• 1
  • 2
2016-02-08, 18:57
Medlem
Finlandssvenskans avatar
Hej!

Är sjukt sugen på att prova men är det värt 600 kr? Någon som testat?
Citera
2016-02-08, 19:01
Bannlyst
Man lever ju bara en gång så har du en brud så skäm bort henne lite...
Citera
2016-02-08, 19:15
Bannlyst
Jag fattar inte. Är det en kopp te för 600 spänn? Om så är fallet, är du månne dum i huvudet?
Förklara gärna.
Citera
2016-02-08, 19:16
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Jag fattar inte. Är det en kopp te för 600 spänn? Om så är fallet, är du månne dum i huvudet?
Förklara gärna.

Man får massa gott till också, dock ej provat själv
Citera
2016-02-08, 19:22
Medlem
TheUnikums avatar
Inte värt 600.. Blir inte mätt och tråkig service.
Satsa på en bra brunch istället.
Citera
2016-02-08, 19:30
Medlem
ojvamysigts avatar
Ja, det tycker jag. Alldeles för många viftar bort den här typen av saker som överprissatt skit, samtidigt som de aldrig bangar att lägga samma pengar på krogen. Har man råd och tror att man skulle gilla atmosfären så tycker jag absolut att man ska testa minst en gång. Livet är för kort för att inte göra det.
Citera
2016-02-08, 19:42
Medlem
Finlandssvenskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Förklara gärna.

Det är detta man får för 540 kr (det var tydligen inte 600 vilket jag kom ihåg). Ett glas bubbel, te, snittar, scones med en massa gott till och tydligen en fin utsikt

Om jag är dum i huvudet? Ja, kanske. Ska till Sthlm en helg, fick 1000 kr i julklapp och funderar på att använda detta till karln och mig. Om det är värt det, det vete 17....
Citera
2016-02-08, 19:45
Medlem
Finlandssvenskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibetanleguan
Man lever ju bara en gång så har du en brud så skäm bort henne lite...

Jag är en brud men jag har en karl

Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Ja, det tycker jag. Alldeles för många viftar bort den här typen av saker som överprissatt skit, samtidigt som de aldrig bangar att lägga samma pengar på krogen. Har man råd och tror att man skulle gilla atmosfären så tycker jag absolut att man ska testa minst en gång. Livet är för kort för att inte göra det.

Ja, men det är lite så jag känner samtidigt som det är mycket pengar om det är skit
Citera
2016-02-08, 21:23
Medlem
godboys avatar
Nä, jag hade inte lagt 540 kr per person för lite The bröd o sylt. Gå ut o ät på en riktig restaurang istället.
Citera
2016-02-08, 21:26
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlandssvenskan
Det är detta man får för 540 kr (det var tydligen inte 600 vilket jag kom ihåg). Ett glas bubbel, te, snittar, scones med en massa gott till och tydligen en fin utsikt

Om jag är dum i huvudet? Ja, kanske. Ska till Sthlm en helg, fick 1000 kr i julklapp och funderar på att använda detta till karln och mig. Om det är värt det, det vete 17....

Om ni tycker att det är roligt så gör det. Som du ser i tråden är det inte alla som tycker att det är värt pengarna och det kan jag förstå. Har man begränsade resurser kanske det är bättre att gå och äta en hygglig middag istället. Jag har varit där och tyckte att det var väldigt trevligt. Gillar den typen av aktivitet just på grund av att det är något jag normalt inte unnar mig. Gå och käka en hygglig biff kan jag göra när som helst. Bränner en tusing på en middag gör jag någon gång i månaden, går på lyxigt afternoon tea kanske jag gör en gång om året. Det var gott, men framför allt är atmosfären kul om man gillar sånt.
Citera
2016-02-09, 17:03
Medlem
Driver82s avatar
Citat:

Som många säger: Känns det rätt så gör det. Går själv då och då på lite finare ställen, Grands Franska var jag på några gånger när det fanns plus att jag då och då frekventerat Verandan.
Aldrig blivit besviken och då har jag ändå inte hunnit käka hos Dahlgren...

Kan tänka mig att om man ska käka Afternoon Tea i Sverige är det på Grand, även om jag nog ändå lägger stålarna på en god middag...
Citera
2016-02-09, 17:07
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Hej!

Är sjukt sugen på att prova men är det värt 600 kr? Någon som testat?

99% av de som köper detta betalar inte för det själva, och då skiter de i vad det kostar. Så följdfrågan blir: Ska du betala för det själv, eller ta upp det som representation?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in