Citat:
Ursprungligen postat av
Itsblueno
Målet är 2 år på cc + 2 år på ett CSU campus. Mitt mål är alltså att göre en transfer efter 2 år. Jag kommer göra en "upper division transfer" då jag under dessa två år på cc kommer läsa 60 credits. Frågan är då, hur vet jag vilka kurser jag ska läsa för att vara "eligible" att göra en transfer till t.ex SDSU. Jag kikade runt här
http://www.assist.org/web-assist/rep...-16&dora=C+SCI
Är dessa alla kurser som behövs för att få göra en transfer till sdsu till Computer science majorn? Eller något helt annat? När man läser på cc, kan man välja fritt alla kurser man läser eller måste man gå efter en associate degree?
Jag har svårt att förstå mig på detta och hjälp uppskattas enormt. Förövrigt är jag medveten om att högt gpa och sat/act förväntas av mig för att ha chans till transfer.
Såg att vissa cc:s i Kalifornien hade överenskommelser med grannstaten Arizona. Gäller något speciellt vid transfer till annan stat? Svårare/jobbigare? Finns ju en del attraktiva universitet i Arizona som ASU och University of Arizona som i och för sig kostar en del mer än det förstnämnda tyvärr.
Jag gjorde resan Community College --> Universitet.
Det som fungerar enklast ar om du tar kontakt med en counselor pa det/de Universitet(en) du har tank att ansoka till, och halla en dialog med dom for vad som galler. Innan du registrerar dig for kurser varje termin, ta och emaila/ring din counselor och se vad for synpunkter dom har pa kursvalen.
I mitt fall sa var min counselor valdigt hjalpsam, och vi hade en bra dialog under mina 2ar pa CC, vilket gjorde att jag kunde transfer som Junior med 63cr.
Och i mitt fall sa fick jag en Associates of Science ut av det, men det var inget som var nodvandigt, det var bara sa att alla mina kurser kunde tillgodoraknas for just det programmet.
Bara att kontakta mig via PM eller har om det ar nagot mer du undrar over.