Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-02-04, 18:03
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Vi är strängt upptagna i min slutna Facebookgrupp så allt jag är tillåten att säga just nu är att du får beväpna dig med tålamod vad gäller att få svar.

Jaf får väl acceptera att Ni måste forska vidare eller vad Ni gör. MEN om jag ser dig posta ett inlägg till istället för att svara på i sammanhanget enkla frågor kommer jag att agera.

- Är vi överens
Citera
2016-02-06, 09:21
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krutoman
Att Bill Gates vill minska världsbefolkningen är känt. Det är förövrigt också ett av FN´s större uppdrag, samtliga länder i världen har skrivit på avtalet.

Det handlar om att fattigfamilj INTE skall skaffa 14 barn (Afrika, Kina och Indien tex) som de inte kan försörja - dvs distribuera kondomer och p-piller. Till allas nytta och nöje.


Det handlar alltså inte om att Microsoft är nazister som åker omkring i bilar om nätterna och stryper småbarn.

Det handlar inte om att minska världsbefolkningen (det torde vara omöjligt inom en väldigt lång tidsperiod) utan att minska ökningen av världsbefolkningen så att den stabiliseras på en nivå runt 10-12 miljarder.

Det finns inget land i världen där det föds i snitt 14 barn per kvinna. Det land med högst siffror föder 7,6 (Niger), men de flesta fattiga länder ligger mellan 2 och 6 barn. Bara fem länder i världen ligger över 6 (Niger, Mali, Somalia, Tchad och Burundi, samtliga mellan 6,1 och 6,9 utom just Niger).
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback