• 1
  • 2
2016-02-11, 10:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramida
Träna ordentligt någon timme per dag och var fysiskt aktiv resten av dagen. Sluta med fysisk aktivitet vid 18 på kvällen. Samma sak för hjärnaktiviteter,aktiv dagtid lugn på kvällen. Ät på dagen och inte på natten.
Stressa inte upp dig över vakna nätter.

Tackar!
Citera
2016-02-11, 13:34
Medlem
Dathugs avatar
En till natt uggla.

Det som funkar för mig om jag behöver rätta till sömnen är framför allt träning under dagen för att göra slut på energi. Också Hjärnaktivitet är bra!

Sen är det inte bra o göra nått som taggar en för mycket när man ska lägga sig. läser man nått intressant spelar nått kul eller så, är det ju lätt att man är för mycket i högvarv o inte kan koppla ifrån.

En tricks som kan funka är att kolla på nått så där lite halvt ointressant, en halv spännande fotbollsmatch / film eller golf brukar var riktiga sömnpiller för mig.

Inge fel på o dygna heller får en frihets känsla av det. För nice för att sova ibland lixsom!
Citera
2016-02-11, 14:06
Medlem
purpurites avatar
Tycker att man borde se över sin kaffekonsumering, ofta är det boven! Men precis som med cigaretter, är det svårt att lägga av och lätt att falla över i gamla vanor.

Har själv varit med om det men när jag strikt som nu håller mig till att inte inta kaffe efter 18:00, brukar sömna in lätt & sova som ett barn.
Citera
2016-02-11, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av purpurite
Tycker att man borde se över sin kaffekonsumering, ofta är det boven! Men precis som med cigaretter, är det svårt att lägga av och lätt att falla över i gamla vanor.

Har själv varit med om det men när jag strikt som nu håller mig till att inte inta kaffe efter 18:00, brukar sömna in lätt & sova som ett barn.

Dricker varken kaffe eller röker..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in