Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-10, 04:31
  #601
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Gillar verkligen Bruce Springsteen fanatikern, The Big Bopper; Chris Christie. Synd att det inte gått bättre.

Han verkar ganska down to earth. Hans sågning av Rubio kommer gå till historien.
2016-02-10, 04:32
  #602
Medlem
cmbws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H4XXM4N1337
Han är ingen Josef Goebbels, visst. Tror dock det spelar lite roll, jag har följt i princip alla hans rallys, linjer som "we're gonna build a wall" ger han stående ovationer som ibland sträcker sig över en minut, eller "we're going to repeal and replace Obama care".

Publiken kräver inte skicklig retorik, det är inte den striden Trump kör, utan snarare den som vanliga hederliga medborgare kan identifiera sig i.

Så är det säkert, ja. Men hade han haft en reel utmanare i improv så tror jag folk hade fått upp ögonen för hur dålig han egentligen är på det. Kanske inte tillräckligt mycket för att knocka han från tronen men ändå.
2016-02-10, 04:32
  #603
Medlem
majkenofdooms avatar
Och här kommer den riktiga galningen...
2016-02-10, 04:33
  #604
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H4XXM4N1337
Självklart. Jag sa inte något annat, du missar dock andemeningen. Folket bryr sig inte, hans följare skiter i vad han säger, de vill bara se honom.

Hans supportrar kanske inte bryr sig men det finns massor av miljoner amerikaner som han borde försöka övertyga.
2016-02-10, 04:33
  #605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H4XXM4N1337
Han är ingen Josef Goebbels, visst. Tror dock det spelar lite roll, jag har följt i princip alla hans rallys, linjer som "we're gonna build a wall" ger han stående ovationer som ibland sträcker sig över en minut, eller "we're going to repeal and replace Obama care".

Publiken kräver inte skicklig retorik, det är inte den striden Trump kör, utan snarare den som vanliga hederliga medborgare kan identifiera sig i.
Vinner han republikanernas nominering lär han säkert slipa på innehållet i sina tal. I det här skeendet handlar det mest om att entusiasmera folk. Jag tror han kommer steppa upp och chocka sina belackare förr eller senare.
__________________
Senast redigerad av Konservburk 2016-02-10 kl. 04:35.
2016-02-10, 04:33
  #606
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majkenofdoom
Och här kommer den riktiga galningen...
Ju förr han försvinner ur valet desto bättre för alla.

Tyvärr finns det en hel del religiösa nötter i South Carolina.
__________________
Senast redigerad av gato12 2016-02-10 kl. 04:36.
2016-02-10, 04:33
  #607
Medlem
Nordfeldts avatar
Apropå genuinitet, skulle jag definitivt inte placera in Cruz i det facket. Hans intryck ger ett utav de mest krystade och falska utav dom alla faktiskt.
2016-02-10, 04:35
  #608
Medlem
cmbws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gdanzigsk
Menar du att invadera Syrien och Irak och ta över oljekällorna? På vilket sätt stoppar det islamismen?

På samma sätt som den tyska maskinen gick kraftigt bakåt när oljan började sina och efter de förlorade i El alamein.

De är även kraftigt beroende av finansieringen igenom olja. IS är inte grottmänniskor, det är drivet igenom en samhällsapparatur.
2016-02-10, 04:36
  #609
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordfeldt
Apropå genuinitet, skulle jag definitivt inte placera in Cruz i det facket. Hans intryck ger ett utav de mest krystade och falska utav dom alla faktiskt.

Rubio må vara roboten men Cruz är sektledaren.
2016-02-10, 04:36
  #610
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Att sopa dom ur Syrien fixar ju Ryssland på egen hand. Att utplåna militant islamism på global nivå = omöjligt.

Att bomba civila och islamisterna leder mest till att islamisterna kommer att spridas som frön för vinden och vi får ännu fler terrorister och islamister till Europa. Dessutom luras de mer vanliga muslimerna att tro att islamisterna kämpar för deras sak och stödet för islamism ökar. Det skedde i Afghanistan, Irak, Libyen, Somalia och ännu fler länder och kommer att ske igen.
2016-02-10, 04:37
  #611
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim-reaper
Håller med helt. En av anledningarna till varför jag är stor Trump supporter. Han är så äkta som dom kommer. Pratar logiskt och har en klar vision vad han vill göra med USA. Vi skulle behövt en Trump i vårat ruinerade land som regeringen kan lära sig ett och annat av...Vi har ju en mildare version av Sanders politik just nu och se vart det har lett oss.

För bättre tider!

Allt Trump sa var djupt ologiskt och är det någon som saknar positiva visioner så är det Trump.
En större militär och mer vapen är verkligen inte vad det amerikanska folket behöver.

Citat:
Ursprungligen postat av H4XXM4N1337
Självklart. Jag sa inte något annat, du missar dock andemeningen. Folket bryr sig inte, hans följare skiter i vad han säger, de vill bara se honom.

Om hans följare skiter i vad han säger då är dom per definition riktiga idioter.
2016-02-10, 04:37
  #612
Avstängd
Grim-reapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Vinner han republikanernas nominering lär han säkert slipa på innehållet i sina tal. I det här skeendet handlar det mest om man att entusiasmera folk. Jag tror han kommer steppa upp och chocka sina belackare förr eller senare.

När han pratar inför mindre publiker som ställer frågor osv så pratar han ju jättebra, jag har börjat lyssna på dom!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback