2016-02-09, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Och vad tror du kommer att hända om en hazarisk kvinna är tillsammans med en svensk man? Bortsett ifrån att Azizullah och hans gäng kommer leta upp dig så kommer hon inte kunna svenska, inte ens läsa eller skriva på sitt eget språk och hennes enda kunskaper kommer vara att odla opium. Är det attraktivt?
Integrationen sker över lång sikt. Den hazariska invandringen kommer inte nödvändigtvis gynna oss män som lever i Sverige idag.
Citera
2016-02-09, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enmycketgammalman
Integrationen sker över lång sikt. Den hazariska invandringen kommer inte nödvändigtvis gynna oss män som lever i Sverige idag.

Så vi ska släppa in alla hazarer bara för att de om 200 år kanske är integrerade och då deras kvinnor äntligen kan dejta svenska män? Dessa kulturer som är urgamla och inte har förändrats det minsta i hemländerna kommer att ändras i Sverige?
Citera
2016-02-09, 20:15
Bannlyst
Citat:
Så vi ska släppa in alla hazarer bara för att de om 200 år kanske är integrerade och då deras kvinnor äntligen kan dejta svenska män? Dessa kulturer som är urgamla och inte har förändrats det minsta i hemländerna kommer att ändras i Sverige?
Jag har redan märkt att de små hazariska kvinnorna småflirtar med svenska pojkar. Det kommer inte att dröja länge. Jämför dessa asiatiska småpojkar, på sin höjd är de 180 cm, svag haka och ingen muskulatur, inte ens när de går på gym kan de konkurrera med de virila svenska pojkarna. Oj oj det kommer att knullas runt när kvinnorna kommer hit. När de möts av all frihet vi har i Sverige, och alla långa välutrustade män, ja då knullas det runt. Det kommer att bli precis som med arabiska och kurdiska kvinnor, som träffar välutrustade män i männens bostad, utan att familjen får veta något, naturligtvis. Mycket trevliga tider vi lever i.
Citera
2016-02-09, 20:23
Bannlyst
Citat:
Jag har redan märkt att de små hazariska kvinnorna småflirtar med svenska pojkar. Det kommer inte att dröja länge. Jämför dessa asiatiska småpojkar, på sin höjd är de 180 cm, svag haka och ingen muskulatur, inte ens när de går på gym kan de konkurrera med de virila svenska pojkarna. Oj oj det kommer att knullas runt när kvinnorna kommer hit. När de möts av all frihet vi har i Sverige, och alla långa välutrustade män, ja då knullas det runt. Det kommer att bli precis som med arabiska och kurdiska kvinnor, som träffar välutrustade män i männens bostad, utan att familjen får veta något, naturligtvis. Mycket trevliga tider vi lever i.

Spännande? Var har du bevittnat detta? Antar att de kvinnorna blivit påpucklade efter det...

Dessa asiatiska "småpojkar" var de som i hundratals tafsade på tjejerna i kungsan. Dock har du rätt i det att ingen vill ha dessa hazarmän då det enda sättet för de att kunna få ligga är att våldta eller tvinga en kvinna.

Undrar dock var alla dessa arabiska och kurdiska kvinnor som har massa relationer med svenska män är?
Citera
2016-02-09, 20:26
Bannlyst
Citat:
Spännande? Var har du bevittnat detta? Antar att de kvinnorna blivit påpucklade efter det...

Dessa asiatiska "småpojkar" var de som i hundratals tafsade på tjejerna i kungsan. Dock har du rätt i det att ingen vill ha dessa hazarmän då det enda sättet för de att kunna få ligga är att våldta eller tvinga en kvinna.

Undrar dock var alla dessa arabiska och kurdiska kvinnor som har massa relationer med svenska män är?
Ja hazarerna är småpojkar. De längsta jag har sett har inte varit längre än mig, och då är jag inte lång, utan medel. Att en del av dessa pojkar begår våldsbrott har nog med alkohol och droger att göra tror jag, samt att de inte får hit sina kvinnor, så det är ju bara att ta hit kvinnorna och göra något åt missbruket så har vi det snart frid och fröjd i Sverige.
Citera
2016-02-09, 23:01
Medlem
mr.demons avatar
Citat:

Dom är inte ett dugg svaga hazarerna. Afghaner i överlag är ganska så hårda. Ochså är det väl kul att se lite invandrare med mongoliska darg i stället för samma folkslag som har kommit de senaste 30 åren.
Citera
2016-02-09, 23:35
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Varför verkar det bara vara uteslutande hazarer som kommer ifrån Afghanistan, dvs. de som har asiatiska ögon? Jag vet att det finns flera etniska grupper i Afghanistan men tydligen så ska hazarer vara en minoritet. För att vara en minoritet är det märkligt att nästan alla afghaner som kommer hit är hazarer. Jag ser de alltid gå runt i gäng lite överallt.

Har bara sett 3 afghaner som inte var hazarer.
Någon förklaring?

