2016-02-08, 20:16
Medlem
Lifeisnows avatar
Ja nu tar det fart att hitta bostäder..men våra svenska killar och tjejer får fortsätta bo hemma och leta desperat efter en egen lägenhet...
http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.2984181-sa-skapar-vi-en-mansklig-och-trygg-stad-for-alla
Dessa politiker i Göteborg kämpar med näbbar och klor för att ordna bostäder till sk "nyanlända" (allergisk mot det ordet..)
http://goteborg.se/wps/portal/enheter/fackforvaltning/fastighetskontoret/!ut/p/z1/vZFBc4IwEIV_DceahYBCbzgdD9aZ6tRRyYUJsIRUTDCkWvvrG-ypM7WdXprbvs2XfftCGNkRpvhJCm6lVrx1dcbGeRA9rqbBnMLT bPUAwXqWbpbrxdRPfLIhjLBS2c42JBPaYqGNGPWYo2rQ9r2stP HAaVzJ_vqqBzUv97U2J95aJZXgZpB6K8VA7LWy2qD1gBubY97p 1tG5CgDyWg2ltHKPZpjblbIiWRlRjOIYwiREiHyaJBNIKhr7dF zgOKrI9rclmGvDjZMCyRw_uckvQ_L8BzPz67QfzLjI5cvxyFKX q8sC3yzZ_WuwzqFodfH5-6kqaCwIM1ijQTN6NU5urO36ew88OJ_PI6G1aNFZ8-A7otG92-DLRdIdDjG93PEivtD3BW4_ACm6fnw! /dz/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/
Detta mötet som hölls ikväll skulle ha varit för lääänge sedan och under mycket längre tid och där folkets röst om de vill gå med på detta el inte skulle vara avgörande..
Citera
2016-02-08, 20:17
Medlem
laxen69s avatar
Nu är läget tydligen så illa att vart du än flyttar och vad du än betalar så slipper du inte undan berikningen.
Ingenstans ska du tro att du kan gå säker och slippa ifrån mångkulturen.
Tidigare har man iallafall haft chansen att slippa ifrån, antingen genom att betala, eller genom att flytta ut på landet.

Det är med andra ord hög tid för revolution!
Dags att inta stadshuset! Visa att detta inte tolereras längre.
Citera
2016-02-08, 20:19
Medlem
AmaiLius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Situationen hade givetvis varit likadan, eller värre. Absolut inte bättre.
Reinfeldt skrattar fortfarande åt vad han lyckats åstadkomma Löfven kunde möjligen hanterat det bättre och visat Sjöstedt och Fridolin vem som bestämmer lite tidigare.
Citera
2016-02-08, 20:20
Medlem
Hinsholmen ligger mellan Hagen och Långedrag. Öppna dina hjärtan moderater överlägset störst i båda valdistrikten. I Långedrag över 57%, i Hagen runt 38%. Överlägsen tvåa i båda distriken var folkpartiet, runt 15%. Övriga partier små, mycket små. Samma visa i Askims valdistrikt som ligger nära havet.

När nu allt är på väg att rämna så kan vi ändå njuta sann skadeglädje. Förmodligen stoppas byggena utan att rasism, fascism osv kommer att yppas från vänsterliberalt håll då de så väl förstår att solidaritet är något som bara sägs, förutsatt att man själv slipper undan och att det tvingas på andra.
Nutida klasskamp, helt enkelt.
Citera
2016-02-08, 20:21
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurynomos
Källa: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2982178-har-klagas-det-mest-pa-flyktingboenden
Citat:
”Jag har alltid argumenterat starkt mot alla former av rasistiska kommentarer men plötsligt befinner jag mig i en situation som är helt ny för mig. Nu när jag själv är personligt berörd och mina egna barns trygghet är hotad så vattnas alla mina tidigare argument ur” skriver en kvinna och säger att hon inte kommer våga låta sina barn leka på lekplatsen intill boendet.
Det här, det här är ta mig fan bottenskrapet av alla människor i världen. Fy fan vilka jävla kalla svin, spyr på sådana där satar. Fördärva livet för andra människor, låt andra folk dö, men drabbar det mig personligen - ja då jävlar.

