• 1
  • 2
2016-12-04, 21:26
Medlem
Lova33s avatar
Sverigedemokraterna föreslår att vi skall skicka svenska folkdanslag till förorterna för att motverka kriminalitet och radikalisering.

-Det är ju omöjligt att vara satiriker i det här jävla landet.

/Wisti
Citera
2017-07-31, 20:01
Vi har ju Ganman i min signatur.
Citera
2022-08-17, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Sverigedemokraterna föreslår att vi skall skicka svenska folkdanslag till förorterna för att motverka kriminalitet och radikalisering.

/Wisti

Menlöse Wisti har blivit avstängd från Facebook, vilket SVT tycker är värt att skriva om:

”Prästen och satirikern Kent Wisti har lagt upp gamla satirbilder på Facebook inför valet och har nu blivit tillfälligt avstängd från både Instagram och Facebook.
– Det blir svårt när man låter robotar ta publicistiska beslut, säger han.”

https://www.svt.se/kultur/kent-wisti...-fran-facebook
Citera
2022-08-17, 23:35
Medlem
Humor som fungerar ligger på gränsen, dansar över den, men bara lite över i luften med ena foten. Idag är gränsen väldigt förflyttad mot var den var på 90-talet, så ett skämt om skäggbarn är flera meters övertramp. Så det funkar inte som satir.

Nu är inte jag PK så jag vet inte vart gränsen går, men jag har en känsla att skall du befinna dig nära den vad gäller skämta om invandrare så är det att göra sig lite lustig över brytning, tänk Karim i alla reklamfilmer. Det är lagom provokativt idag.
Citera
Igår, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33

/Wisti
Den är faktiskt väldigt rolig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här