2016-02-08, 16:33
Medlem
thenewlifes avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22228874.ab
Citat:
En pojke på 14 år har misshandlats av fyra andra pojkar på Bergsjöskolan i Göteborg.

Han har fått flera sparkar och slag, bland annat mot huvudet, och förts med ambulans till sjukhus.

Polisen söker efter gärningsmännen.
Senast redigerad av thenewlife 2016-02-08 kl. 16:46.
Citera
2016-02-08, 16:36
Medlem
Jävlar. Hatbrott tro? 4 invandrarkids får nog av att se ett "ljushuvud" i Bergsjön?
Citera
2016-02-08, 20:33
Medlem
Pluppiplupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Jävlar. Hatbrott tro? 4 invandrarkids får nog av att se ett "ljushuvud" i Bergsjön?

Inte nödvändigtvis. Det kanske är 4 vita svensonkids som blev trött på "14-åriga" Achmed som kom till Sverige som "ensamkommande barn", men som uppenbarligen är minst 24-år snarare än 14-år. Jag vet ingenting säkert utan jag bara spekulerar.
Citera
2016-02-08, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pluppiplupp
Inte nödvändigtvis. Det kanske är 4 vita svensonkids som blev trött på "14-åriga" Achmed som kom till Sverige som "ensamkommande barn", men som uppenbarligen är minst 24-år snarare än 14-år. Jag vet ingenting säkert utan jag bara spekulerar.

Finns det så många som 4 i bergsjön?
Citera
2016-02-08, 20:41
Medlem
bushtuckers avatar
Det framgår ju ingenting av det som står i artikeln vilken etnicitet det är på dom inblandade så det är ju, än så länge en öppen fråga..
Man kan givetvis ha teorier grundat på att händelsen inträffade i Bergsjön, men det enda vi kan konstatera i nuläget är att det är förbaskat fegt att fyra ger sig på en ensam person,.. vare sig han är från Somalia, Irak eller Norge....
Citera
2016-02-08, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Det framgår ju ingenting av det som står i artikeln vilken etnicitet det är på dom inblandade så det är ju, än så länge en öppen fråga..
Man kan givetvis ha teorier grundat på att händelsen inträffade i Bergsjön, men det enda vi kan konstatera i nuläget är att det är förbaskat fegt att fyra ger sig på en ensam person,.. vare sig han är från Somalia, Irak eller Norge....

absolut.
Citera
2016-02-09, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pluppiplupp

Du har aldrig varit i bergsjön?
Stället är etniskt rensat. Jag tror inte du hittar fyra 14-åriga svenssonkids i hela bergsjön.
Citera
2016-02-09, 04:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Du har aldrig varit i bergsjön?
Stället är etniskt rensat. Jag tror inte du hittar fyra 14-åriga svenssonkids i hela bergsjön.

Nja några finländare och polacker bor väl kvar, deras barn kan klassas som svenssonkids när det gäller utseende och kultur.

Spekulerar om etniskt våld, den som förnekas av politiker och media.
Citera
2016-02-09, 12:20
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Etnicitet på BO = Irrelevant
Etnicitet på GM = Ytterst relevant
Citera
2016-02-09, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Etnicitet på BO = Irrelevant
Etnicitet på GM = Ytterst relevant

Det beror väl på motivet. Var etnicitet (både BO och GM) en relevant faktor i gärningsmännens motiv är det också relevant i en bredare diskussion.
Citera
2016-02-09, 13:45
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Primulina
Det beror väl på motivet. Var etnicitet (både BO och GM) en relevant faktor i gärningsmännens motiv är det också relevant i en bredare diskussion.

Oavsett motiv så borde man med 90% säkerhet veta ungefär vad som är den underliggande faktorn. Sverige mina vänner. Dessa problemen ser vi snart i alla samhällen i Sverige - dessa problemområde visar bara vägen för vårt nya Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in