• 1
  • 2
2016-02-04, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loliraver
Vi vet inte hur mycket du har i hyra

Du kan säkert äta för 500-1000kr i månaden

Ca 7000kr sen det faktumet att jag har barn så har vi rätt till mat för ca 2500kr i månaden. Hur gör jag de månader jag bara tjänar 5000kr tycker du? Och nej soc är definitivt inget alternativ
Citera
2016-02-04, 14:08
Medlem
loliravers avatar
Du får väl flytta, det finns troligen lägenheter som inte kostar 7000kr i månaden.

Du får inte skuldsanering bara för att du vill bo i den där fina lägenheten i centrala stockholm med 14750:- i hyra
Citera
2016-02-04, 14:13
Medlem
Allt beror på om du har möjlighet att inom överskådlig tid betala tillbaka skulderna. Är du 25 år idag tex så är ju chanserna stora. Även hur gamla skulderna är.
Citera
2016-02-04, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loliraver
Du får väl flytta, det finns troligen lägenheter som inte kostar 7000kr i månaden.

Du får inte skuldsanering bara för att du vill bo i den där fina lägenheten i centrala stockholm med 14750:- i hyra

Åh vilka förutfattade meningar du har. Kommer inte svara dig mera nu då det inte leder någonstans
Citera
2016-02-04, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vyringe
Allt beror på om du har möjlighet att inom överskådlig tid betala tillbaka skulderna. Är du 25 år idag tex så är ju chanserna stora. Även hur gamla skulderna är.

Ja men det är ju det jag vill få fram vad lång tiden är osv hur dom räknar 😂 just därför jag skriver detta inlägget
Citera
2016-02-09, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ah666
Ja men det är ju det jag vill få fram vad lång tiden är osv hur dom räknar 😂 just därför jag skriver detta inlägget
Inom överskådlig framtid innebär enl kronofogden ca 15 år, dvs anses det rimligt att du kan betala dina skulder inom den tiden så kan du inte räkna med skuldsanering.
För övrigt är ju skulder på 150000 kr väldigt lite i skuldsaneringssammanhang, det är väl snarare utmätning som kommer att göras, oavsett så är det existensminimum som gäller, och att verkligen kunna visa på ekonomisk rehabilitering, dvs att man gjort väldigt mycket själv för att lösa situationen, extrajobb, sälja saker m m.
Citera
2016-07-16, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du kan bara få skuldsanering om du har fast inkomst. Ej bidrag.

BULLSHIT!!!!! Fick igenom min skuldsanering för 2 dgr sen och jag har försörjningsstöd sen 2006.
Citera
2016-07-17, 00:19
Medlem
Solbeas avatar
Du betalar bara av en viss procent av din totala skuld till Kronofogden. Jag har också skuldsanering och jag behöver bara betala ett par hundralappar i månanden.
Citera
2016-07-17, 00:36
Medlem
Freders avatar
Du stod alltså på ett mobilabonnemang åt någon annan som du helt enkelt inte betalde? Då har du väl en massa betalningsanmärkningar? Finns det något chans att du kan hävda att det inte var ditt eget abonnemang och på så sätt slippa denna skuld som startade allt?
Citera
2016-07-17, 01:24
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ah666
Och nej soc är definitivt inget alternativ
Så att få ekonomiskt stöd från det offentliga är inget alternativ, men att det offentliga betalar dina skulder är inte bara ett alternativ utan det du allra helst vill?

För övrigt är dina skulder förmodligen för små och dina möjligheter till inkomst alldeles för goda för att du ska beviljas skuldsanering.

Inte för att jag vill moralisera...men tycker det verkar märkligt om ett antal abonnemang (som du skrivit om i tråden), som rimligtvis dessutom kan sägas upp, kan leda till så stora skulder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in