• 1
  • 2
2016-02-11, 21:39
Medlem
Jag har alltid hatad gatukökspizza och även kebab och mesta annan snabbmat möjligen undantag korv som snabb fix på språng (då ej för smaken). Jag har alltid förbryllats av vuxna människor som tar med sig en pizza hem någon gång i veckan. Det brukar låta att det är bekvämt och billigt men det är ju inte sant? Går ju att köpa fryspizzer på valfri matvarubutik med 10 gånger bättre matvaror som bara ligger i ugnen i 15 minuter, käka ur kartongen och det blir inte ens nån disk.

Jag säger inte att pizzarestaurangägare är oärliga på nått sätt för det kostar skjortan att driva pizzahaket men därför ligger ingredienserna till en restaurangpizza på 10-15 kronor för att det ska gå runt och det är garanterat de sämsta råvaror de lyckats gräva fram vilket känns på smaken. Edna anledningen att kunden inte blir sjuk är att de värmer på så mycket

Varför inte bara köpa en fryspizza med riktig mozarella eller parma från coop för 80% av priset som dessutom inte smakar skit?

Fattar bara inte hur avhämtningspizzasvennarna resonerar så skulle gärna höra hur ni tänker kring det?

Jag kan förstå att det inte går att leva ett perfekt liv men måste ni leva som grisar?
Citera
2016-02-11, 21:44
Medlem
johanjosefssons avatar
För att inte alla kan vara lika intelligenta och nytänkande som dig.
Citera
2016-02-11, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
För att inte alla kan vara lika intelligenta och nytänkande som dig.
min ambition är inte att gnugga min överlägsenhet i ansiktet på dig utan att få dig att inse att det finns en vackrare mer gastronomsik värld där ute även för dig?
Citera
2016-02-11, 21:47
Medlem
Ghastens avatar
Det är gott med grismat.

Fast jag har aldrig fått tag på en enda fryspizza som slår en nygräddad direkt från pizzerian.

Tar man pizzor som dom gör på tex gröna lund ja dom smakar som fryspizza. Det är inget njutande där
Citera
2016-02-11, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Det är gott med grismat.

Fast jag har aldrig fått tag på en enda fryspizza som slår en nygräddad direkt från pizzerian.

Tar man pizzor som dom gör på tex gröna lund ja dom smakar som fryspizza. Det är inget njutande där
Gröna lunds pizzor måste vara sämsta exemplet någonsin. Du får ju läsa på innehållsförteckningen vad pizzan innehåller innan du köper, nått du inte har möjlighet i din lokala pizza"restaurang" där de öser på med billigaste äckligaste polska osten de kan köpa in och snålar på samtliga andra ingredienser
Citera
2016-02-11, 22:01
Medlem
plastgubbens avatar
Åt pizza idag ute och du har rätt, den sög. För mig är det mest lathet eller dumhet, kombinerat med fattigdom samt dåligt utbud på stan som gör att jag käkar pizza och kebab nästan jämt. Kan inte vara bra. Jag har bott ensam i tio år och kan inte laga mat. Orkar inte lära mig heller.
Citera
2016-02-11, 22:06
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Så en fryspizza med mozzarella är godare.. jo tjena.. Jag gör min egen från scratch och det är 1000ggr godare.. kostar lite mer att köpa alla ingredienser men det är det klart värt.

Äter pizzeriapizza eller turkrulle 1-2 ggr om året ute annars gör jag egna hemma.
Citera
2016-02-11, 22:14
Medlem
Tallyhos avatar
Bor i en stad där det är svårt att hitta äcklig kebab. Otrolig bra standard på alla pizzerior utom en kanske. Kostar 75kr för en stor pizza med dricka under lunchen och man är mätt hela dagen. En fryst pizza med lika mycket innehåll (och lika god) finns inte i Sverige iaf, och efter hästköttskandalen så utgår jag ifrån att all frysmat innehåller en halv ponny och två hästskor.
Citera
2016-02-11, 22:29
Medlem
Sebzors avatar
Fast du kan inte hävda att ingredienserna på billiga fryspizzor är särskilt bra? Där om något får du i dig det billigaste slamprodukterna du kan hitta. 80% billigare än pizzerian säger du, du förstår att den ekvationen inte rimmar på bättre kvalité va?
Citera
2016-02-11, 22:49
Medlem
plastgubbens avatar
En sak jag har märkt med pizza, kebab etc. är att det verkar som när jag äter mycket av det så kan jag skita på förmiddagen och ändå känner jag mig typ skitnödig hela dagen. Inte riktigt skitnödig men som att det är skit i tarmen, långt upp i magen. Förmodligen för att det är för lite fibrer så skiten passerar tarmen för långsamt. Jag ska testa käka salladsbaren på coop och ica istället ett tag.
Citera
2016-02-11, 22:53
Medlem
Jag tycker inte fryspizzor är godare än hämtpizza, och de är till på köpet för små så jag äter gärna två, då faller egentligen prisargumentet också.

Svårare än så är det inte.
Citera
2016-02-11, 23:28
Medlem
CannonDorfs avatar
Nog för att de allra flesta pizzerior gör skitpizzor med den billigaste skiten de kan hitta, men de är ju normalt sett betydligt bättre än vilken fryspizza som helst. Tror du på fullt allvar att det är bättre kvalité på ingredienserna på fryspizzor rent generellt, så bedrar du dig.

Själv bor jag i en mellanstor stad och skulle inte sätta min fot på fler än två pizzerior, av ett femtiotal kanske, i kommunen. Båda är betydligt dyrare än normalt men kvalitén på maten är också därefter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in