2016-02-05, 18:57
Medlem
Har en MBP som spökar när jag hämtar bilder/filer från nätet.

Får meddelande att filen är hämtad
Kan även tagga, döpa och lägga i album.

När jag sedan ska använda bilden/filen så finns den ej att hitta någon stans, även det nya albumet är försvunnet. Har letat i hela jävla datorn, finns ingen stans.

Håller på att bli milt sagt vansinnig på detta. Överväger snart att bita i det sura o skaffa en jävligt mycket billigare laptop.........

Några förslag på vad som händer?

/Ödmjukast
Citera
2016-02-05, 20:22
Medlem
Jag antar att du har aktiverat ditt Icloudbibliotek och då överförs alla bilder till det. Kolla i Systeminställningar/Icloud/Bilder/Alternativ.
Citera
2016-02-05, 22:23
Medlem
systems avatar
Hur hämtas bilderna?
Gäller problemet om andra filer - än just bilder - hämtas?

Jag tycker frågan är intressant.
Jag har använt OS X sedan det kom, och har funnit såväl bra som dåliga egenskaper i det. Men att just nedladdade bilder skulle försvinna har jag aldrig varit med om eller hört talats om.
Citera
2016-02-05, 23:03
Medlem
Hämtar bilder ex genom klickdra och lägga över på bilder. Men även genom dowload funktioner på ex bildbanker.

Upplever även nu det senaste att safari vill updateras utan att uppdateringen blir klar.

Testade idag utan framgång att updatera till El Capitain

Spökerierna med bilderna som försvinner startade kanske för 6mån sedan.
Citera
2016-02-05, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Jag antar att du har aktiverat ditt Icloudbibliotek och då överförs alla bilder till det. Kolla i Systeminställningar/Icloud/Bilder/Alternativ.

iCloud aktiverat, bilder från telefonen synkar över till mac:en. Men inte från Mac:en till telefon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in