2016-02-07, 20:07
Medlem
Har frskt lsa mig till ett svar men hittar inget som liknar mitt!

Laddat ner en film p datorn (Mac) & kopplar datorn till tv'n.

Lgger in filmen i vlc ndrar instllningen till sbs 3d i tv'n samt startar mina aktiva 3d brillor.

Nu till problemet:
Nr jag stter p mig glasgonen s r bilden fortfarande skev, det r precis som om bilderna verlappar varandra! Jag har frskt justera det i 3d menyn p tv, men hittar ingen lsning.

Ngon som vet vad jag gr fel eller hur jag kan lsa det?

Vet om att man kan anvnda sig av usb etc. men vill veta hur jag lser problemet nr jag ska spela upp via datorn.

Tack fr hjlpen!
Citera
2016-02-07, 21:34
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Stdjer grafikkortet p Macen 3D d?
Citera
2016-02-08, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Stdjer grafikkortet p Macen 3D d?

Ja det gr det.
Har funderat krig om det kan ha med uppspelnings kllan att gra dvs VLC?
Citera
2016-02-08, 15:30
Jvligt intressant problem. Googlade lite och det enda jag hittade var en lirare som rekommenderade att du spelar upp filmen i iTunes(!)

Rent spontant undrar jag om Minidisplayport-kontakten som finns p mnga macar och ofta omvandlas till HDMI klarar att verfra en 3D signal. Sjlv hade jag gett upp och krt ver filmen p USB, alternativt streamat med plex eller liknande lsning
Citera
2016-02-08, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s4nd33p
Jvligt intressant problem. Googlade lite och det enda jag hittade var en lirare som rekommenderade att du spelar upp filmen i iTunes(!)

Rent spontant undrar jag om Minidisplayport-kontakten som finns p mnga macar och ofta omvandlas till HDMI klarar att verfra en 3D signal. Sjlv hade jag gett upp och krt ver filmen p USB, alternativt streamat med plex eller liknande lsning

Ska faktiskt testa att spela upp i iTunes, men antar att chansen r strre att lotto raden gr in n att det funkar.

Jag tror tyvrr att jag fr ge upp & kra via USB.

terkommer om jag lser problemet!
Citera
2016-02-11, 09:43
Moderator
Falukropps avatar
Lter snarast som ett mjukvaruproblem.

TV-, bild- och mediautrustning --> Programvara - Mac OS

/Moderator
Citera
2016-02-13, 03:28
Medlem
cykelsadels avatar
Frst och frmst s mste du ha en nyare MacBook eller motsvarande som har std fr HDMI 1.4 och sedan mste ven kabeln vara HDMI 1.4.

I VLC s spelar du upp den som vanligt p din externa skrm och sedan stller du in i din TV att det ska vara just det 3D formatet som filmen r i. ex SBS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in