• 1
  • 2
2016-02-05, 10:16
Medlem
Zwoop77s avatar
Kvälls- och dagspressen satsar stort med video på nätet. Snart verkar varenda liten notis ha ett eget videoinslag. Men är det någon som tittar på dom? Själv stänger jag av de självstartande videoklippen direkt! Då kan jag läsa texten i lugn och ro. Finns det ingen text skiter jag i den nyheten. Man saknar ju helt överblick när man tittar på video. Och det tar alldeles för lång tid att tröska sig igenom inslagen.

Vet ni någon som väljer video före text?
Citera
2016-02-05, 10:34
Medlem
note-its avatar
Det är väl inget man diskuterar direkt om man väljer att titta på klippen eller ej. Sjäv gör jag som du, finns det ingen text då skiter jag i klippen och blir väldigt irriterad om det startar automatiskt. Jag väljer väl en tidning för texten eller hur. Finns mycket bättre kanaler om man vill se rörliga bilder.

Men, de vill väl tjäna någon reklampeng här och där om det går, kan jag tänka mig.
Citera
2016-02-05, 10:36
Medlem
Enydrions avatar
Där jag vistas har jag bara mobilen eller mobilt bredband, detta gör att jag med antydan till panik stänger ner videoinslag, som tur är verkar de inte hoppa igång av sig själva på mobile...

Minns att jag fick upp Lena Melin en gång i full HD

Telia dubblade nyligen från tio till tjugo gig, men de behöver nog öka till tvåhundra gig innan jag testar video...

Edit, jag brukar inte ha ljudet på på varken pc:n eller mobilen, så självspelande klipp kan jag missa, särskilt på pc:n då man har flera flikar / fönster och dessutom använder edge som när man startar upp datorn laddar in alla flikar man hade uppe när man stängde av och då även kör igång eventuella självpelande klipp som man pausat när datorn stängdes av.
Senast redigerad av Enydrion 2016-02-05 kl. 11:17.
Citera
2016-02-05, 10:36
Bannlyst
Jag är likadan, avskyr de korta klippen, speciellt om de startar av sig själva. Vill ha överblick, då helst i textform. Antar att videoklipp är ett effektivt sätt att pracka på folk deras skitreklamer utan möjlighet att värja sig.

Offtopic: Obehaglig bild du har, TS.
Citera
2016-02-05, 10:46
Medlem
Flashbabe!s avatar
Jag fattar inte att det är så "stort" med dessa jävla tv-klipp som skrämmer skiten på mig (och även folk i närheten ibland). Är det även jobbigt att läsa nuförtiden också eller?? Tack och lov tycker jag mig ha märkt en ökning av kombo-artiklar, dvs att det både finns i text och tv-klipp. Det finns hopp.
Citera
2016-02-05, 11:29
Medlem
BernardLoutres avatar
Det ligger väl i tiden. Folk orkar inte läsa mer än ett par meningar innan de klickar vidare.
Ofta tillför videon ingenting viktigt till texten utan visar bara någon som pratar.
Citera
2016-02-05, 11:30
Medlem
systems avatar
Varför de satsar på videoklipp?
För att de hittat ett sätt till att ta in annonser, såklart.

För min egen del klickar jag aldrig på länkar där det framgår att ett videoklipp är målet. De fåtal gånger jag vill se vad MSM skriver så vill jag se just vad de skriver. En sida med enbart videoklipp stängs ner fort som fan.
Citera
2016-02-05, 11:44
Medlem
PiusXIIIs avatar
Jag gör som alla andra här tycks det. Jag stänger alltid av klippen om jag märker att de går igång. Jag har oftast ljudet avstängt dock, så det är inte alltid jag märker det.

Jag går in på tidningssajter för att läsa text, inte för att se TV-inslag, och tycker att det vore bättre om tidningarna lade krutet på skrivande journalister. Nu har tidningarna i stället alltmer samma anonyma, småtråkiga, artiklar från TT.

Nu börjar jag bli lite till åren. Ungdomar kanske ser annorlunda på detta?
Citera
2016-02-05, 11:44
Medlem
Suecotes avatar
Skolresultaten sjunker, ungdomar är mer vana vid video än text och orkar inte läsa, många nysvenskar är analfabeter. Majoriteten av svenska folket verkar tycka det är bättre när andra talar om saker för dem än att behöva läsa själva.
Citera
2016-02-05, 11:47
Medlem
Zaedrewss avatar
De är väl linslusar de skrivande journalisterna och vill synas också. Fastän det i många fall just med webb-TV för tidningar blir tydligt varför de valde eller inte fick jobb på televisionen. Sedan ökar webb-TV stadigt men sådana där klipp som startar när man ska läsa en artikel klickar nog de flesta ner. Men startar en visning med reklam först så är det några ören i intäkter.
Citera
2016-02-05, 12:04
Medlem
godhetsapostelns avatar
Print är döende. Dom måste skaffa innehåll till hemsidan. Tv-klippen håller ju fruktansvärt dålig kvalite (jämfört med t.ex. svt som vi är vana vid) att jag stänger av fortast möjligt och läser det som står nedanför. Och som någon påpekat för att kunna tvinga på oss mer reklam.
Jag förmodar att dessa nyhetsinslag och katt-klipp man stulit från youtube är kvällstidningarnas framtid.
Citera
2016-02-05, 12:05
Medlem
Zwoop77s avatar
Fast jag undrar hur man orkar se klippen. Om jag klickar på rubriken "Anna Book diskas från melodifestivalen" så tar det cirka 2 sekunder att fatta att låten var en gammal låt med ny text om jag läser texten. Ska jag se klippet så tar det ju minst 2-3 minuter för samma info. Mitt liv är för kort för webb-TV.

Och det är ju aldrig man tänker....
- Jaha, nu ska jag koka en kopp kaffe och titta på klipp från Aftonbladet i en timme.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in