Citat:
Ursprungligen postat av
Spyrran
Då måste de ha ändrat det. Har köpt Fast Pris 145 några gånger. Det har slutat med att potten på 145 kr har försvunnit när de 30 dagarna har tagit slut. Då övergår det alltså till Bas, med 0 kr att använda. Om det numera är likadant för fastpris som med de andra prisplanerna så är det alltså något som jag har missat.
Jag utgick nog från att du visste hur Fastpris fungerar. Ber om ursäkt för det.
De 145kr du betalar för Fastpris 30 dagar hamnar aldrig i potten, Det är en avgift som dras direkt. Potten ökar alltså inte med 145 kr.
Om du har 0 kr kvar efter 30 dagar, så beror det helt enkelt på att du hade det även före de 30 dagarna med Fastpris. Då kan du ju inte heller efteråt ha annat än 0 kr i potten. Du har ju inte haft några pengar där. Det fungerar alltså exakt som andra Comviq Kontant, att du måste se till att ladda på pengar i potten. Det gör du alltså INTE med Fastpris.
Du har alltså läst in mer i mitt tidigare inlägg, än vad jag skrev. Jag har aldrig skrivit att du får behålla 145 kr i potten. Du får behålla din pott, men där finns aldrig de 145 kr. Hade du t.ex. 42 kr i potten FÖRE du laddade ett Fastpris, så har du det också EFTER de 30 dagarna. Du förlorar aldrig några Fastprispengar eftersom de aldrig funnits i potten.
Hoppas du förstår nu.