Citat:
Ursprungligen postat av
Oelback
”Ja ni förstår vilken ´bok´ vi/jag skulle kunna skriva..”, skrev Carola på Instagram för snart sex år sedan.
Tyvärr blev det inte så, men det går ju alltid att reprisera inlägget som förklarar en del av det som Runar utsatte henne för.
https://postimg.cc/PPKmjswB
Runar har sommarrea på sin bok. Nu med ett extra kapitel om Carola, Bar fyra år gammalt. Så här skrev man i Norge om boken när den kom: "”Deprimerande osympatisk” – så lyder rubriken till norska Dagbladets recension av Runar Sögaards självbiografi." Jag kan tänka mig att den sålt färre ex än Jimmi Åkessons bok. Kanske ett par hundra exemplar. Carolas lär sälja i tusentals exemplar.
Igår la Runar ut en gammal bild där han låtsas att han går på gym. Igår stod Carola på scenen på Allsåg på Skansen. Jublet från publiken visste inga gränser. Hon fick också berätta om sin kommande bok.
För några år sedan skulle Runars bok bli film. Det blev den aldrig. Kanske på grund av att han blev dömd som den brottsling han är? I boken skyller han sina domar på att någon ung revisor hade slarvat. Han var naturligtivis oskyldig. Men efter att filmbolaget börjat skriva manus blev Runar dömd på riktigt, till flera års fängelse. Plötsligt visade det sig att Runar hade ljugit för filmbolaget och att han verkligen var kriminell. Då blev det ingen trevlig film längre. Det blev ingen film alls om Runar. Men vem hade trott det? nu blir det en film om Carola istället. Inte för att den lär ställa några skåp, men den kommer att visas.
Carols ska tillbringa hösten med en liten turne där hon sjunger och berättar lite om sitt liv. Antagligen kommer man kunna köpa boken efter konserterna också. Runar kommer tillbringa hösten med att träna upp sig mentalt inför ännu en skandalös fängelsevistelse. Kanske kommer en ängel in i cellen och låser upp hans bojor? Kanske inte?
Amadeus har fått ett barn och flyttat till Florida. Carola har redan varit där och hälsat på. Hon lär nog åka dit flera gånger. Runar får inte ens komma in i landet.
Ska man vara lite elak också? Runar har ju påstått att han har arbetat med chefsutveckling (med chefter på alla Sveriges största bolag). Han påstår att han predikat för tusentals personer. Han har en egen pedagogik och retorik han lär ut vid privata sittningar. Ändå är han en av de sämsta föreläsare jag hört. Han tappar tråden, stakar sig och beter sig allmänt som en vilsen skolpojke som rapar upp det han minns av det han lärde sig innantill dagen före. Han har ju inte utbildat någon. Varför ljuga om en sån sak? Han fick gästpredika en gång i sin pappas församling i Norge. En gång. Inte ens där fick han en andra chans. Det enda han är känd för är att han varit gift med Carola. Och att.han var ett svin redan då. Det ska bli spännande att se vad han gör efter finkan denna gång?