2016-02-03, 20:01
Medlem
Läs och njut!

http://www.expressen.se/gt/debatt-ri...es-handlingar/

Tippar på att AK är ekonomiskt oberoende genom arv m.m.. och lägger in sin anställning i "potten" utan att Eliasson behöver satsa något.

Hur som helst - välskrivet utav bara den.

Konsekvenser för Eliasson? Kommer han kunna komma undan detta?
Citera
2016-02-03, 20:04
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Läs och njut!

http://www.expressen.se/gt/debatt-ri...es-handlingar/

Tippar på att AK är ekonomiskt oberoende genom arv m.m.. och lägger in sin anställning i "potten" utan att Eliasson behöver satsa något.

Hur som helst - välskrivet utav bara den.

Konsekvenser för Eliasson? Kommer han kunna komma undan detta?
Hoppla.. Snart kommer det ut en annons om ett ledigt jobb som polisinspektör då.
Citera
2016-02-03, 20:08
Medlem
Vilken totalsågning. Finns inte en chans att Dan Eliasson kommer undan detta med karaktären i behåll. Han är nu avskydd av polis och medborgare, han kommer försvinna från posten inom snar framtid. Önsketänk måhända, i ett normalt land hade en sådan politruk aldrig fått positionen från första början.
Citera
2016-02-03, 20:10
Medlem
BewilderedHulders avatar
FAKK YAH!

Äntligen! Det finns hopp för vår nation och jag ser på framtiden med tillförsikt nu.
Han får avgå!
Senast redigerad av BewilderedHulder 2016-02-03 kl. 20:13.
Citera
2016-02-03, 20:13
Medlem
RaByJoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Hoppla.. Snart kommer det ut en annons om ett ledigt jobb som polisinspektör då.
Eller att polisinspektör Anders Karlsson blir omplacerad till någon tråkig skrivbordstjänst. Kanske blir det han som fixar ens pass nästa gång man behöver ett nytt. Att kritisera Socialdemokraterna som statligt anställd är nästan självmord då Socialdemokraterna älskar rensa ut bland oliktänkande för att "försvara demokratin".
Citat:
Du om någon, som är chef över Sveriges poliser, borde veta hut, samt be om ursäkt. Du har förstört så mycket för polisen genom din nonchalans och okunskap. Du har sedan länge tagit bort all arbetsglädje och stolthet som är så viktig för en fungerande poliskår. Du har raserat väl fungerande enheter och strukturer inom polisen och i stället skapat fullständigt kaos för alla. Du har inte tagit till vara på den kunskap och specialkompetens som under decennier byggts upp på olika enheter. Du har dessutom en unken syn på de poliser i uniform som jobbar nätter, kvällar och dagar för att just du skall känna dig trygg.

Men inslaget i Gomorron Sverige blev ändå droppen. Jag tror inte du har viljan eller förmågan att be om ursäkt, därför gör jag det i ditt ställe: ”Jag ber alla brottsoffer om ursäkt för att min högste chef är Dan Eliasson. Jag ber alla om ursäkt för att hans tankar först och främst går till gärningsmannen och inte till brottsoffret. Förlåt.”

Till sist en uppmaning till dig, Dan Eliasson. Be snarast regeringen om att få bli entledigad från din befattning som rikspolischef. Du har ingenting att tillföra svensk polis mer än fullkomligt kaos och total polisiär frustration.

Anders Karlsson, polisinspektör
Göteborg City
All heder åt polisinspektör Anders Karlsson det är sådana som han som gör att man har någon respekt för Polisen över huvud taget. Hade det inte funnits sådana som han hade det bara varit dra ut med jaktgeväret och leka sniper mot alla poliser man sett. Polisinspektör Anders Karlsson är kanske den enda riktiga Polisen i Sverige som inte är korrumperad och slickar sosse-röv.
Senast redigerad av RaByJox 2016-02-03 kl. 20:20.
Citera
2016-02-03, 20:16
Medlem
ColaKexs avatar
Mycket bra av Anders Karlsson att ta tydligt avstånd från Jan Eliassons synnerligen häpnadsväckande och vidriga uttalande. Hoppas nu på att vi får se flera reaktioner från poliser över hela landet och att man kräver hans avgång.
Citera
2016-02-03, 20:20
Medlem
gurkmajjas avatar
Dan Eliasson är en sossepolitruck och medlöpare av värsta sort och har varit en katastrof för alla myndigheter han har besudlat. Ett tvättäkta ryggradslöst svin.

Bra gjort av polisen att markera. Det kommer säkert att drabba honom på ett eller annat sätt, men han har hedern i behåll och kan se sig själv i spegeln, till skillnad från vad Eliasson torde kunna mäkta med.
Citera
2016-02-03, 20:23
Väl skrivet och rutet.
Citera
2016-02-03, 20:25
Medlem
Polisinspektör Anders Karlsson är verkligen en hedersman!
Citera
2016-02-03, 20:34
Medlem
Skriuws avatar
Sedär, det finns tydligen minst en ryggrad i statens tjänst. Förstår inte varför inte flera inom olika instanser i samhället träder fram. Går man öppet ut och står för verkligheten så är man idag skyddad mot korruptionen Sverige. Vägrar media skriva ytterligare om möjliga bestraffningar sanningssägare utalar i media så kommer alternativmedia låta deras öden bli kända.

En ryggrad identifierad. 4999 st kvar innan Sverige kan anses som en nation på bättringsvägen. Sen behövs det bara lagstiftas om retroaktiva straff för de politiker som bidragit till korruptionen dom senaste 30 åren.
Citera
2016-02-03, 20:41
Medlem
S.Kandals avatar
Ja dra mig baklänges, detta var sannerligen imponerande av Anders Karlsson.

Tror jag fixar lite uppmuntrande blommor till inspektören imorgon, levererade till stationen. "Sverige tackar dig!" bör det väl stå på kortet tycker jag.
Citera
2016-02-03, 20:42
Medlem
Lobengulas avatar
Utmärkt gjort av Anders Karlsson, all heder till honom.

Trist bara att det är fotfolket som måste ryta i, det fega mellanchefskiktet vågar inte säga någonting och värnar bara om sin karriär och lön.

Dan Eliasson är polisens motsvarighet till Stefan Löfven: inkompetent, tråkig och allmänt korkad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in