2026-08-11, 11:17
Medlem
beckos avatar
Hoppas Runar far en fet kram av sina barn nu när Carola äntligen erkänt alla sina otroheter

Alla Carola-rykten var sanna?

Namngivna i rykten/uppgifter:

* Simon Ådahl – turné/band
* Steffen Trulsen – norsk modell
* Jean Alesi – F1-förare
* Steffen Iversen – sammanblandning?
* Mojje Johansson – senare relation

Inga ytterligare turnéhandlers, crewmedlemmar, bandmedlemmar och fans med flera har kunnat namnges?
Senast redigerad av becko 2026-08-11 kl. 11:24.
Citera
2026-08-11, 11:32
Medlem
rogerks avatar
Carolas bok ute nu

https://www.expressen.se/noje/carolaslapper-sjalvbiografi-berattar-om-psykisk-misshandel-/

Runar spelar oskyldig enligt TT.
Citera
2026-08-11, 11:45
Medlem
Oelbacks avatar
Tyvärr väljer Carola att ”göra Gud glad” istället för att tydligare peka ut att det var hennes exmake till gris, Runar, som misshandlat henne psykiskt. Det framgår av intervjun som TT gjort med sångerskan inför utgivningen av självbiografin ”Jag är Carola”, som ges ut i september.

Runar slår förstås ifrån sig när TT söker honom för en kommentar. ”det låter fullständigt sjukt och horribelt” att Carola upplevt sig ha blivit utsatt för psykisk misshandel och menar att det ”absolut inte” har något med honom att göra.

Kan man hoppas på att Runar får en tydligare känga i dokumentärfilmen ”Carola!”, som har premiär om en vecka?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/d4r7lo/carola-om-biografin-revolt-mot-alla-man

https://www.expressen.se/noje/carolaslapper-sjalvbiografi-berattar-om-psykisk-misshandel-/
Citera
2026-08-11, 12:29
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19

Detta att alla accepterar att charlatanen, bedragaren och mytomanen Runar, säger en hel del.

Det som tycker jag är det märkliga. Finns människor som köper premissen att kyrkan ska vara mer politiskt inkorrekt osv. Men om man driver på för den linjen, gynnar det knappast saken att legitimera en sådan person som Runar. Det är ungefär som att man blundar för vissa synder, samtidigt som man är jätterigid mot andra synder. Framstår inte så fromt.

Måste säga att jag förvånas mest av att se Mats Selander i detta sällskap. Visst har han inopportuna åsikter. Men mitt intryck av honom är ändå att han är ganska intelligent, kan uttrycka sig och föra resonemang i flera steg. Han verkar också beläst.

Övriga tre är enligt mig svagbegåvade. Har sett Barkerborn i flera mediesammanhang, han stakar sig på orden och har väldigt svårt att uttrycka sig, han är dessutom urusel på att debattera. Micael Lahtinen babblar på men är verkligen inte stringent, har något enfaldigt och infantilt över sig. Tomas Kaya är den nyomvända radikala personen som bara kör på i radikalitetens iver och inte kan se sig själv utifrån.
Senast redigerad av Amor 2026-08-11 kl. 12:49.
Citera
2026-08-11, 13:19
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Det som tycker jag är det märkliga. Finns människor som köper premissen att kyrkan ska vara mer politiskt inkorrekt osv. Men om man driver på för den linjen, gynnar det knappast saken att legitimera en sådan person som Runar. Det är ungefär som att man blundar för vissa synder, samtidigt som man är jätterigid mot andra synder. Framstår inte så fromt.

Måste säga att jag förvånas mest av att se Mats Selander i detta sällskap. Visst har han inopportuna åsikter. Men mitt intryck av honom är ändå att han är ganska intelligent, kan uttrycka sig och föra resonemang i flera steg. Han verkar också beläst.

