Tjabba, jag är inte den mest kunniga vad gäller bilar och detta är min första. (kanske var en jävla nitlott).
I vilket fall så har bilen börjat krångla. Vet inte om det är slaskhelvetet som ställer till det eller om det bara är bilen som är kass eller helt enkelt jag som är okunnig.
Problemet är som följer, för några veckor sedan fick jag åka till jobbet utan fläkt inne i bilen, lyckat i flera minusgrader, men det gick, fick då inget ljus om jag hade vanliga ljuset på, men fick ljus om jag vred på reglaget till hel/halvljus (När jag åkte hem funkade allt igen).
För mindre än en vecka sedan fick jag åka hem utan ljuse, ca 5-10min mitt på dagen så var ju lugnt. Men då funkade de inte alls, eller de funkade efter att jag hade kört de 5-10minuterna.
Idag och även igår tror jag så funkar det vanliga ljuset men när jag vrider på reglaget till hel/halv så är det som vanligt, kan i och med detta inte heller få på något helljus, såvida jag inte håller in spaken (ser ingen reaktion alls när jag vrider på den som jag kan göra annars, så som dovare belysning på panel m.m.).
http://i.ebayimg.com/00/s/NzAwWDEwMDA=/z/gPsAAOSwI-BWGlFS/$_1.JPG
En sån spak är det i bilen, blinkers fungerar felfritt!
Tänkte vid första tillfälle att batteriet kunde fått sig en törn eller en dålig säkring. Jag har dock gått igenom alla säkringar o det ser bra ut. Och batteriet laddade jag häromdagen så det ska det inte heller vara några problem med...
Så ni kunniga.. Snälla hjälp mig, kan det vara att det är så jävla fuktigt ute och det är därför det inte funkar? Blötsnö och plusgrader, sedan minus, sedan plus och igen? Eller har jag som min fader sa kanske något som jordfel?
Känns mindre härligt och lita på att bilen funkar som den ska när man ska till jobbet.
Tack på förhand.