Flashback bygger pepparkakshus!
2005-11-16, 10:52
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
Jag skrev en ickesårande och ganska neutral kommentar. Om jag hade läst tråden ifråga eller visste att du var ute efter mig så kanske jag skulle ha bättrat på den.

Empatilös vet jag inte, men din drypande självgodhet kittlar minnsan kräkreflexerna.

Jaja, jag vet ju redan tidligare hur barnslig du är, men att du förfalskar citat är ju ändå snäppet värre.

Kryp tillbaka under stenen där du brukar hålla till.
2005-11-16, 15:05
Medlem
bwoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av levin
Förresten har ju du (Ruskigbuss) själv svarat på din fråga i och med frågeställningen: ett empatilöst kräk gör så för att han är ett empatilöst kräk. Startar man med den utgångspunkten så blir det nog svårt att diskutera något överhuvudtaget tror jag.

Amen
2005-11-16, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jag är inte särskilt kunnig i psykologi eller vet mycket om de problem som kan drabba en människa.
Det är jag den första att erkänna.

Som tidligare moderator här, och som sporadisk besökare så känner jag stor värme och glädje i att
det finns kunniga och empatiska människor som här faktiskt försöker hjälpa andra som råkar i jobbiga situationer.

Men, ibland, så dyker det upp kräk som inte alls vet något, kan något eller vill hjälpa, utan enbart står bredvid och flamsar, skrattar och jävlas med folk som krisar.

Varför gör man så?
...
Vem fan törs riskera sånt?

Hmmm, kan vara så att på Internets motsvarighet till dokusåpor (t.ex.
forum som fb) vill folk gärna påverka utan att ta ansvar för sina
handlingar.

Själv är jag hyfsat empatisk, ej överdrivet dock. De användare som
gör som du beskriver ser möjligheten att påverka det de uppfattar
som en slags hitte-på-värld. Vi är trots allt i cyberrymden, vi står
inte öga mot öga.

Kan hålla med dig att det kan verka känslokallt och empatilöst, men
hur tror du folk sitter och snackar framför Idol, Robinson, Hotel Paradise?
Tror du gemene man/kvinna sitter och tycker sååååå synd om alla
stackare i programmen?

Nä, jag tror helt ärligt på att de betraktar användarna (som öppnar upp
sig här på fb och som delar med sig av sina personliga bekymmer) precis
likadant som de reagerar mot de som delar sina bekymmer på tv t.ex.
2005-11-16, 15:26
Bannlyst
Citat:
TopDawg: Jag tycker nog att jag svarat på alla dessa punkter minst en fem-sex gånger, jag föreslår att DU läser igenom vad jag skrivit - utan att du tänker på någon "annan tråd". Faktiskt, så förväntar jag mej egentligen att du är av EXAKT samma åsikt som jag, för så har jag lärt känna dej och din patos för att hjälpa svagare personer.

Och det har du 100% rätt i. Jag svarade nog utifrån lite fel förutsättningar. Men det var en ganska enkel koppling att göra.
2005-11-16, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
att hålla hjärnan sysselsatt är ett beprövat medel att hantera sin ångest på och fungerar ofta riktigt bra... tills man inte orkar längre. Att man sitter och gör otaliga inlägg här på forumet i timmar i sträck kan således vara lika mycket ett tecken på störning som på något annat. Sedan kanske vi ska hålla i minnet att trådskaparen själv inte har nämnt något om schizofreni.

AMEN!!
2005-11-16, 23:14
Bannlyst
Det verkar som att moderatorn har hittat ett sätt att tysta dem som är "empatilösa kräk" i alla fall eftersom ett av mina inlägg nu är spårlöst försvunnet. Tydligen får man bara skriva i vissa trådar om man gulligullar med personen ifråga...i alla fall om det rör sig om populära medlemmar. För inte tror jag att det skulle gullas på samma sätt om det var nån annan som hade startat tråden eller?
2005-11-16, 23:15
Bannlyst
Citat:
Det verkar som att moderatorn har hittat ett sätt att tysta dem som är "empatilösa kräk" i alla fall eftersom ett av mina inlägg nu är spårlöst försvunnet. Tydligen får man bara skriva i vissa trådar om man gulligullar med personen ifråga...i alla fall om det rör sig om populära medlemmar. För inte tror jag att det skulle gullas på samma sätt om det var nån annan som hade startat tråden eller?

Nä. Tänk det tror inte jag heller.
2005-11-16, 23:17
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:

"moderatorn" är inte moderator i det här forumet och har därför inga som helst möjligheter att radera några inlägg här.

Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Nä. Tänk det tror inte jag heller.

Vilket DU borde veta?

Hur förvirrad är du nu egentligen TD? Förra inlägget höll du med mej?
2005-11-16, 23:22
Bannlyst
Citat:
"moderatorn" är inte moderator i det här forumet och har därför inga som helst möjligheter att radera några inlägg här.

Vilket DU borde veta?

Hur förvirrad är du nu egentligen TD? Förra inlägget höll du med mej?

Läs mitt förra inlägg och de senare delarna av levins inlägg så förstår du.

Det vi håller på med i den här tråden är bara skuggboxning. Alla vet att den startades som ett försvar för CharlieR och hennes psyktråd i akt och mening att gå till storms emot dom som råkar misstro eller kritisera hennes tramsande i den tråden. De som kritiserar eller misstror henne är "empatilösa kräk". Bra där.

Visst du exemplifierade med en massa annat också det vet jag. Men vi behöver inte bli larviga här nu. Du vet, jag vet och alla andra vet varför den här tråden startades.
2005-11-16, 23:31
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Läs mitt förra inlägg och de senare delarna av levins inlägg så förstår du.

Det vi håller på med i den här tråden är bara skuggboxning. Alla vet att den startades som ett försvar för CharlieR och hennes psyktråd i akt och mening att gå till storms emot dom som råkar misstro eller kritisera hennes tramsande i den tråden. De som kritiserar eller misstror henne är "empatilösa kräk". Bra där.

Visst du exemplifierade med en massa annat också det vet jag. Men vi behöver inte bli larviga här nu. Du vet, jag vet och alla andra vet varför den här tråden startades.

Larvig är nog du som förblindas av en irrationell känsla här.

Jag har redan skrivit flera gånger varför tråden skapades, och vad jag ville ta upp.

De försvar som jag ansett mej behöva göra i resp tråd, har jag gjort i dessa trådar.

Att du och andra har andra agendor är lite trist anser jag som trådskapare.

Väldigt trist.
2005-11-17, 00:18
Medlem
bwoys avatar
Ruskigbuss, jag tycker att du är tråkig nu.
2005-11-17, 14:50
Medlem
Citat:
Jag vill gärna tro att Psyk-forumet kan vara lite mer skyddad vrå för de som mår dåligt än övriga delar.
Jag håller fullkomligt med Ruskgbuss när det gäller detta.
Man kan ju aldrig veta om den som skriver bara hittar på eller om det är allvar, jag tycker att man ska utgå från det senare alternativet.
Är man empatilös, som ju vissa verkar vara, så tycker jag att man kan hålla sig borta därifrån.
Vad är det för glädje i att ge sig på någon som förmodligen redan ligger?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in