• 2
  • 3
2016-02-12, 07:17
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Då måste de ha ändrat det. Har köpt Fast Pris 145 några gånger. Det har slutat med att potten på 145 kr har försvunnit när de 30 dagarna har tagit slut. Då övergår det alltså till Bas, med 0 kr att använda. Om det numera är likadant för fastpris som med de andra prisplanerna så är det alltså något som jag har missat.
Det är ju exakt det AntonS skriver
Citera
2016-02-12, 09:22
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stelex
Det är ju exakt det AntonS skriver

Nej? I så fall måste jag ha missuppfattat det som AntonS skrev då. Jag tolkade det som att AntonS säger att det är samma sak oavsett prisplan, att man får behålla potten efter 30 dagar när det övergår till Bas.

När jag hävdar att dessa pengar försvinner efter 30 dagar, och saldot blir 0 när det övergår till Bas. Om man har fast pris eller fast pris mini. Vilket är skillnaden på Fast Pris/Fast pris mini och de andra alternativen (Amigo, Kompis). Det stämmer när det gäller Amigo och Kompis. Har jag då tex 50 kr kvar i potten så behåller jag dessa pengar och kan använda dem tills de är förbrukade, när jag har Bas. Oavsett om det tar 2 månader eller 11 månader. Men om jag laddar kontantkortet med Fast Pris/Fast pris mini 96/145/195/245 kr, så förlorar jag dessa pengar när det övergår till Bas efter 30 dagar. Saldot blir 0.

Men AntonS skriver att man får behålla potten (tex 145 kr) när Fast Pris tar slut efter 30 dagar och övergår till Bas, precis som det gör när man har en annan prisplan tex Amigo. Det stämmer ju inte?

Eller så är det jag som är trög och missuppfattar allt.
Citera
2016-02-12, 10:08
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Då måste de ha ändrat det. Har köpt Fast Pris 145 några gånger. Det har slutat med att potten på 145 kr har försvunnit när de 30 dagarna har tagit slut. Då övergår det alltså till Bas, med 0 kr att använda. Om det numera är likadant för fastpris som med de andra prisplanerna så är det alltså något som jag har missat.

Jag utgick nog från att du visste hur Fastpris fungerar. Ber om ursäkt för det.

De 145kr du betalar för Fastpris 30 dagar hamnar aldrig i potten, Det är en avgift som dras direkt. Potten ökar alltså inte med 145 kr.

Om du har 0 kr kvar efter 30 dagar, så beror det helt enkelt på att du hade det även före de 30 dagarna med Fastpris. Då kan du ju inte heller efteråt ha annat än 0 kr i potten. Du har ju inte haft några pengar där. Det fungerar alltså exakt som andra Comviq Kontant, att du måste se till att ladda på pengar i potten. Det gör du alltså INTE med Fastpris.

Du har alltså läst in mer i mitt tidigare inlägg, än vad jag skrev. Jag har aldrig skrivit att du får behålla 145 kr i potten. Du får behålla din pott, men där finns aldrig de 145 kr. Hade du t.ex. 42 kr i potten FÖRE du laddade ett Fastpris, så har du det också EFTER de 30 dagarna. Du förlorar aldrig några Fastprispengar eftersom de aldrig funnits i potten.

Hoppas du förstår nu.
Citera
2016-02-12, 12:16
Medlem
miikoss avatar
Fungerar ens ett simkort av dagens standard i en sådan mobil?

Annars så är det bara att köpa en ny laddning.
Citera
2016-02-12, 12:51
Medlem
bredbarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Fungerar ens ett simkort av dagens standard i en sådan mobil?

Annars så är det bara att köpa en ny laddning.

Nu blev det väl fel ändå. Huruvida SIM-kortet fungerar i en Nokia 3310, har väl inget alls att göra med en påfyllning????? Hur tänkte du då?
Citera
2022-08-10, 11:07
Medlem
Mogaku-sans avatar
Jag ser enbart fördelar med kontantkort. Hoppas att det finns kvar som alternativ mot abonnemang.

Inte minst för ungdomar som vill ha möjlighet att ha en smartmobil så de kan ha kontakt med kompisar. Är de under 18 så får de ju inte ha abonnemang och då funkar kontantkort bra för just det ändamålet.

Nu när det är obligatoriskt med registrering av kontantkort så borde det bli allt fler föräldrar som får stå på sina barns kontantkort.

Så då ska det nog bli mer ordning över vad som gäller för att få inneha ett kontantkort. De som sköter sig ska väl kunna få överta kontantkortet på sin 18 årsdag och kunna omvandla det till ett abonnemang.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in