Hej! Jag gick ut gymnasiet sommaren 2015 och har under den större delen av gymnasietiden varit fokuserad på att efter ett års uppehåll plugga vidare till Civilingenjör inom Datateknik på LiTH.
Jag gick natur och har läst 5 gymnasiekurser inom matematik och hade inga större problem med dessa, men min fundering är om det behövs förkunskaper inom programmering för några såna kurser fanns inte att läsa på naturlinjen..?
Jag gissar att studietakten är rätt snabb och att det är mycket att lära sig, så även om det inte är ett krav kanske det är en bra idé att ha koll på något språk inom programmering?
Jag har tänkt läsa en introduktionskurs i matematik under sommaren och hittade denna kurs inom programmering som också verkar vettig att läsa som förberedelse (
http://www.sommarprogrammering.se/ku...ngsteknik-6hp/). Någon som läst kursen eller vet om den är värd att läsa?
Jag har nu efter jul börjat kolla på youtubevideos för att lära mig grunderna i python, hittade videos jag gillade (Mr.1Buying tog dock bort alla videos när jag var i mitten av serien....). Tycker det går ganska bra och kan programmera väldigt enkla program, men detta är första gången jag stöter på programmering (och det verkar hur kul som helst), men är kursen bra nivå för mig? För lätt? för svår?
Mycket tacksam för svar!
/ Blivande LiTH-student