2016-02-08, 11:25
Medlem
Hej!
Först vill jag bara säga till mod om denna tråden ligger fel får ni gärna flytta den

Har alltid försökt att börja månadsspara men har aldrig lyckats pga att pengarna varit alldeles för lätt tillgängliga när jag bara sparat dom på samma bank som jag har mitt allkonto på.
Så jag förde över en summa pengar på avanza sparkonto+ collector.

Nu vill jag ha några frågor ang det.

1. När börjar man få ränta på pengarna?
2. Om tex. min frys skulle gå sönder och jag behöver köpa en imorgon, skulle jag kunna göra överförningen från sparkontot på avanza och hinna få pengarna dagen efter till mitt bankkonto då?
3. (Denna fråga är jag inte så insatt i.) Hur funkar det när man ska deklarera och har pengar på avanza? Behöver man skatta på pengarna man har på sparkontot eller hur funkar det??

MVH
Drabek
2016-02-08, 11:49
Medlem
MyskooMojss avatar
(FB) Tråden om Avanza
2016-02-08, 18:14
Medlem
Bbobis avatar
1, på en gång. Sätter du in pengarna vet jag inte om du får för samma dag.
2, ja
3, informationen skickas in till skv och du betalar 30% på räntan du fått. Dessa pengar drar avanza av direkt.
2016-02-09, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
1, på en gång. Sätter du in pengarna vet jag inte om du får för samma dag.
2, ja
3, informationen skickas in till skv och du betalar 30% på räntan du fått. Dessa pengar drar avanza av direkt.

Ditt svar på fråga 2 är felaktigt... Det tar 2-3dagar att plocka ut pengar från Collector. Tas dessa pengar ut till ett Avanzakonto tar det ytterligare minst en dag (beroende på när pengarna finns på avanzakontot) för att pengarna ska sitta på sitt Nordea/Swedbankkonto eller whatever.
2016-02-09, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Ditt svar på fråga 2 är felaktigt... Det tar 2-3dagar att plocka ut pengar från Collector. Tas dessa pengar ut till ett Avanzakonto tar det ytterligare minst en dag (beroende på när pengarna finns på avanzakontot) för att pengarna ska sitta på sitt Nordea/Swedbankkonto eller whatever.

Men nu handlar det ju inte om att han ska öppna konto hos Collector utan ett sparkonto hos Avanza, och där kommer han att kunna ta ut pengarna och få dem dagen efter till sin andra bank.
2016-02-13, 08:40
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyskooMojs
(FB) Tråden om Avanza
Jupp.

Låst //mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto