Citat:
Ursprungligen postat av
Hobbybonde
Hoppla.. Snart kommer det ut en annons om ett ledigt jobb som polisinspektör då.
Eller att polisinspektör Anders Karlsson blir omplacerad till någon tråkig skrivbordstjänst. Kanske blir det han som fixar ens pass nästa gång man behöver ett nytt. Att kritisera Socialdemokraterna som statligt anställd är nästan självmord då Socialdemokraterna älskar rensa ut bland oliktänkande för att "försvara demokratin".
Citat:
Du om någon, som är chef över Sveriges poliser, borde veta hut, samt be om ursäkt. Du har förstört så mycket för polisen genom din nonchalans och okunskap. Du har sedan länge tagit bort all arbetsglädje och stolthet som är så viktig för en fungerande poliskår. Du har raserat väl fungerande enheter och strukturer inom polisen och i stället skapat fullständigt kaos för alla. Du har inte tagit till vara på den kunskap och specialkompetens som under decennier byggts upp på olika enheter. Du har dessutom en unken syn på de poliser i uniform som jobbar nätter, kvällar och dagar för att just du skall känna dig trygg.
Men inslaget i Gomorron Sverige blev ändå droppen. Jag tror inte du har viljan eller förmågan att be om ursäkt, därför gör jag det i ditt ställe: ”Jag ber alla brottsoffer om ursäkt för att min högste chef är Dan Eliasson. Jag ber alla om ursäkt för att hans tankar först och främst går till gärningsmannen och inte till brottsoffret. Förlåt.”
Till sist en uppmaning till dig, Dan Eliasson. Be snarast regeringen om att få bli entledigad från din befattning som rikspolischef. Du har ingenting att tillföra svensk polis mer än fullkomligt kaos och total polisiär frustration.
Anders Karlsson, polisinspektör
Göteborg City
All heder åt polisinspektör Anders Karlsson det är sådana som han som gör att man har någon respekt för Polisen över huvud taget. Hade det inte funnits sådana som han hade det bara varit dra ut med jaktgeväret och leka sniper mot alla poliser man sett. Polisinspektör Anders Karlsson är kanske den enda riktiga Polisen i Sverige som inte är korrumperad och slickar sosse-röv.