Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-08, 19:19
  #1
Medlem
jag har en giltig Windows 8.1 serienyckel men jag vet inte vilken version av 8.1 jag har. Kan jag någonstans knappa in min serienyckel och få reda på vilken windows 8.1 version jag har. Känns jobbigt som fan att ladda ner och bränna flera olika versioner och testa vilken som nyckeln fungerar till.

Jag har gått min nyckel via msdnaa men kan inte logga in där och titta eftersom jag inte är student längre.
Citera
2016-02-08, 19:21
  #2
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusLarsson
8.1

Den lär fungera till alla. Antar jag. Om inte annat kan du loada Windows.
Citera
2016-02-08, 19:46
  #3
Medlem
25Decembers avatar
Loggade in på dreamspark nu. Det enda som fanns var professional så det borde du ha.
Citera
2016-02-08, 20:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Loggade in på dreamspark nu. Det enda som fanns var professional så det borde du ha.

Det är olika versioner beroende på vilken skola man går på tror jag.
Citera
2016-02-09, 08:30
  #5
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusLarsson
jag har en giltig Windows 8.1 serienyckel men jag vet inte vilken version av 8.1 jag har. Kan jag någonstans knappa in min serienyckel och få reda på vilken windows 8.1 version jag har. Känns jobbigt som fan att ladda ner och bränna flera olika versioner och testa vilken som nyckeln fungerar till.

Jag har gått min nyckel via msdnaa men kan inte logga in där och titta eftersom jag inte är student längre.

Hämta hem programmet Belarc. Installerar detta och scanna igenom datorn och du får upp allt om datorn samt mjukvaran.
Citera
2016-02-09, 18:45
  #6
Medlem
cavvemans avatar
Nycklarna via msdnaa är mak, dvs när nyckeln nått ett visst antal aktiveringar så kan den inte aktiveras mer. Samma nyckel delas med andra ord ut till flera andra studenter. När det nått säg exempelvis 1000 så låses nyckeln och man delar ut en ny.
Allt för att minimera spridning av nycklar.

Well, det fungerade så när jag pluggade på högskola och hade access till msdnaa/dreamspark ^^
Och detta var då 5 år sen, kan ha ändrats sen dess.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback