• 1
  • 2
2016-02-09, 14:47
Medlem
Hor-Ullas avatar
Det är väl inte första gången anställda på migrationsverket är i blåsväder?

"Wafa Issa, 50, är enhetschef på Migrationsverket region Stockholm.
Samtidigt driver hon ett bolag vars affärsidé är att förmedla hem till ensamkommande flyktingbarn.
"Jag ställer in mötet. Jag har inga fler kommentarer" skriver Wafa Issa i ett sms efter att Aftonbladet bokat intervju – sedan vägrar hon att svara på fler frågor"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22233289.ab

Hur korrupt är Migrationsverket egentligen?
Citera
2016-02-09, 14:48
Medlem
Hor-Ullas avatar
En annan tråd om korruptionen inom migrationsverket:

(FB) Anställda på migrationsverket gripna, misstänks ha sålt uppehållstillstånd!
Citera
2016-02-09, 15:16
Medlem
Koyaks avatar
Bra idé tills man åker fast
Citera
2016-02-09, 15:24
Medlem
Det kallas för det "invandrarindustriella-komplexet"

Många många många personer i Sverige lever fett på invandrare. Staten betalar. Där finns en outsinlig ström av pengar helt utan kontroll och redovisning.

Det är DÄRFÖR de älskar flyktingar - de tjänar pengar. I förlängningen är det en slags människosmugglarindustri i gigantisk skala där staten är huvudmannen.
Citera
2016-02-09, 15:28
Medlem
Fikabordsrasistens avatar
Migrationsverket har inte särskilt många anställda svenskar längre.

Att "svenskarna" där anställer andra "svenskar" och att dom hittar nya möjligheter att mjölka staten/svenska skattebetalare på pengar som i detta fall är knappast förvånande.

När "svenskarna" ser hur svenskar som Bert Karlsson utnyttjar systemet känner dom sig knappast uppmuntrade till att leva efter maximen "ärlighet varar längst".

Dom som har läst trådarna om Danielsson och Ribbenvik begriper att det inte blir någon ordning förrän någon politiker byter ut ledningen och fortsättningsvis enbart tillsätter människor som har Sveriges bästa för ögonen. Det gäller alla anställda.
Citera
2016-02-09, 15:41
Medlem
VassleProteins avatar
Hemskt.. Men är det olagligt? Jag är rätt dålig på lagar men vad jag förstått så efter man tog bort tjänstemannansvaret så får myndighetspersoner och politiker göra vad dom vill, utan några konsekvenser.

Fett jävla tråkigt alltså, varför tog dom bort det där ansvaret för? Jävla fitter, landsförrädare hela bunten
Citera
2016-02-09, 15:48
Medlem
Me4Victorys avatar
Hade vi haft nån form av logik i det här landet så skulle hon åtalas och straffas för landsförräderi. Äckligt hur dessa fittor tjänar pengar på den här katastrofen.
Citera
2016-02-09, 15:52
Medlem
Lustigt att hon inte vill ställa upp på en intervju. Är väl ingen stor grej om allt går rätt till. Snarare så att hon skapar mer misstänksamhet genom att undvika intervjun.
Citera
2016-02-09, 16:06
Medlem
AndreSanss avatar
Tycker det är mer rimligt att en som Bert tjänar en hacka på invandringen än att en invandrare som gynnas utav större flöde av invandrare, inte precis opartiskt, som att sätta en våldtäkts dömd domare att döma i ett våldtäkts mål.

Kan det verkligen vara rimligt att Sveriges öde ligger i händerna på invandrare och deras beslut och att dom på kuppen blir rika på det.

Sjukare system kan man inte få till. Sedan att invandrare jobbar som tolk på miggan och liknande, det är mer förståeligt men detta är ju totalt orimligt.
Citera
2016-02-09, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VassleProtein
Hemskt.. Men är det olagligt? Jag är rätt dålig på lagar men vad jag förstått så efter man tog bort tjänstemannansvaret så får myndighetspersoner och politiker göra vad dom vill, utan några konsekvenser.

Fett jävla tråkigt alltså, varför tog dom bort det där ansvaret för? Jävla fitter, landsförrädare hela bunten

Ja det är olaglig, men det finns ingen straff.
Citera
2016-02-09, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VassleProtein

Olagligt eller inte, det ser inte så jävla snyggt ut när migrationsverket krisar sönder och håller på att klappa ihop samtidigt som en chef sitter och skor sig på flyktingar.

Lägger man 1+1 så ser man rätt tydligt att chefen vill ha invandring eftersom hög invandring = mer pengar.

Jag verkligen älskar att aftonbladet äntligen gör sitt jävla jobb och sätter dit alla storpampar som swedbanks VD, denna tjomme och många andra. Kan bara vänta mig tills det blir ett massavslöjande inom SVT av janne josefsson.
Citera
2016-02-09, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Hur korrupt är Migrationsverket egentligen?
Jag såg en film från Angry Foreigner på Youtube, där han bland annat tog upp att vi har folk som jobbar på Migrationsverket som sympatiserar och stödjer Daesh. Nu efter att ha gjort en snabbsökning angående detta så hittade jag denna artikel med Ivar Arpi.

SvD:s Ivar Arpi avslöjar Migrationsverkets handläggare som anser jihadistpropaganda vara ”vackert”

Citat:
Den kvinnliga handläggaren Samiyah M Warsame Elmi på Migrationsverket hyllar alltså “svenska” jihadkrigare och IS-terrorister på Facebook. Dessa terrorister som våldtar kvinnor och barn, samt halshugger män, kvinnor och barn som inte har den ”rätta tron”.
Nu vet jag inte om det här är samma person som Angry Foreigner tog upp i sin film, då det var ett tag sen jag tittade på den. Men det känns helt klart som att nånting sitter fel på Migrationsverket. Man borde kanske granska dom som jobbar där lite bättre?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in