• 6
  • 7
2017-02-08, 05:48
Medlem
Trams! Italien har skrivit under på EKMR precis som övriga länder i Europa. Att döma någon till frihetsberövande straff för detta skulle aldrig hålla och Italien skulle få kraftiga sanktioner. Så korkade är dom inte såklart. Även om tidningar vill sälja löser så var det såklart aldrig nån risk för 6 års fängelse.
Citera
2017-02-08, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hela fallet är en komisk klassiker av svartsjukt ex.

AdB lämnade sin ex.man 2014 och träffade en ny man. Han anmäler henne sedan för misstreatment - eftersom hon under de sista två åren ägnat tid åt sitt utseende, gått ner i vikt och börjat interagera med andra på internet - och nekat honom sex, icke att förglömma.

Hon blev givetvis friad och har fortfarande en kärleksrelation med den man hon träffade 2014.

Citat:
Fast det handlar ju inte om "hans fru" - hon har lämnat honom, så i det läget får han/du givetvis städa själv oavsett.

Frågan är snarare hur man kan vara så pantat att man försöker få sitt ex i fängelse för att hon ratat honom och hittat en ny.

Citat:
Varför gifte han sig från början när han inte klarade att behålla sin fru?

Citat:
Hur vet du vad jag vet?

Skillnaden på dig om mig är att jag inte sitter och spekulerar fritt - som du gör.

Ja men visst .. det är ju bara mycket "märkliga kvinnor" som kan skilja sig/separera ...

Citat:
¨
Nej, du och NI vet inte - ni visste inte ens att det var ett äkta fall och att hon friats före jag berättade det ..

JAG vet däremot - och delgav den informationen här - eftersom tråden väcktes till liv igen.

Hur jag vet - vet däremot inte DU och NI

Citat:

Nej, jag har info som är direkt källor - men helt korrekt, jag kommer inte länka något i tråden ..

Läs vad du själv har skrivit. Är det inte lite magstarkt att uttrycka dig som du har gjort när du inte ens har källor att presentera?
Citera
2017-02-08, 10:15
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Avtalsbrott från kvinnan sida, helt korrekt agerat av mannen. Hon hade säkert lovat guld och gröna skogar men när det kom till kritan så fanns inte talangerna där. Hoppas mannen får upprättelse i domstol.
Mönstergillt skött av mannen..
Vi får hoppas att utslaget blir till mannens fördel och att detta blir någon sorts prejudikat inom EU och att det i mitt tycke mycket måttliga kravet kommer att bli genomfört inom hela EU!

Feministas, släng er i väggen, det är bara EN som kan och ska bestämma i huset..
Citera
2017-02-08, 13:47
Medlem
Citat:
Hade för högljutt sex – vräks från bostaden

http://www.expressen.se/gt/hade-for-...fran-bostaden/
Händer tamigfan bara i Sverige. Lättkränkheten vet inga gränser i detta land.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in