2016-02-06, 19:36
Bannlyst
Jag är 26 år utan någon arbetslivserfarenhet. Det enda jag kan mäkta med är en ofullständig akademisk utbildning inom humaniora. Jag ser dock bra ut och är talför. Kan jag få ett jobb där på basis av ett fördelaktigt utseende, tror ni?
Citera
2016-02-06, 19:38
Medlem
jag inbillar mig att det är skaplig omsättning på personal på sådana ställen så helt omöjligt borde det väl inte vara om du har lätt för att snacka och verka förtroendeingivande.
Citera
2016-02-06, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
jag inbillar mig att det är skaplig omsättning på personal på sådana ställen så helt omöjligt borde det väl inte vara om du har lätt för att snacka och verka förtroendeingivande.

Ja precis. De utbildar en ändå där så min bakgrund bör ju inte vara avgörande. Det var just angående tillgängliga jobb som jag funderade på. Hur troligt det är att en lucka uppstår.
Citera
2016-02-06, 20:25
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skateboard1
Jag är 26 år utan någon arbetslivserfarenhet. Det enda jag kan mäkta med är en ofullständig akademisk utbildning inom humaniora. Jag ser dock bra ut och är talför. Kan jag få ett jobb där på basis av ett fördelaktigt utseende, tror ni?

Om du är tjej så kanske. Ifall du är en riktig läckerbit. I annat fall så finns det snygga människor med erfarenhet och talang.
Citera
2016-02-06, 21:19
Medlem
godboys avatar
Tror utseende och säljsnack är A o O i den branschen. Min uppfattning är att det är typ paradise hotel och BB typer som jobbar på såna ställen. De tillhör inte direkt landets begåvningsreserv. Oftast är de mer intresserade av varandra bakom disk än av kunderna.
Citera
2016-02-06, 22:14
Medlem
Bara du skriver att du är driven och ditt främsta drivkraft är att tjäna pengar så kommer du på intervju iaf. Sen behöver du kunna snacka som en normal människa, kanske vara lite charmig. Du ska heller inte vara en person som tänker rätt ska vara rätt. För det går lite lurt till i den branschen kan jag lova!

Och ja, dom utbildar dig innan du börjar. Bra skola att gå som första säljarjobb, du lär dig mycket. Pengar kan du också tjäna om du säljer någorlunda bra. Tar du budget tjänar du väl 20-25k i månaden netto om du jobbar på ett bra ställe med stort kundflöde.

Telenor har högre grundlön i butik än vad 3 har. telenor har runt 17-20k beroende på erfarenhet.
3 har 13-14k beroende erfarenhet.
Som du förstår så ligger pengarna främst i provision av sålda mobiler,tilläggstjänster & tillbehör.
Citera
2016-02-07, 00:35
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
Det borde inte vara några problem. Sådana där jobb kräver ingen utbildning, det är liksom helt irrelevant huruvida du eventuellt studerat teknik eller whatever då du ändå bara ska kränga mobiler. Utseende, personlighet och social kompetens är det de söker!
Citera
2016-02-07, 06:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jaegarn1337
Bara du skriver att du är driven och ditt främsta drivkraft är att tjäna pengar så kommer du på intervju iaf. Sen behöver du kunna snacka som en normal människa, kanske vara lite charmig. Du ska heller inte vara en person som tänker rätt ska vara rätt. För det går lite lurt till i den branschen kan jag lova!

Och ja, dom utbildar dig innan du börjar. Bra skola att gå som första säljarjobb, du lär dig mycket. Pengar kan du också tjäna om du säljer någorlunda bra. Tar du budget tjänar du väl 20-25k i månaden netto om du jobbar på ett bra ställe med stort kundflöde.

Telenor har högre grundlön i butik än vad 3 har. telenor har runt 17-20k beroende på erfarenhet.
3 har 13-14k beroende erfarenhet.
Som du förstår så ligger pengarna främst i provision av sålda mobiler,tilläggstjänster & tillbehör.

Tack för svar och tipsen!
Citera
2018-05-05, 23:54
Medlem
japanskbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Tror utseende och säljsnack är A o O i den branschen. Min uppfattning är att det är typ paradise hotel och BB typer som jobbar på såna ställen. De tillhör inte direkt landets begåvningsreserv. Oftast är de mer intresserade av varandra bakom disk än av kunderna.
dom verkar anställa personer med gaymodel-utseende i första hand.. Inga volvoraggare bakom disken där..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in