Övriga tre är enligt mig svagbegåvade. Har sett Barkerborn i flera mediesammanhang, han stakar sig på orden och har väldigt svårt att uttrycka sig, han är dessutom urusel på att debattera. Micael Lahtinen babblar på men är verkligen inte stringent, har något enfaldigt och infantilt över sig. Tomas Kaya är den nyomvända radikala personen som bara kör på i radikalitetens iver och inte kan se sig själv utifrån.
Jag håller med dig i det mesta. Selander verkar ha studerat något på högre nivå, han kan använd en del akademiska uttryck ibland. Men eftersom han fortfarande tror på vad han själv säger så måste jag ställa mig tvivlande till att han klarat av någon högre utbildning? Han är duktig retoriker... inte. Det låter duktigt, men hans argument är på skolbarns nivå. Vilket gör att man kan tro att han riktar sig till barn, vilket gör att man uppfattar honom som arrogant och... en aning korkad. Naiv kanske är bättre?

Att sila mygg och svälja kameler är ett annat uttryck som passar in. Runar har någon slags kotakt med ett par av de här dårarna sedan tidigare, men inte alltför länge sedan. De är ju också lite yngre, så de kanske inte är medvetna om vad Runar egentligen har gjort? Men Runar använder de här personerna i sin närhet för att bekräfta att han nu ingår i ett radikalt sällskap. Det verkar han medveten om. När han till och med använder ett svärord som "Vad i helvete vill ni ha" avslöjar han sig. En svordom är för en icke kristen person inte ens ett kraftord längre. Snarare ett förstärkningsord. En icke kristen kan svära utan att ens reflektera över vad hen har sagt. Det blir så pinsamt när Runar med flit använder svärord i syfte att låtsas att han står över sådana saker, att han inte bryr sig. En gång är ok men han använder det greppet i ett par titlar på sina böcker. Jättespännande, verkligen. Det blir genant att höra. Dessutom borde ju han, som så pass konservativ och bibeltrogen verkligen inte svära eftersom det står i Bibeln att man inte ska det. Så det blir ett hyckleri återigen.
Precis som hans brott. Runar må se sig som en "bad boy" och en "rebell" men han är en tönt. Dessutom är han numera gammal och bortglömd och förlegad. Han är antagligen oerhört tacksam att han får vara med de här personerna. Frågan är om de egentligen är så glada att ha med honom? Vi ska komma ihåg att detta är Runars illustration av helgen. Vi kan inget om kontexten eller vad som är sagt. Runar verkar vara på gång att redan nu starta en ny egen församling och tror att han kommer vara den ledande personen i sammanhanget. Men som vanligt tror jag han missförstått ett och annat.
Citera
2026-08-11, 13:39
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oelback
Tyvärr väljer Carola att ”göra Gud glad” istället för att tydligare peka ut att det var hennes exmake till gris, Runar, som misshandlat henne psykiskt. Det framgår av intervjun som TT gjort med sångerskan inför utgivningen av självbiografin ”Jag är Carola”, som ges ut i september.

Runar slår förstås ifrån sig när TT söker honom för en kommentar. ”det låter fullständigt sjukt och horribelt” att Carola upplevt sig ha blivit utsatt för psykisk misshandel och menar att det ”absolut inte” har något med honom att göra.

Kan man hoppas på att Runar får en tydligare känga i dokumentärfilmen ”Carola!”, som har premiär om en vecka?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/d4r7lo/carola-om-biografin-revolt-mot-alla-man

