2020-07-30, 23:24
Medlem
FiniteLifes avatar
Är chockad att han får ligga överhuvudtaget.

Nånsin.

Sjuk värld.
Citera
2020-07-31, 02:13
Medlem
slutaletas avatar
Kollade in hans Instagram idag. Verkar inte kunna släppa att han inte är höjdhoppare och aktuell längre. Selfies och massa skräp från hans karriär. Hans grabb är grymt duktig men ser inte en enda bild på honom, nämns inte alls. Patetiskt person verkar det vara.
Citera
2020-08-01, 09:37
Medlem
MollyMaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
Kollade in hans Instagram idag. Verkar inte kunna släppa att han inte är höjdhoppare och aktuell längre. Selfies och massa skräp från hans karriär. Hans grabb är grymt duktig men ser inte en enda bild på honom, nämns inte alls. Patetiskt person verkar det vara.

Av det du skriver så verkar du vara för ung för att minnas OS i Aten 2004 när Stefan gjorde en bragdprestation. Höll hela svenska folket fast i spänning och nervositet under några magiska timmar under höjdhoppsfinalen. Den kvällen glömmer jag aldrig, först Christian Olssons guld i tresteg och sedan Stefans guld! Efter sin aktiva karriär har han representerat de aktiva i IOK vilket är en ära. Nu tränar han sin son så som hans pappa Jonny tränade honom. Patetisk är det sista jag skulle kalla Stefan Holm för!
Citera
2020-08-01, 09:45
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiniteLife
Är chockad att han får ligga överhuvudtaget.

Nånsin.

Sjuk värld.

Ja karlar ska ju minst se ut som en ung DiCaprio som oss här på fb.
Citera
2020-08-01, 11:22
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handenduvet
Jag hävdar att det är i brist på konkurrens. Att det är den stora anledningen till hans "storhet"

Den lille smurfen hade inte kommit långt på slutet av -80 talet och början av -90 talet
För att alla, inklusive Patrik Sjöberg, var dopade ja
Citera
2020-08-02, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp

Korrekt. Sotomajor (sic) hade hälp av sitt system och dess läkare som DDR:s "stjärnor".
I västvärden fick de klara sig utan statens hjälp men det gick ju bra det med i många fall och mindre bra i andra.
Det fanns inte på kartan att dopade avslöjades inom landet i östblocket inklusive Kuba före murens fall och därefter inte fortsättningsvis på Kuba. Men kubanerna vågar inte köra på som förr när man inte har östblocket som statsgemenskap längre.

Det skulle vara intressant att se och veta litet om de fenomenala östtyska simmerskorna idag. Doping tär hårt på kroppen och när abstinensen sätter in efter karriären startar reaktioner och mekanismer i kroppens hormonsystem som bryter ner och sväller upp på samma gång genom substituten.

I Sverige förekom doping på 70-80-tal som saktade av därefter men finns ännu i för många fall.
Man tog högre risker på 90-talet och framöver men frestelsen var för hög. Sjöberg är en av dem som inte åkte fast. Holm skulle aldrig ta risken för då skulle hans stigma bli värre än Lundmilla Enqvist.
Som flera andra sagt i tråden är Holm den överlägset främste höjdhopparen i Sverige med tanke på inte bara sin ringa längd för disciplinen.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2020-08-02 kl. 11:13.
Citera
2020-08-02, 13:56
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Som flera andra sagt i tråden är Holm den överlägset främste höjdhopparen i Sverige med tanke på inte bara sin ringa längd för disciplinen.
Holms längd har ingen betydelse. Den som hoppar högst är bäst. Patrik är den främste i Sverige än så länge
Citera
2020-08-11, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Holms längd har ingen betydelse. Den som hoppar högst är bäst. Patrik är den främste i Sverige än så länge

Formellt går det inte att bemöta den utsagan.

En annan sak, Stefans pojk Melvin har hoppat 2.17 och är mycket ung och har inte växt färdigt.
Men hamnar Melvin inte i spannet 188-192 kommer han ingenstans utom kanske bäst i Sverige.
Vet inte hans mors längd men jag tror den inte var så hög.
Far Stefans 180 var för litet men han kompenserade genom sin spänst och snabba kroppskontroll i luften som var unik, 1 på 500 000 ungefär skulle jag tippa.
Nej det är nog risk att Melvin stannar vid en svensk kändis.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2020-08-11 kl. 12:50.
Citera
2020-08-11, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie

då inställer sig frågan: vad väljer du -osguld eller svenskt rekord?
jag vet vad jag skulle valt.
Citera
2020-08-11, 14:04
Medlem
MollyMaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers

Intressant frågeställning. Jag diggar båda starkt. Följde Patrik från OS i LA 1984 där han tog silver. Han har innehaft världsrekordet 2.42 men tog aldrig OS-guld. Stefan har aldrig innehaft världsrekordet men tog ett fantastiskt OS-guld. Jag bryr mig inte, jag är väldigt förtjust i dem båda!
Citera
2020-08-11, 23:10
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers

Jag väljer Patrik Sjöberg av den enkla anledningen att han hoppat högst. 2.42 utomhus är ett helt fantastiskt rekord. Enbart två hoppare i historien har hoppat högre. Sjöberg var världsrekordhållare. Han kan skryta med att en gång i tiden hade ingen i hela världen hoppat högre än honom.
Citera
2020-08-12, 12:37
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp

Kan man verkligen vinna särskilt mycket på att dopa sig i höjdhopp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in