Det finns en förklaring om du söker på wikipedia. Främst den engelska.
Senast redigerad av Rektangel 2016-02-09 kl. 23:39.
Citera
2016-02-10, 00:10
Bannlyst
Är det någon som vet vad denna grupp brukar göra/hålla på med? Jag menar, vi vet att arabers signum brukar vara Libanon Livs i ett centrum på röda linjen, turkarna har kebab/pizzerior osv.
Någon som vet vad hazarernas signum är? De hazarer jag hört talas om som bekanta har känt ska tydligen ha en förkärlek för droger. Är droger hazarers motsvarighet till arablivs?
Citera
2016-02-10, 00:44
Medlem
Tydligen lever många hazarer i exil i Iran och en anledning till att de nu kommer hit är att de inte vill tvångsrekryteras som soldater för att slåss mot IS (dvs bli kanonmat).
Citera
2016-02-10, 01:52
Medlem
Har också noterat att de ensamkommande afghanerna är hazarer med asiatiska ansiktsdrag. Väldigt sällan om än aldrig, har jag stött på afghaner med ''arabiskt'' utseende. Känner några kvinnor sedan många år tillbaka som kom från Afghanistan och även de har asiatiska ögon. Hazarer, trots minoritet, verkar dock vara ganska många.
Citera
2016-02-10, 03:59
Medlem
Citat:
Men då borde ju alla andra grupper också fly? Eller ser de andra afghanerna ut som vilken MENA-man som helst så att man inte märker de?

Andra grupper flyr också. Och ja, pashtuner och tadjiker är svåra att utskilja från exempelvis iranier.

Stora delar av Afghanistans befolkning har flytt landet de senaste decennierna. Framförallt pashtunerna och hazarerna, vilket har lett till att tadjikerna(dari-persisk-talande sunnimuslimer) numera utgör en mycket större och viktigare del av Afghanistans befolkning än vad de tidigare gjorde. Du hittar numera fler pashtuner i Pakistan än i Afghanistan, trots att bara en minoritet av pashtunerna är ursprungligen från dagens Pakistan. Även en gigantisk del av hazarerna har flytt, till Pakistan och Iran, och det är därifrån som många av dessa ensamkommande hazarer tagit sig hit.

Det ber också tiotusentals pashtuner i Sverige. Som sagt så sticker dessa inte ut utseendemässigt bland MENA-befolkningen. De kommer dessutom inte i grupp som "ensamkommande flyktingbarn" till Sverige, och har inte ökat explosionsartat de senaste 5 åren. Här i Malmö hittar du betydligt fler pashtuner och tadjiker än hazarer bland barnfamiljerna. Det gäller nog i de andra storstäderna med.
Enklaste sättet att som svensk känna igen en pashtun är om efternamnet slutar på -zai. Det är deras motsvarighet till -sson.

Överfallsvåldtäkter, gängvåldtäkter och sexofredanden av grupper är mest förknippat med "ensamkommande flyktingbarn" och asylsökande som inte har sin familj här(ännu). De mest förekommande invandragrupper är också de invandrargrupper med flest ensamma asylsökande. Hazarerna är den största gruppen bland ensamkommande asylsökande, och har då givetvis även förstaplatsen inom dessa sorters våldtäktsfall.
Citera
2016-02-10, 06:10
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Pashtuner finns det helt klart inte så många utav i Sverige och Norge. Skulle tippa att ration är runt 1 av 5. Pashtuner tillhör de mer besuttna i Afghanistan och i viss mån Pakistan. De är många gånger riktigt religiösa om man jämför med hazarer och självklart är de sunnimuslimer. De hazarer som kommer till Norden är de minst "onda" av de två då, som sagt, de är mindre religiösa - även om dessa med västliga mått mätt är klart mer religiösa i sin framtoning, men hycklandet är som vanligt stort. Man plockar ut godbitarna och skiter i de jobbiga delarna.

Då pashtuner är mer välbesuttna och är sunnimuslimer så torde det vara så att de är mindre utsatta än hazarerna, i sin mer välbärgade situation och särskilt då sunni är den gren som talibanerna lovsjunger och tillber. Talibanerna är pashtuner = sunniislam och därmed är hazarerna deras fiender och pashtuner har i alla tider varit i konflikt med hazarer som de förslavat, fördrivit och dödat.

Usch, jag ser att jag krånglat till det i onödan och gör härmed en förenklad bild utav sambandsförhållandet.

Talibaner = sunnimuslimer = Pashtuner. Hazarer = Flyr från förtryck, fördrivning och från att bli dödade av pashtuner. De pashtuner som flyr, flyr oftast för att slippas bli tvångsrekryterade utav talibanrörelsen. Alla flyr för en bättre tillvaro, vare sig det är krig, förtryck och/eller fattigdom.

Afghaner är de, tillsammans med somalier som jag uppfattar som de största och värsta dräggen och är i princip primater. De kan ingenting - skolgången är minimal och de vet knappt någonting. De är usla och har en kvinnosyn utan dess like (värst är pashtunerna). Från dessa länder, om tvunget, skulle endast kvinnor och små (äkta småttingar) få komma - resten är redan för skadade för att kunna inlemmas i ett västerländskt samhälle.

Skräpfolk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in