2024-10-26, 23:55
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Fick för mig att han dragit in några miljoner ändå, verka barskrapad.
Stefan och det där med den haltande ekonomin.
– Jag har sålt av en del lego.

– Jag har en anställning på tre timmar i veckan som jag fakturerar Karlstad kommun.
Det är min enda lön. Tre timmar i veckan, det kan inte bli speciellt mycket i lön?
– Nej. Men sedan har jag någon föreläsning ibland och något tv-inhopp.
(öppen artikeln tills den ev. blir låst)
https://www.expressen.se/sport/friid...-ar-pengar-in/
En vuxen man som sålt lego??? Det säger allt om hur mycket fel det är på Stefan Holm. Horribelt att ingen stoppade honom innan han blev lärare. Stefan Holm kan hoppa höjd och instruera andra att hoppa höjd. Han har inte kompetens för något annat.
Citera
2024-10-27, 09:27
Medlem
Skrivfel

Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
En vuxen man som sålt lego??? Det säger allt om hur mycket fel det är på Stefan Holm. Horribelt att ingen stoppade honom innan han blev lärare.

Ser inget fel med att vuxna människor säljer hobbyprylar som ändå bara ligger och skräpar. Hade fattat om du reagerade på det ovanliga i att vuxna människor alls har ett intresse för att bygga Lego (inte mig emot, men mer udda än att sälja oanvänt lego). Men det som spiller över på det uppfattade omdömet är väl närmast att han är öppen som en bok och lite drastisk i sina kommentarer? Frågar inte retoriskt utan för att jag genuint undrar om vi tänker lika kring detta.
Senast redigerad av Halleluljah 2024-10-27 kl. 09:28. Anledning: Skrivfel
Citera
2024-11-02, 13:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Fick för mig att han dragit in några miljoner ändå, verka barskrapad.
Stefan och det där med den haltande ekonomin.
– Jag har sålt av en del lego.

– Jag har en anställning på tre timmar i veckan som jag fakturerar Karlstad kommun.
Det är min enda lön. Tre timmar i veckan, det kan inte bli speciellt mycket i lön?
– Nej. Men sedan har jag någon föreläsning ibland och något tv-inhopp.
(öppen artikeln tills den ev. blir låst)
https://www.expressen.se/sport/friid...-ar-pengar-in/

Han jobbar alltså ett par timmar i veckan och ändå kan leva som han gör. Resa runt, betala hyra osv. Så barskrapad är han ju inte.

Så smart han är (besserwissern) så lever han säkert gott på fonder och dylikt. Påminner lite om snyftartikel för ett par år sedan om Anders Taco Svensson också klagade om hur lite han drar in. Fastän han hade nära 100 mille i sparat kapital 😄
Citera
2024-11-02, 13:30
Medlem
TjackOhejs avatar
Har allt rasat nu för han sen han blev utkörd från skolan?
Han kanske sitter o leker med lego i mjukiskläder och flyr verklighetens plågor. Ett lego vars bitar inte sällan går att återfinnas i Stefans stjärt, troligen på Stefans eget bevåg.
Citera
2024-12-11, 08:41
Medlem
Att han, trots sina imponerande meriter, inte har någon åtminstone halvhyfsad karriär som expertkommentator/reklampelare för något spelbolag/författare/föreläsare/tränare/idrottsentreprenör eller liknande säger väl en del om hans person. Jag gissar att han har samarbetssvårigheter och är allmänt svår i kontakten. Alternativt att någon psykisk ohälsa spökar och lägger hinder i vägen.

Sedan verkar han satsa på udda, lite omaskulina saker också. Lego och skriva blajiga romance-böcker med sin fru är inte direkt Järn-Hans-nivå. Det är något frökenaktigt över Holm. Allt verkar vara väldigt emotionellt för honom.
Senast redigerad av Charvet 2024-12-11 kl. 09:08.
Citera
2024-12-11, 09:04
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Att han, trots sina imponerande meriter, inte har någon åtminstone halvhyfsad karriär som expertkommentator/reklampelare för något spelbolag/föreläsare/författare/föreläsare/tränare/idrottsentreprenör eller liknande säger väl en del om hans person. Jag gissar att han har samarbetssvårigheter och är allmänt svår i kontakten. Alternativt att någon psykisk ohälsa spökar och lägger hinder i vägen.

