2005-11-17, 15:26
Moderator
Ruskigbusss avatar
Oj så imponerad jag blir lille vän.
2005-11-17, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Larvig är nog du som förblindas av en irrationell känsla här.

Jag har redan skrivit flera gånger varför tråden skapades, och vad jag ville ta upp.

De försvar som jag ansett mej behöva göra i resp tråd, har jag gjort i dessa trådar.

Att du och andra har andra agendor är lite trist anser jag som trådskapare.

Väldigt trist.

Allvarligt talat nu Ruskigbuss. Vem är du att tala om för mig att jag är "irrationell". Jag kan hur enkelt som helst turnera och påstå att det faktiskt är du som är irrationell i ditt trådskapande i det här fallet. Jag vet och du vet att jag vet att du startade den här tråden till försvar för en uppmärksamhetstörstande fjortis med bekräftelsebehov större än Stilla Oceanen.

Att du sedan exemplifierade med andra saker och ställde en generell fråga om "empati" det är ju faktiskt bara en konstruktion för att det inte ska bli så uppenbart att det är en försvarstråd för CharlieR. Det är mer eller mindre en förolämpning mot både din och min intelligens att du påstår att så inte är fallet.

Du är en snäll människa Ruskigbuss, det ska du ha all heder av anser jag och jag har enorm respekt för dig. Det VET du att jag har, jag skäms inte att säga det offentligt så här för det är sant. Men i det här fallet är du ute på en enorm snedseglats. Du påstår själv att jag alltid tar ställning för den lille och svage, eller hur? Ta en liten stund och fråga dig själv varför jag inte gör det i det här fallet utan tvärtom talar om i klartext vad jag tycker om detta?

Det finns säkerligen människor här på FB som faktiskt behöver seriös hjälp och då vänder sig till psykologiforumet. Enormt trist att då även det här forumet förvandlats till en lunarchatt.
2005-11-17, 18:56
Moderator
Ruskigbusss avatar
Ok, jag tar det EN gång till, sen orkar jag fan inte mer:

1. Ja, jag såg hur vissa kräk började i Charlies tråd, och jag skrev några inlägg där i den tråden där jag frågasatte detta.

Hade det varit allt så hade jag fortsatt i den tråden.

2. Men, sen påminde detta mej om samma typ av okänsliga och empatilösa kommentarer som jag läst tidligare i andra trådar, som t ex Olofs (som förlorat en förälder, något som jag själv gjort för lite över ett år sedan och därmed kunde identifiera mej starkt med) - och Einars tråd där han ville få hjälp med sitt humör.

3. Jag började min moderator-karriär som mod för det här forumet, så under en stund så läste jag varje tråd, och då städade jag ofta bort sånt skit. (Ingen kritik mot nuvarande mods - alla har vi olika metoder.)

4. Ja, jag är empatisk och ja, jag försöker vara snäll. När detta är det enda anständiga att vara. Det skäms jag inte heller för. Jag tar hellre risken att bli lurad än att jag går runt och misstänker andra för något.

5. Och ja, jag vet att även du är det. Utom i fall då du tror att du blir lurad, då blir du väldigt irrationell och slår blint. Och jag misstänker att det är just därför som du är så förbannad här och envisas med att misstänkliggöra mina skäl för att starta tråden.

5. Hela min poäng med den här tråden är:

- Om man nu tror att en viss användare inte är seriös, skojar, skämtar eller söker uppmärksamhet, gott - attackera gärna detta med sakliga argument eller diskussion. Och gör det gärna i andra forum än just psykologi.

- Däremot om någon söker hjälp här - i just Psykologiforumet, så anser jag det vara ett jävligt stort ansvar man tar på sej själv om man börjar flabba, kasta skit och bära sej åt som ett svin. För här har det varit mer eller mindre kutym att man kan öppna sej, och väldigt kunniga människor har kommit med kloka råd.

6. Så, nej, den här tråden är inte ett försvar för någon annan användare, det är en tråd som vill få flabbnissarna, skränfockarna och kräken att tänka sej för innan de ger sej in i en tråd och börjar mobba.

