2016-02-04, 14:52
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Då kan man väl utesluta marockanska gatubarn. Kan inte tänka mig att de skulle ringa till polisen.

Har ingen information om detta, men det låter inte särskilt troligt nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Ok, finns det någon källa på detta?

Torde finnas information på Aftonbladet eller annan nyhetssida just i denna stund. Bara att surfa in på sidan.
Citera
2016-02-04, 14:56
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Ok, finns det någon källa på detta?
Om du räknar Aftonbladet som en trovärdig källa, så ja, det gör det: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22204269.ab
Citat:
En av killarna har själv hört av sig till polisen och vill samarbeta i utredningen. Den mest aktive av de två har vi samstämmiga uppgifter kring, säger polisens utredare Björn Tulldahl.

Tidigare nämnt i tråden, har jag för mig.
Citera
2016-02-04, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Varför då,är du rasist?

Jag tror helt enkelt inte att människor som försöker undvika polis och andra myndigheter, ringer polisen. Simple as that.
Citera
2016-02-04, 15:05
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Jag tror helt enkelt inte att människor som försöker undvika polis och andra myndigheter, ringer polisen. Simple as that.

Inte av den anledningen som förövaren ringde till Polisen. Förövaren utgick ifrån att han kunde få "kohandla" med Polisen om lägre påföljd för gärningen.
Citera
2016-02-04, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Inte av den anledningen som förövaren ringde till Polisen. Förövaren utgick ifrån att han kunde få "kohandla" med Polisen om lägre påföljd för gärningen.

Jo, men gatubarn eller andra oregistrerade personer behöver knappast kohandla.
De försvinner. Drar vidare, gömmer sig.
Citera
2016-02-04, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Sen har vi den sparkande och spottande Tunisiern som hoppa på en mamma vid Slussen när hon förhindra stöld/ficktjuveri.

Tunisiern? Det var nog snarare romer. Samma skräp, no?
Citera
2016-02-04, 15:43
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Nej, det var en arab, han behärde att få arabisk tolk. Däremot har han flera falska identiteter från olika arabiska länder, så exakt vilket land han kommer ifrån är oklart.
Citera
2016-02-04, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Nope - algerier, känd från förr och på väg tillbaka till Danmark, om han inte redan är där.
Fråga inte efter källa; någon av kvällstidningarna refererade polisen om detta. Jag ids inte leta igen men det borde vara sökbart.
Snart vill jag nog påstå att romernas tiggande och förhållandevis tigande närvaro är rena västanfläkten mot det som sker numera.
Så relativt kan det vara.
Citera
2016-02-04, 15:49
Moderator
Siegfrids avatar
Vilket flyktingboende hittade man dessa juveler på?
Citera
2016-02-04, 16:03
Bannlyst
konstigt att det stod i tidningen att de är gripna trotts att inget tyder pa att de är gripna
Citera
2016-02-04, 16:05
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Jo, men gatubarn eller andra oregistrerade personer behöver knappast kohandla.
De försvinner. Drar vidare, gömmer sig.

Dem här gatubarnen alla talar om är inga gatubarn. De hyr rum i förorten hos folk som kan ha upp till 10 pers boende i sin 3a. Jag var varit inne i såna här hem där araber hyr ut rum till andra araber. De kan vara 3-4 stycken som sover på golvet i samma rum. De betalar nån tusing per person i hyra varje månad. Jag har desutom varit med algerier när de drivit runt centralen och bestulit folk på resväskor med mera. Hela situationen med ylva och filmen med araberna som försöker fly undan henne är sjukt komisk och bevisar vilka odugliga hundar araber är. Dem kan inte springa fortare än 5 km/ timme och desutom lägger den ena krokben på sig själv.
Citera
2016-02-04, 16:08
Medlem
Citat:
-Du tror inte marockanska gatumän kan få en ingivelse att "nu ska jag sluta våldta,råna och sälja min häck" Du är rasist nantes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in