2016-02-08, 19:01
Medlem
Jag köpte igår Lenovo Tab 2 A10-70 och uppgraderade med ett 64gb minne, standard är 16gb. Ifall så var allt frid och fröjd med Android 4.4 surfplattan bad mig sen uppdatera, vilket jag gjorde och inga problem änsålänge. Senare på kvällen blev det en till uppdatering till 5.0.1 och efter det tycker jag surfplattan (Android versionen 5.0.1) flippat ur helt. Började med att de är så jävla rörigt med apparna och skapa mappar, det går skapa mappar men är bara förvirrande, irritrande och krångligt. Jag kan få mappar som är direkt när man kommer in på surfplattan men så fort man klickar i mitten och kommer in i meny ”två” eller vad man ska kalla det så ligger alla appar huller om buller och går varken flytta på eller skapa mappar utan man måste då kasta ut dem till sidan man hamnar på direkt när man startar upp plattan. Sen tror jag det är en ljudbugg för har ställt in att det inte ska låta när jag klickar på tangentbordet i själva ios men av någon anledning så låter det som klickljud när man ska skriva in t.ex lösenord och webbadresser. Någon som vet om det där med mappar och appar har ändrats i senare version än 5.0.1? Den säger att jag har senaste versionen fast jag vet att det finns nyare ut därför jag undrar om jag ska vänta på uppdatering eller eventuellt nedgradera till 4.4 där jag tycker allt flöt på riktigt bra och användarvänligt.
Citera
2016-02-10, 19:02
Medlem
Är lite sugen på den här plattan efter jag,läst om lite problem med teclast x98 pro plattan jag var nära att beställa
Är allting bra med flytet annars efter uppdateringarna?
Citera
2016-02-11, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diggler2
Är lite sugen på den här plattan efter jag,läst om lite problem med teclast x98 pro plattan jag var nära att beställa
Är allting bra med flytet annars efter uppdateringarna?

OK. Jag återställde helt till android 4.4.4 samt rootatade den. Min kompis som kan sånt hjälpte mig med allt detta. Dock är det en ljudbugg att det låter som fan nu när jag skriver detta. Problemet kvarstår oavsett om jag kör 4.4.4 eller android 5. Någon som vet vad detta beror på? Köpte denna för ipad ligger på 5400 och denna för 2000. Funkar bra förutom ljudbuggen
Citera
2016-02-11, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadabra121
OK. Jag återställde helt till android 4.4.4 samt rootatade den. Min kompis som kan sånt hjälpte mig med allt detta. Dock är det en ljudbugg att det låter som fan nu när jag skriver detta. Problemet kvarstår oavsett om jag kör 4.4.4 eller android 5. Någon som vet vad detta beror på? Köpte denna för ipad ligger på 5400 och denna för 2000. Funkar bra förutom ljudbuggen

Btw löste ljudbuggen https://support.lenovo.com/se/sv/documents/ht072214
Citera
2016-03-21, 21:18
Medlem
Arbetarbroders avatar
Förstår jag rätt att Lenovo Tab2 inte klarar senare versionen av android?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in