Följer denna tråd med brinnande intresse, så får väl bjuda på de historier jag har på lager.
- I tioårsåldern var jag hos en kompis i en närliggande stad, och vi passade på att gå ut och spana på äldre brudar mitt under en pågående festival. Klockan börjar bli sent och alkholen plockas fram bland de lite mer belevade ungdomarna i stan, och inom kort får vi båda bevittna en stupfull tjej i cirka 15-års-åldern dra ned jeansen mitt framför oss på en random gräsplatt och kissa. Problemet var bara att jeansens nedhasade läge var något underskattat; varför en majoritet av urinen inte hittade till gräset. Det var en smått äcklande syn för unga ögon att se bruden dra på sig de totalt nedpissade jeansen igen och lalla vidare som om inget hade hänt till sina kompisar. Inte precis världens vidrigaste historia, men den fick definitivt mig att skjuta upp alkoholdebuten med ett par år. Polaren min var dock helnöjd eftersom han fick bevittna naken kvinnobak, tror fan att han gick igång hela skådespelet
- Korvfesten med stort K, sena tonåren i en stuga i skogen. Alla grabbar, cirka tio stycken, har samlats för LAN, fiske och helvetes mycket sprit. Den mest alkoholsugne däckar tidigt i en soffa, och vi andra (undantaget ytterligare en överförfriskad individ med dålig impulskontroll, som vi parkerar i den andra soffan med en dunk vatten) bestämmer oss för att ta oss an utebastun. Jag ger mig först i bastutävlingen och beger mig in i stugan igen, varpå jag på tjugo stegs avstånd från dörren hör kraftigt sluddrande skönsång. Jag rycker upp dörren och ser den icke-däckade polaren olla den däckade polaren i hela ansiktet med halvstånd medan han vrålsjunger Runke Ball av Eddie Meduza. Oerhört surrealistisk syn. Killen är så packad att han knappt vet vad han gör, och där står jag och kollar på fanskapet innan jag kommer till besinning och tillkallar resten av grabbarna. Blir att binda fast ollaren i en stol resten av natten medan festen fortsätter för oss andra. Den däckade grabben mådde inte bra dagen efter, och undrade flertalet gånger varför hans ansikte luktade död fisk. Om han bara visste...
- Har även bevittnat sommarjobbare (eller liknande) utav utländsk sort på en kyrkogård som fick den briljanta idén att transportera en kista med en gaffeltruck från kylrummet till själva kyrkobyggnaden, precis när jag går förbi i allsköns ro. Grabben bakom styret backar lite för hårt varpå kistan glider av och hela konstruktionen far i backen och spricker sönder, locket av naturligtvis. Den andra grabben börjar göra korstecken och rabbla böner på något främmande språk medan föraren ser helt desperat ut. Såg inte desto mer av liket än någon kroppsdel från min utkikspost på trottoaren, men ett par hundra meter senare hör jag kyrkoherden vråla som en demon åt gentlemännen...