2016-02-11, 01:51
Medlem
David_Ss avatar
Jag har följt denna del av forumet under några år och även en del kurer i bagaget.
Jag tycker man dagligen ser i trådar att väldigt många startar med en 250mg/5d vilket är en jävligt bra kur att starta på för att se hur man reagerar på preparatet.

Det jag blir mest fascinerad över är att väldigt många anser att det är sunt och bra och nästan ett måste att köra en PCT på en sådan relativt låg dos efter 12 v. Självklart finns det en anledning till varför folk rekommenderar det men det betyder inte att det behöver vara nödvändigt.
Hoppas ni förstår hur jag menar.

Både Nolvadex & Clomid är tabletter som kan ge vidriga biverkningar.
Har man kört testo under 12 v på låg dos så har du tillsatt kroppen mer av något den producerar normalt fast i betydligt högre dos.

Visst att du blir avstängd MEN jag upplever att det är skillnad på avstängdhet.
När jag kört kurer på 250mg5d under 10-12 v upplever jag inte alls samma nedstängning och deprimerade tillstånd som när jag kliver av 500 mg.

Min personliga tro är att man bör vara försiktig med nolvadex & clomid och inte säkert att du behöver det efter en sån låg dos av testo, kroppen kommer kicka igång produktionen relativt snabbt i vilket fall. ( så var det i mitt och några vänners fall) sedan reagerar folk olika.

Ni som skippat PCT på samma dos som jag beskriver ovan, får gärna berätta hur ni upplevde det, hur ni mådde o.s.v. gärna ni som har kurat flertalet ggr skulle uppskattas.
Senast redigerad av David_S 2016-02-11 kl. 01:53.
Citera
2016-02-11, 03:21
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
(FB) Clomid, Nolvadex, HCG och PCT FAQ
Citera
2016-02-12, 00:14
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
(FB) Clomid, Nolvadex, HCG och PCT FAQ

Jo jag har sett den och läst mycket om detta ämne, men jag är ganska kluven i frågan om det VERKLIGEN är viktigt med pct på en sådan lågdos. Självklart kickar kroppen igång produktionen snabbare o.s.v. men det finns som sagt en del biverkningar med både nolva & clomid.
så därför skulle det vara kul om fler kurare som skippar PCT på en sådan dosering kunde dela med sig av tankar och mående.
Citera
2016-02-12, 01:39
Medlem
Skallpan3s avatar
Pct är A och O, hur du än vrider och vänder på det, oavsett dos.
Om du skiter i ditt eget välmående så kan du strunta i pct.
Det handlar inte om vilken dos, det handlar om att din kropp varit nerstängd ett längre tag.

Läs tråden Janne länkade.

Kanske du inte har varit tillräckligt påläst för att börja med AAS?
Citera
2016-02-12, 02:43
Bannlyst
Har skippat PCT 2 gånger, första gången var man nästintill deprimerad i ett halvår (ej olycklig, men sjukt passiv och energilös), då var jag rejält bulkad, full av vatten och lite extra fett med. Sista kuren skippade jag också pct, då var jag däremot i riktigt bra form, väldigt lite fett. Den gången återhämtade jag mig mycket bra.
Citera
2016-02-12, 07:39
Medlem
HeadOfBoos avatar
Jag mår sämre på nolva och clomid än om jag skiter i pct. Jag kör lite ardex till strax efter preppen är ute ur systemet bara. Och det är något jag börjat med de sista kurerna, gjorde det aldrig förr.
Citera
2016-02-12, 08:24
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Jag mår sämre på nolva och clomid än om jag skiter i pct. Jag kör lite ardex till strax efter preppen är ute ur systemet bara. Och det är något jag börjat med de sista kurerna, gjorde det aldrig förr.

Jag mår också dåligt av nolva, men lever i teorin att det gör gott i det långa loppet med egenproduktionen och hej och hå. Hur upplever du kroppens återhämtning i det långa loppet med kontra utan nolva?
Citera
2016-02-12, 08:51
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag mår också dåligt av nolva, men lever i teorin att det gör gott i det långa loppet med egenproduktionen och hej och hå. Hur upplever du kroppens återhämtning i det långa loppet med kontra utan nolva?

Ganska liten skillnad. Man kommer fortare till ett stadie där det är ok med nolva, men jag upplever att det ändå tar flera månader innan allt är 100% normalt igen i vilket fall. HCG tar jag aldrig efter kuren igen, det förlängde återhämtningen. Det hör hemma inne i kuren imho. Men nu har jag som sagt alltid kört korta kurer på max 12v. Det är nog skillnad om du legat på längre....
Citera
2016-02-12, 11:57
Medlem
Novla hjälper inte kroppen att återhämta sig på något sätt alls. Det är endast för att blockera östrogena bieffekter. Clomid stimulerar återväxten av testiklarna så clomid kan vara bra att använda. Jag håller med om att pct på lågdos är ofta överskattat. Speciellt nolvadex som måste vara det mest överskattade preppet
Citera
2016-02-12, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Ganska liten skillnad. Man kommer fortare till ett stadie där det är ok med nolva, men jag upplever att det ändå tar flera månader innan allt är 100% normalt igen i vilket fall. HCG tar jag aldrig efter kuren igen, det förlängde återhämtningen. Det hör hemma inne i kuren imho. Men nu har jag som sagt alltid kört korta kurer på max 12v. Det är nog skillnad om du legat på längre....
HCG stänger ju ned egenproduktionen så det är inte konstigt att den kan förlänga återhämtningen om man använder det fel. Det ska stänga ner egenproduktionen i cirka 2 veckor. Så slutar du två veckor innan dina värden är som lägst efter kur så kommer du återhämta dig snabbare
Citera
2016-02-12, 12:17
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novalue
HCG stänger ju ned egenproduktionen så det är inte konstigt att den kan förlänga återhämtningen om man använder det fel. Det ska stänga ner egenproduktionen i cirka 2 veckor. Så slutar du två veckor innan dina värden är som lägst efter kur så kommer du återhämta dig snabbare

Detta visste gemene man inte för 20 år sedan, så det blev kunskap via trial and error.
Citera
2016-02-12, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novalue
Novla hjälper inte kroppen att återhämta sig på något sätt alls. Det är endast för att blockera östrogena bieffekter. Clomid stimulerar återväxten av testiklarna så clomid kan vara bra att använda. Jag håller med om att pct på lågdos är ofta överskattat. Speciellt nolvadex som måste vara det mest överskattade preppet

Ack så fel du har! Du borde verkligen inte ge folk råd om saker du inte har koll på. Nolvadex eller Tamoxifen Citrate som det verksamma ämnet heter, stimulerar hypofysen att tillverka luteiniserande hormon (LH). LH stimulerar i sin tur testiklarna att producera testosteron.

Här har du en studie på hur bra Nolvadex är på att öka nivåerna av b.la LH och Testosteron.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/6193975
Senast redigerad av mr.oxandrolone 2016-02-12 kl. 22:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in