2023-09-25, 06:50
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Rune tar 60 kronor per månad eller 595 kronor per år. Sedan kan man bli "founding member" för 1190 kronor per år och få tillgång till ett chatforum där Runar är med

Hoppas bara att Rune kommer ihåg att betala skatt för intäkterna

Vilka då intäkter? Finns det en enda normal person som skulle gå in i den skiten? Grattis i så fall
Citera
2023-09-25, 09:50
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Vilka då intäkter? Finns det en enda normal person som skulle gå in i den skiten? Grattis i så fall
Nej, ingen normal människa betalar för skiten. Men det finns rätt många foliehattar där ute. Säkert ett par hundra som dessutom faktiskt gillar Runar.
Citera
2023-09-25, 10:30
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Nej, ingen normal människa betalar för skiten. Men det finns rätt många foliehattar där ute. Säkert ett par hundra som dessutom faktiskt gillar Runar.
Rånar immiterar sin idol Trump, galningen ska rädda världen från post modernismen och post covid-eran
Citera
2023-09-25, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av besj
Jodå, han har skrivit om den på Facebook. Hans nya plattform är att han har öppnat ett konto på substack.

"TACK ATT SÅ MÅNGA VILL FÖLJA MED MIG ÖVER TILL SUBSTACK OCH PRENUMERERA PÅ MINA ARTIKLAR OCH ANALYSER! 🙏🏼❤️🙏🏼
https://runarsogaard.substack.com/subscribe
Jag har vässat mina pennor och vill inte riskera att bli avstängd här på Facebook..!
Minst 3 inlägg i veckan plus personliga veckobrev till alla betalande prenumeranter!
LÅT OSS TILLSAMMANS
FÖRÄNDRA SVERIGE! 🙏🏼👆"

TACK! Äntligen någon som kan berätta. Precis vad jag efterlyste.
Man undrar ju hur ersättningen från Substack ser ut? Hur ofta de betalar ut den? Vidare undrar man om det är en seriös plattform. Känner man till några referenser eller andra som effektivt använder plattformen?
Tror ni Fulnar kommer hålla löfte/hot om 3 inlägg/krönikor per vecka när han inte har klarat det på andra ställen (Morgonbladet, bloggen).
Kommer han överhuvud taget få några som prenumererar så det blir några summor av det.
Det vore ju skitkul om Substack är oseriösa och själva får problem med att betala ut ersättningar till de som använder dem. Undras vad Fulnar tar sig till då?
Citera
2023-09-25, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av besj
Jodå, han har skrivit om den på Facebook. Hans nya plattform är att han har öppnat ett konto på substack.

"TACK ATT SÅ MÅNGA VILL FÖLJA MED MIG ÖVER TILL SUBSTACK OCH PRENUMERERA PÅ MINA ARTIKLAR OCH ANALYSER! 🙏🏼❤️🙏🏼
https://runarsogaard.substack.com/subscribe
Jag har vässat mina pennor och vill inte riskera att bli avstängd här på Facebook..!
Minst 3 inlägg i veckan plus personliga veckobrev till alla betalande prenumeranter!
LÅT OSS TILLSAMMANS
FÖRÄNDRA SVERIGE! 🙏🏼👆"

'Free speach' är det ju inte heller tal om ifall det kostar pengar att prenumerera på hans ointressanta åsikter....
Citera
2023-09-25, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
TACK! Äntligen någon som kan berätta. Precis vad jag efterlyste.
Man undrar ju hur ersättningen från Substack ser ut? Hur ofta de betalar ut den? Vidare undrar man om det är en seriös plattform. Känner man till några referenser eller andra som effektivt använder plattformen?
Tror ni Fulnar kommer hålla löfte/hot om 3 inlägg/krönikor per vecka när han inte har klarat det på andra ställen (Morgonbladet, bloggen).
Kommer han överhuvud taget få några som prenumererar så det blir några summor av det.
Det vore ju skitkul om Substack är oseriösa och själva får problem med att betala ut ersättningar till de som använder dem. Undras vad Fulnar tar sig till då?
Ersättning har någon skrivit om några inlägg tidigare.
Substack är en stor plattform, speciellt för amerikaner. Många av de stora på Twitter/X har också en Substack för att få betalt för mer avancerat innehåll. Man kan se det som en blogg med betalvägg och som dessutom har bra verktyg för att uppdatera om nya inlägg.
Citera
2023-09-25, 15:11
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Dom sitter väl på dårhus? Väääääldigt lågpannade folihattar
Citera
2023-09-25, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman

Nu blir jag lite förvånad över att Runar försöker få snabba enkla pengar, i stället för att skaffa sig ett vanligt arbete.
Citera
2023-09-25, 16:27
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Rune är nog taggad nu när Svenska Medieakademien gett honom beskedet att hans konto var "ett av de största i Sverige" under augusti. Men att få betalt för sina tjänster som skribent brukar vara svårt då betalningsviljan hos folk inte brukar vara särskilt stor. Många verkar uppskatta honom, men säger samtidigt i tråden att de är sämre bemedlade pensionärer eller har svårt att få ekonomin att gå i hop. 50 spänn i månaden för att få läsa några artiklar av honom. Nja, det tror jag få tycker det är värt. Kanske bättre att reklamfinansiera skiten eller be om donationer och låta det i övrigt vara öppet för alla att läsa.
Citera
2023-09-25, 17:23
Medlem
Så länge han utlovar aktivitet i chatten och sen är aktiv där kan han nog få en hel del ensamstående kvinnor i 50årsåldern att betala. Det gäller att få dessa kvinnor att tro att han bryr sig om dom på riktigt. Men blir nog svårt att vara personlig med tillräckligt många.
Citera
2023-09-25, 17:27
Medlem
Perfekt ställe för honom att ragga upp ett nytt offer, nästan imponerande listigt för att komma från honom
Citera
2023-09-25, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Nu blir jag lite förvånad över att Runar försöker få snabba enkla pengar, i stället för att skaffa sig ett vanligt arbete.
Vem skulle anställa Runar för ett vanligt arbete menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in