2016-02-05, 19:49
Medlem
thenewlifes avatar
Rånare slog till mot bussbolag – försvann med bussbatterier
Citat:
Ett bussbolag i Helsingborg rånades under fredagskvällen.

De två gärningsmännen hotade personalen med ett vasst föremål och försvann sedan med mellan sju och åtta bussbatterier.

– Vi larmat ut registreringsnumret på rånarnas flyktbil, säger Calle Persson, informatör vid polisens ledningscentral region syd.
Källa: Expressen
Jaha, råna bussbatterier, det var något nytt.
Någon som vet mer?
Senast redigerad av thenewlife 2016-02-05 kl. 19:55.
Citera
2016-02-05, 20:15
Medlem
JihadJoes avatar
Har blivit tipsad om att sno bussbatterier av en kriminell kille, finns det verkligen så mycket pengar att tjäna på det att man hotar anställda med vasst föremål för att kunna få med sig dom?
Citera
2016-02-05, 20:18
Medlem
TröttSvensks avatar
Bussbatterier är tunga skrymmande saker.
Här fick de jobba lite.
Det står inget om det men en gissning är att några rumäner varit där och plockat på sig uttjänta batterier som lagts upp i en hög.
När de blir påkomna så viftas med någon skruvmejsel, vips så är det rån.
Citera
2016-02-05, 20:38
Medlem
thenewlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JihadJoe
inns det verkligen så mycket pengar att tjäna på det att man hotar anställda med vasst föremål för att kunna få med sig dom?

Och vem skulle vilja köpa begagnade bussbatterier från rånare undrar man också.
Citera
2016-02-05, 21:46
Medlem
Doktorphils avatar
Låter som ett typiskt brott av begåvningsreserven i black cobra . Kakor , muffins och bussbatterier.
Snart blir det väl rattmuffar också
Citera
2016-02-05, 22:00
Medlem
JihadJoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
Låter som ett typiskt brott av begåvningsreserven i black cobra . Kakor , muffins och bussbatterier.
Snart blir det väl rattmuffar också
Hahaha! Kaktjuvarna får vi se till att landet aldrig glömmer. Dom är ju legendariska... på sitt egna sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av thenewlife
Och vem skulle vilja köpa begagnade bussbatterier från rånare undrar man också.
Personen som tipsade mig om detta (han är väldigt pundig kan jag tillägga) sa att dom sålde det på skroten.
Citera
2016-02-05, 22:04
Medlem
thenewlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JihadJoe

Personen som tipsade mig om detta (han är väldigt pundig kan jag tillägga) sa att dom sålde det på skroten.

Med tanke på att en skrot betalar ca 500 för en hel bil, så lär de inte betala så mycket för en bussbatteri, eller? : P sedan undrar man vad för skrot som köper från rånare? måste inte allting registreras, vad delarna kommer ifrån och så?
Citera
2016-02-05, 23:12
Medlem
Det positiva är att Nobina slipper nu att betala för att göra sig av med uttjänta batterier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in