Sedan verkar han satsa på udda, lite omaskulina saker också. Lego och skriva blajiga romance-böcker med sin fru är inte direkt Järn-Hans-nivå. Det är något frökenaktigt över Holm. Allt verkar vara väldigt emotionellt för honom.
Ja, en vuxen man som leker med Lego säger ju det mesta....
Han har garanterat någon form av mental störning, typ autism, manodepressiv eller adhd.
Eller en kombination av samtliga?

Han är en väldigt märklig person och socialt missanpassad.
Citera
2024-12-11, 09:43
Medlem
Vet ni att han själv lekt med Lego? Min tanke var ju att han sålt barnens Lego som ändå inte används eftersom barnen är vuxna?

Beträffande ekonomin sa han ju i någon av de senaste intervjuerna att han inte var totalt utan pengar men att pengarna inte skulle räcka resten av livet och därför hade han tagit lärarjobbet.

Det handlar väl dels om vilken livsstil man vill ha och sen vet jag inte hur mycket pengar en höjdhoppare hinner få ihop under sin karriär. Patrik Sjöberg verkar ju inte heller ha dragit in tillräckligt med pengar under sin karriär.
Citera
2024-12-11, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Vet ni att han själv lekt med Lego? Min tanke var ju att han sålt barnens Lego som ändå inte används eftersom barnen är vuxna?

Stefan Holm är väl nästan lika känd som proffessionell Lego-byggare som han är som höjdhoppare. Han har gjort enorma skapelser mha legoklossar och vunnit tävlingar även inom det gebitet.
Citera
2024-12-11, 10:46
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin

Beträffande ekonomin sa han ju i någon av de senaste intervjuerna att han inte var totalt utan pengar men att pengarna inte skulle räcka resten av livet och därför hade han tagit lärarjobbet.

Det handlar väl dels om vilken livsstil man vill ha och sen vet jag inte hur mycket pengar en höjdhoppare hinner få ihop under sin karriär. Patrik Sjöberg verkar ju inte heller ha dragit in tillräckligt med pengar under sin karriär.

Han är verkligen besatt av att leka med Lego. Här är en artikel från Expressen, 2017, där det uppmärksammas att Holm hade byggt en hel stad i Lego inne i sitt vardagsrum.

Vid ett annat tillfälle försökte han bygga hela NCCs fastighetsbestånd med hjälp av Legobitar.

https://www.expressen.se/nyheter/ste...--en-legostad/
Citera
2024-12-11, 10:50
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Han är verkligen besatt av att leka med Lego. Här är en artikel från Expressen, 2017, där det uppmärksammas att Holm hade byggt en hel stad i Lego inne i sitt vardagsrum.

Vid ett annat tillfälle försökte han bygga hela NCCs fastighetsbestånd med hjälp av Legobitar.

https://www.expressen.se/nyheter/ste...--en-legostad/
Som sagt, autistisk...
Citera
2024-12-11, 11:32
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
En vuxen man som sålt lego??? Det säger allt om hur mycket fel det är på Stefan Holm. Horribelt att ingen stoppade honom innan han blev lärare. Stefan Holm kan hoppa höjd och instruera andra att hoppa höjd. Han har inte kompetens för något annat.
Inget fel i att ha en hobby som man dessutom kan tjäna en slant på. Alla kan bli en vanlig knegare, utan någon speciell kompetens. Det är så de flesta överlever idag, plus att du på många arbetsplatser har möjligheten att utbilda dig vidare om du skulle vilja det.

Är man dock kräsen av sig, då blir det svårt att skaffa sig ett arbete. Ingen är för fin för att arbeta med kroppen, även om många inbillar sig det.
Citera
2025-04-29, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Inget fel i att ha en hobby som man dessutom kan tjäna en slant på. Alla kan bli en vanlig knegare, utan någon speciell kompetens. Det är så de flesta överlever idag, plus att du på många arbetsplatser har möjligheten att utbilda dig vidare om du skulle vilja det.

Är man dock kräsen av sig, då blir det svårt att skaffa sig ett arbete. Ingen är för fin för att arbeta med kroppen, även om många inbillar sig det.
Vad märkvärdig han är när han vinner Jepordi. Man orkar nästan inte se. Han sitter väl hemma och pluggar alla ämnen om han inte ens har ett jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in