Vilka jävla vidriga avskum. Tyvärr finns det nog väldigt många sådana här hycklare, i synnerhet i Södermalm skulle jag tro.

Och det är sådana här as som kallar sig "världsmedborgare" och proklamerar för "alla människors lika värde".
Citera
2016-02-08, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
Nu är läget tydligen så illa att vart du än flyttar och vad du än betalar så slipper du inte undan berikningen.
Ingenstans ska du tro att du kan gå säker och slippa ifrån mångkulturen.
Tidigare har man iallafall haft chansen att slippa ifrån, antingen genom att betala, eller genom att flytta ut på landet.

Det är med andra ord hög tid för revolution!
Dags att inta stadshuset! Visa att detta inte tolereras längre.

jag är på! nu är det dags för statskupp! dödsstraff skall införas under revolutionstid
Citera
2016-02-08, 20:25
Medlem
Det finns inte så många strandnära områden i Göteborg som inte är bebyggda, som går att nå med Spårvagn. Bostäder till nyanlända drabbar inte bara de som redan bor i dessa natursköna områden.
Citera
2016-02-08, 20:34
Medlem
Huspriserna kommer ju dala markant i dessa områden, hur ställer sig folk till detta?
Citera
2016-02-08, 20:34
Medlem
Haha... Så det passar inte med mångkultur, solidaritet, och öppna hjärtan längre?

Nu vill vi gärna ha en situationsrapport från Göteborgsmoderaten GIILAB. Eller sitter han möjligtvis i krismöte?
Citera
2016-02-08, 20:35
Medlem
Ni kan ju fortsätta att hata moderatväljare. Det hjälper säkert att vända opinionen ska ni se.

Medans ni vältrar er i skadeglädje ska ni nog ändå beakta följande:
Det var extremt få som röstade på moderaterna som önskade det läge vi har nu. Hade moderaterna haft makten hade de dragit hårdare i bromsen och gjort så mycket tidigare än Löfven.

Sedan är det extremt dåligt att de kopierar idéer rakt av och fortfarande inte kan samsas med SD. Men förlika er med tanken att merparten av alla moderater nu har samsyn med SD vad gäller invandringspolitik, och rätt många kommer rösta SD nästa gång istället. Det ni ser ute i landet nu är inte bara Not-in-my-back-yard, det är uttryck för att de allra flesta tycker att det hela gått alldeles på tok för långt.

Gläds åt det. Med lite tur går det fortfarande att vända eländet.
Citera
2016-02-08, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrBlopp
Ni kan ju fortsätta att hata moderatväljare. Det hjälper säkert att vända opinionen ska ni se.

Medans ni vältrar er i skadeglädje ska ni nog ändå beakta följande:
Det var extremt få som röstade på moderaterna som önskade det läge vi har nu. Hade moderaterna haft makten hade de dragit hårdare i bromsen och gjort så mycket tidigare än Löfven.

Sedan är det extremt dåligt att de kopierar idéer rakt av och fortfarande inte kan samsas med SD. Men förlika er med tanken att merparten av alla moderater nu har samsyn med SD vad gäller invandringspolitik, och rätt många kommer rösta SD nästa gång istället. Det ni ser ute i landet nu är inte bara Not-in-my-back-yard, det är uttryck för att de allra flesta tycker att det hela gått alldeles på tok för långt.

Gläds åt det. Med lite tur går det fortfarande att vända eländet.

Du menar att Moderaterna har lurat "kust-adeln"?

Vad trodde moderatväljare om "öppna era hjärtan" talet. Där avgående statsminister lämnar walk-over till kommunisterna - Han säger rakt ut att det kommer inte att finnas plats för någonsomhelst stålar till andra poster inom statens utgifter FÖRUTOM INVANDRINGEN. Sen avgick han - till trots att moderaterna mycket väl hade kunnat samregera. Det är äkta sinistert förräderi i avsikt att ödelägga nationen Sverige.

Men ni forsätter att rösta på moderaterna.....
Citera
2016-02-08, 20:43
Medlem
Sighajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrBlopp
Hade moderaterna haft makten hade de dragit hårdare i bromsen och gjort så mycket tidigare än Löfven.

Nej, hade M vunnit valet hade cirkusnegern suttit kvar vid makten och då hade det varit ännu värre nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in