Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Larvig är nog du som förblindas av en irrationell känsla här.
Jag har redan skrivit flera gånger varför tråden skapades, och vad jag ville ta upp.
De försvar som jag ansett mej behöva göra i resp tråd, har jag gjort i dessa trådar.
Att du och andra har andra agendor är lite trist anser jag som trådskapare.
Väldigt trist.

Allvarligt talat nu Ruskigbuss. Vem är du att tala om för mig att jag är "irrationell". Jag kan hur enkelt som helst turnera och påstå att det faktiskt är du som är irrationell i ditt trådskapande i det här fallet. Jag vet och du vet att jag vet att du startade den här tråden till försvar för en uppmärksamhetstörstande fjortis med bekräftelsebehov större än Stilla Oceanen.
Att du sedan exemplifierade med andra saker och ställde en generell fråga om "empati" det är ju faktiskt bara en konstruktion för att det inte ska bli så uppenbart att det är en försvarstråd för CharlieR. Det är mer eller mindre en förolämpning mot både din och min intelligens att du påstår att så inte är fallet.
Du är en snäll människa Ruskigbuss, det ska du ha all heder av anser jag och jag har enorm respekt för dig. Det VET du att jag har, jag skäms inte att säga det offentligt så här för det är sant. Men i det här fallet är du ute på en enorm snedseglats. Du påstår själv att jag alltid tar ställning för den lille och svage, eller hur? Ta en liten stund och fråga dig själv varför jag inte gör det i det här fallet utan tvärtom talar om i klartext vad jag tycker om detta?
Det finns säkerligen människor här på FB som faktiskt behöver seriös hjälp och då vänder sig till psykologiforumet. Enormt trist att då även det här forumet förvandlats till en lunarchatt.