Det är tydligen illa dolt att texten om att hon blev psykiskt misshandlad handlar om Runar. Det är kanske ingen hemlighet direkt. Eftersom de var gifta när det hände. Dessutom hade Runar en älskarinna när de var nygifta, något Carola fick veta efter ett tag. Runar tyckte då inte att han gjort något fel. Sedan var det ju Carola som flera år senare var den som drev på att de skulle byta församling. Allt för att kunna skilja sig. Runars kommentar: "– Det stämmer verkligen inte. Å andra sidan har jag inte haft med henne att göra sedan jag skilde mig. Och det är ju 24 år sedan."
Han glömde visst den lilla detaljen att han snyltat på henne ända fram till att Amadeus blev myndig. Samt att han sökte upp henne och försökte få tillbaka henne bara för ett par år sedan så fort han kom ut ur fängelset och behövde pengar. Men Runar ljuger ju inte så bra.
Citera
2026-08-11, 22:13
Medlem
Oelbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Det är tydligen illa dolt att texten om att hon blev psykiskt misshandlad handlar om Runar. Det är kanske ingen hemlighet direkt. Eftersom de var gifta när det hände. Dessutom hade Runar en älskarinna när de var nygifta, något Carola fick veta efter ett tag. Runar tyckte då inte att han gjort något fel. Sedan var det ju Carola som flera år senare var den som drev på att de skulle byta församling. Allt för att kunna skilja sig. Runars kommentar: "– Det stämmer verkligen inte. Å andra sidan har jag inte haft med henne att göra sedan jag skilde mig. Och det är ju 24 år sedan."
Han glömde visst den lilla detaljen att han snyltat på henne ända fram till att Amadeus blev myndig. Samt att han sökte upp henne och försökte få tillbaka henne bara för ett par år sedan så fort han kom ut ur fängelset och behövde pengar. Men Runar ljuger ju inte så bra.

”Ja ni förstår vilken ´bok´ vi/jag skulle kunna skriva..”, skrev Carola på Instagram för snart sex år sedan.

Tyvärr blev det inte så, men det går ju alltid att reprisera inlägget som förklarar en del av det som Runar utsatte henne för.

https://postimg.cc/PPKmjswB
Citera
2026-08-12, 07:53
Medlem
beckos avatar
Runar var en hunk som fick sitt liv förstört av Carola, som slampade sönder honom på grund av sina sexbehov och storhetsvansinne.

Barnen och vännerna borde ge Runar en stor, varm kram varje dag resten av livet.
Senast redigerad av becko 2026-08-12 kl. 08:15.
Citera
2026-08-12, 09:52
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Runar var en hunk som fick sitt liv förstört av Carola, som slampade sönder honom på grund av sina sexbehov och storhetsvansinne.

Barnen och vännerna borde ge Runar en stor, varm kram varje dag resten av livet.
Vad hade Runar för liv innan han träffade Carola?
Citera
2026-08-12, 12:12
Medlem
Ytterligare en intressant debatt som uppstått efter Carolas nya bok: Vem upptäckte Carola?

Bert Karlsson hävdar att han upptäckte Carola när hon var 15 år gammal och sjöng i ”Hylands hörna”. Han ringde upp redan i pausen och ville skriva skivkontrakt.

Carola Häggkvist själv menar att hon upptäcktes av Gud.

Men det håller Bert Karlsson inte med om.

https://www.expressen.se/noje/bert-karlsson-slar-tillbaka-mot-carola-haller-inte-med--/

Var det Bert eller Gud? eller är Bert Gud? Sista ordet är inte sagt och inom kort måste väl Rånar lägga sig i också. Jag tror att han antingen håller på Gud eller att Rånar själv tycker att han upptäckte Carola. Följ detta för fler rafflande vändningar.
Citera
2026-08-12, 12:36
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oelback
”Ja ni förstår vilken ´bok´ vi/jag skulle kunna skriva..”, skrev Carola på Instagram för snart sex år sedan.

Tyvärr blev det inte så, men det går ju alltid att reprisera inlägget som förklarar en del av det som Runar utsatte henne för.

https://postimg.cc/PPKmjswB
Runar har sommarrea på sin bok. Nu med ett extra kapitel om Carola, Bar fyra år gammalt. Så här skrev man i Norge om boken när den kom: "”Deprimerande osympatisk” – så lyder rubriken till norska Dagbladets recension av Runar Sögaards självbiografi." Jag kan tänka mig att den sålt färre ex än Jimmi Åkessons bok. Kanske ett par hundra exemplar. Carolas lär sälja i tusentals exemplar.

