Jag har 150.000 i skulder nu, jobbar lite extra med en inkomst på ca 3000-10.000 i månaden. Håller även på att utbilda mig och planen är att börja på universitet till nästa vår.
Har idag pratat med kronofogden och hon jag pratade med att dom räknade ut att man skulle betala av sina skulder inom ett x antal år. Har läst på flera ställen här att det gäller 5år men vad stämmer egentligen?
Om jag ska ha studielån osv under 4års tid finns det ju absolut ingen möjlighet att betala 150-200 tusen totalt. Vet inte alls hur dom räknar eller så.
Kanske finns någon här som har koll på detta eller vet någon bra som man kan vända sig till i värmlandsregionen?
Jag tolkar det som om du betalar av en eller flera skulder till Kronofogden? Kan man verkligen få studiemedel från CSN om man är hos fogden. Det skulle jag vilja veta.
Jag tolkar det som om du betalar av en eller flera skulder till Kronofogden? Kan man verkligen få studiemedel från CSN om man är hos fogden. Det skulle jag vilja veta.
Jag betalar av alla skulder jag har på inkasso företag när jag har pengar till det. Kronofogden kan man inte ha någon avbetalningsplan hos utan endast när dom har utmätning och man får leva på existensminimum.
Ja jag har tagit studielån för mitt gymnasie som man läser upp nu och har flera i min närhet som är på kronofogden och har studielån.
Fast jag lever inte på bidrag. Jag lever på de pengar jag tjänar
Tycker du det verkar rimligt att det bara är att låna och t.ex festa upp hundratusentals kronor, sedan bara börja plugga och förvänta sig att få skulderna strykta?
Tycker du det verkar rimligt att det bara är att låna och t.ex festa upp hundratusentals kronor, sedan bara börja plugga och förvänta sig att få skulderna strykta?
Jag tycker det verkar rätt orimligt.
Festa upp hundratusentals kronor? Jag fick mina skulder då jag stod på abonnemang åt mitt ex som gick bort i cancer och jag var då 18år gammal och kunde absolut inte betala av någonting i månaden då jag enbart hade ett studiebidrag på ca 1000kr sen var jag gravid och har varit mammaledig och nu jobbar jag och försöker få en utbildning så jag kan få ett bra liv. Öppna inte käften om du inte vet vad det handlar om!
Festa upp hundratusentals kronor? Jag fick mina skulder då jag stod på abonnemang åt mitt ex som gick bort i cancer och jag var då 18år gammal och kunde absolut inte betala av någonting i månaden då jag enbart hade ett studiebidrag på ca 1000kr sen var jag gravid och har varit mammaledig och nu jobbar jag och försöker få en utbildning så jag kan få ett bra liv. Öppna inte käften om du inte vet vad det handlar om!
Hur kan man få ett bra liv och samtidigt ha skulder undrar jag?
Hur kan man få ett bra liv och samtidigt ha skulder undrar jag?
Men Gud det är det jag försöker ordna upp om du inte läste mitt tidigare inlägg. Har du inget vettigt att kommentera och bara vill sitta och vara dryg istället för att svara på de frågor jag ställer så kan du väl bara vara tyst istället?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!