2016-02-08, 16:05
Medlem
glutaminsyras avatar
Fick tag på lite amfetamin, eller ja, det luktade så iallafall.

Jag fattade att jag vart blåst när det inte löste sig som det skulle.
Men med ett mäktigt sug så fick jag till en trögflytande lösning med lite vatten, massa syra, samt en skvätt vodka.

Så otroligt dum i huvudet som jag är, så gjorde jag precis det ni befarar som läser. jag injicerar lösningen intravenöst. Injicerade dock väldigt långsamt för att kunna känna efter ifall något är på tok.

Det var ju väldigt på tok redan innan, när jag ens beslutade att testa iallafall.

Får minimalt rus. Blir sur, tar en stadig grogg istället och går till sängs.

12h senare vaknar jag och kliver upp. Går ut mot köket, hinner ta typ 1 kliv innan jag inser att fan vad ont jag har i foten, trampdyna bakom stortå och en bit in med hålfoten. Alldelles rött, varmt och lite svullet.

Tänkte direkt att det måste va en blodpropp från skiten. så tog ett riktigt varmt fotbad, masserar med kortison. inget hjälper.

Går till apoteket och köper acetylsalicylsyra. Slänger i mig 1000mg +50mg koffein, detta har jag läst ska vara blodförtunnande.

Nu någon timma senare känns foten lite bättre. Jag vet att om det vill sig illa kan proppen vandra till lunga eller hjärna och orsaka livsfara.

Min fråga/or är som lyder:
Tror ni att det är en blodpropp jag fått i foten?
Hur bör jag behandla den själv på bästa sätt?
Vart hade ni dragit gränsen för att kalla in sjukvård? (Jag har oerhört mycket att förlora på att göra det, då dom ser mina sticken i mina armveck. Och skulle därmed få missbruksstämplen)

Jag är lite orolig. så hoppas att någon här har liknande erfarenheter.
Citera
2016-02-08, 17:38
Medlem
Det KAN ju vara något helt orelaterat, men knarket du beskriver låter som skräp som skulle kunna ge upphov till en blodpropp.

Om du fått en sådan borde du uppsöka läkare. Även om jag förstår att sånt är lite känsligt som IV-knarkare.
Citera
2016-02-08, 18:41
Medlem
Tycker nog det vore klokast att kontakta vården
Du kan ju börja med att ringa 1177 och vara anonym. Men de kommer nog rekommendera dig att åka in.
Citera
2016-02-09, 23:23
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Det du riskerar är att du får en propp i lungan, det kan sluta allvarligt. Om du tror att du har en propp i foten så ska du till sjukhuset. Det är tyvärr inte så stor sannolikhet att det löser sig självt. Jag rekommenderar dig att säga som det är. Men om du absolut inte vill säga som det är så kan du på akuten i luckan säga att du somnat med pjäxor eller nått och när du vaknade var din fot såhär. Säg att du misstänker blodpropp. Angående dina armveck så kan du bli ombedd att ta av dig på överkroppen om läkaren vill undersöka dig och lyssna på hjärta och lungor. Det kan ibland vara relevant även i det här fallet men min gissning är att läkaren inte kommer att göra det utan skicka dig på ett ultraljud om det nu ser ut som en propp.

Till läkaren ska du säga att du injicerat nått i foten. Det är ok att det står i din journal att du gjort det. Det finns flera sjukdomar som är extremt mycket vanligare bland iv-missbrukare så den infon kanske räddar ditt liv en dag.

Citera
2016-02-17, 03:02
Medlem
dance.nakeds avatar
Om tån var röd så var det ingen blodpropp. Vid blodpropp så blir handen t.ex. vit och sen blå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in