Igår la Runar ut en gammal bild där han låtsas att han går på gym. Igår stod Carola på scenen på Allsåg på Skansen. Jublet från publiken visste inga gränser. Hon fick också berätta om sin kommande bok.

För några år sedan skulle Runars bok bli film. Det blev den aldrig. Kanske på grund av att han blev dömd som den brottsling han är? I boken skyller han sina domar på att någon ung revisor hade slarvat. Han var naturligtivis oskyldig. Men efter att filmbolaget börjat skriva manus blev Runar dömd på riktigt, till flera års fängelse. Plötsligt visade det sig att Runar hade ljugit för filmbolaget och att han verkligen var kriminell. Då blev det ingen trevlig film längre. Det blev ingen film alls om Runar. Men vem hade trott det? nu blir det en film om Carola istället. Inte för att den lär ställa några skåp, men den kommer att visas.

Carols ska tillbringa hösten med en liten turne där hon sjunger och berättar lite om sitt liv. Antagligen kommer man kunna köpa boken efter konserterna också. Runar kommer tillbringa hösten med att träna upp sig mentalt inför ännu en skandalös fängelsevistelse. Kanske kommer en ängel in i cellen och låser upp hans bojor? Kanske inte?

Amadeus har fått ett barn och flyttat till Florida. Carola har redan varit där och hälsat på. Hon lär nog åka dit flera gånger. Runar får inte ens komma in i landet.

Ska man vara lite elak också? Runar har ju påstått att han har arbetat med chefsutveckling (med chefter på alla Sveriges största bolag). Han påstår att han predikat för tusentals personer. Han har en egen pedagogik och retorik han lär ut vid privata sittningar. Ändå är han en av de sämsta föreläsare jag hört. Han tappar tråden, stakar sig och beter sig allmänt som en vilsen skolpojke som rapar upp det han minns av det han lärde sig innantill dagen före. Han har ju inte utbildat någon. Varför ljuga om en sån sak? Han fick gästpredika en gång i sin pappas församling i Norge. En gång. Inte ens där fick han en andra chans. Det enda han är känd för är att han varit gift med Carola. Och att.han var ett svin redan då. Det ska bli spännande att se vad han gör efter finkan denna gång?
Citera
2026-08-12, 12:51
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Vad hade Runar för liv innan han träffade Carola?
Runar var en ung gutt som flyttade till Uppsala så fort han gått ut gymnasiet. Tror han gick 2-årig ekonomisk linje? I Uppsala gick han direkt med i deras bibelskola. Han var ingenting annat än en norsk tönt. Efter en eller två terminer på bibelskolan (antar att mamma och pappa skickade pengar för ingenstans har man hört eller läst att han skulle ha arbetat under den här tiden) åkte han med Livets ord till en kristen ungdomskonferens i Tyskland tror jag. Där träffade han Carola. Runar själv påstår att han bjöd ut henne på en romantisk middag på restaurang. Carolas version har jag inte hört. Men det blev inget mer den gången.

I flera poddar har Runar berättat som sitt frieri till Carola. Varje gång är historien lite annorlunda. Så vi vet inte om lite eller mycket eller ingenting är sant av Runars historia. Runar påstår att han fick Caroas hemnummer där i Tyskland. Det fanns ju inga mobiler då. Men att varje gång han försökte nå Carola så sa hennes mamma att hon var ute och spelade eller iväg på något. Till sist gjorde Runar det han är bäst på, att stalka Carola. Han fick reda på att hon skulle till en stad (det är olika varje gång) i USA för gå på ett bröllop. Runar lyckades, enligt egen utsago, skaffa en biljett till samma flight och fick stolen bredvid henne. Under resan över ska han till slut ha friat och hon sket i bröllopet hon skulle på och följde med Runar till ett bröllop han plötsligt skulle på, någon helt annanstans. Personligen skulle jag gissa att Runar helt enkelt såg en chans att snacka omkull en tonåring med alldeles för mycket pengar. Så han tog den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in