2003-07-10, 03:58
äldre konto (old)
Ej medlem
sömntabletter.. finns väl många sorter antar jag e inte så insatt i ämnet..
men iaf en jag känner lite över internet o så tog ett antal ikväll vet ej hur många.. 4 säger hon men tror hon tagit fler..

hur många av nån receptfri modell kan vara dödlig dos kombinerad med alkohol? + skärsår på armar?

hur länge tar det innan man får nån verkan med sömntabletter.. om man använder dem för det dom e avsedda för.. ?

hur länge kan det ta innan man helt plötsligt inser att hjärtat stannat efter man intagit en lite större dos sömntabletter? förutsätter att de e nån receptfri variant hon tagit..
Citera
2003-07-10, 09:57
äldre konto (old)
Ej medlem
Det är ingen fara, är det en recepfri variant så är det troligen valeriana och det kan du i princip äta hur mycket som helst av utan att dö.

Även om det är receptbelagda (typ Propavan, Imovane, Theralen, Stilnoct, Rohypnol, Mogadon) möjligen med undantag av Rohypnol & Mogadon så krävs det mycket stora doser för att dö av, även vid kombination av alkohol.

Inte för att tipsa, men vill man blanda tabletter o sprit för att dö så kan man använda:
Dextropropoxyfen (Distalgesic, Dexofen m.fl.) + Alkohol = Andningen stannar
Barbiturater (Äldre sömnmedel, Fenemal) + Alkohol = Andningen stannar
Citera
2003-07-10, 12:01
Medlem
%s avatar
Det finns ett dokumenterat fall där en hade ätit 800 st Valerina natt utan tecken på intoxikation.
Citera
2003-07-10, 13:11
äldre konto (old)
Ej medlem
Woah

Citat:
Ursprungligen postat av %
Det finns ett dokumenterat fall där en hade ätit 800 st Valerina natt utan tecken på intoxikation.
Vilken måltid! Låter dock lite smådyrt. Själv har jag satt i mig en karta ( 20 tabletter ) tillsammans med alkohol, blev lite smådåsig hehe. Sen sov jag ganska skönt den natten. Finns det någonstans man kan läsa om den här snubben?
Citera
2003-07-10, 13:59
Medlem
%s avatar
Jag tor att jag läste det i överdos kapttlet i FASS. Hittade detta nu:

N05C M09 Valeriana: Observera att det finns preparat i denna grupp innehållande etanol i en halt som vid överdos kan innebära risk för småbarn. Toxicitet: Mycket låg akut toxicitet. 9 g valerianaextrakt (200 tabl BALDRIAN DISPERT) till vuxen gav inga symtom. Symtom: Inga förväntade utöver lindrig sedering. Behandling: Torde ej krävas (symtomatisk).
Citera
2003-07-11, 15:29
äldre konto (old)
Ej medlem
k.. skönt o veta om hon får för sig igen att hon vill dö..
tack för svaren iaf..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in