7. Att påstå att hela Psykforumet skulle bli en Lunarchatt är ett ganska dåligt argument, då det är EN tråd där en medlem - som du misstänker vill luras - söker bena ut tankar om sitt liv. Jag anser att det är betydligt mer "Lunar" och "fjortis" att börja mobba och skriva inlägg med enbart "Word" och något flino i.

8. Eller tycker DU att såna inlägg har den verkshöjd som du vill se på diskussioner i Flashback.

9. Så länge en medlem följer reglerna, inte varnas och sköter sej, så har denne rätt till att skapa trådar i varenda forum på Flashback. Har du någon annan åsikt än den, så blir jag väldigt förvånad.

10. Återigen - kan vi gå tillbaka till topic?
2005-11-17, 19:02
Bannlyst
Det kallas låsta positioner detta Ruskigbuss. Ingen ide att diskutera mer eftersom vare sig du eller jag kommer att ge oss. Ingen av oss har tillräckligt bra argument för att få den andre att inse att det finns en poäng. Även om vi nog båda tycker vi har väldigt bra poänger.

Det är ok att inte vara överens.
2005-11-17, 21:31
Bannlyst
En av de underligaste trådar jag har läst på detta forum...

Om man bortser från trådens titel (empatilösa kräk) - som nästan är paradoxal med tanke på att RB vill diskutera hur man bemöter andra - så har ju RB tydligt förklarat vad det handlar om. Flera gånger.

Varför måste man - vill man - kasta sig över någon som är deppig och behöver prata av sig? Det är ju det tråden handlar om.

Även om man är övertygad om att någon hittar på, överdriver eller bara fiskar efter uppmärksamhet? Det enklaste är väl att bara nonchalera tråden?

Sedan finns det en och annan som tycks tro att den här tråden handlar om att man vill förbjuda folk att gå in och kommentera i en sådan tråd - men det är ju också en missuppfattning. Snarare är det väl bara en stilla undran om varför människor beter sig på det sättet?
2005-11-17, 22:35
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Det kallas låsta positioner detta Ruskigbuss. Ingen ide att diskutera mer eftersom vare sig du eller jag kommer att ge oss. Ingen av oss har tillräckligt bra argument för att få den andre att inse att det finns en poäng. Även om vi nog båda tycker vi har väldigt bra poänger.

Det är ok att inte vara överens.
Jag håller på dig, vovven.
CharlieR´s tråd var ett patetiskt försök till uppmärksamhet, och vad angår frågeställningen i DENNA tråd så kan jag bara säga: vissa personer, med ett verkligt liv, med intelligens större än en högstadielevs, med empirisk kunskap av livet och som börjat tröttna på uppmärksamhetshorereiet, tog sig i kragen och sade till CharlieR att hon skulle skärpa till sig.. Dessa (vi) var, och är, inte empatilösa kräk utan vettiga människor med normala liv...
2005-11-17, 23:10
Medlem
Lukesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
CharlieR´s tråd var ett patetiskt försök till uppmärksamhet, och vad angår frågeställningen i DENNA tråd så kan jag bara säga: vissa personer, med ett verkligt liv, med intelligens större än en högstadielevs, med empirisk kunskap av livet och som börjat tröttna på uppmärksamhetshorereiet, tog sig i kragen och sade till CharlieR att hon skulle skärpa till sig.. Dessa (vi) var, och är, inte empatilösa kräk utan vettiga människor med normala liv...
Tack! För ett ögonblick där trodde jag att jag var ett empatilöst kräk! *puh* Nu kan jag andas ut igen.
2005-11-17, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak

Alla som gav sig in i tråden bidrog med uppmärksamhet samt höll tråden varm. Vill man ge någon så lite uppmärksamhet som möjligt så är väl det bästa sättet att nonchalera?

Jag kan hålla med om att Charlie utmanar ödet när hon viker ut sig på detta forum - och jag kan hålla med om att alla har rätt att säga till henne vad dom tycker - jag kan också, faktiskt, tycka att hon verkar söka uppmärksamhet - men jag kan däremot inte förstå vitsen med att tracka och håna henne? Det känns på något sätt så....meningslöst....
2005-11-17, 23:32
Och så har även denna tråd gått åt helsike...

*LÅST*

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in