2023-09-22, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MercedesDeAcosta
Vi kan väl också tippa att såväl Skatteverket som Kronofogden följer detta projekt. Runar har ju näringsförbud och en liten skatteskuld på ett antal miljoner kronor...
För att inte tala om säkerhetspolisen 😎Denne norska uppviglare, agitator och idiot har nog många ögon 👀 på sig med all rätt 👊
Citera
2023-09-22, 16:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Jag begriper att du är en tjatig idiot som vill försöka se bättre ut genom att låtsas vara moraliskt överlägsen andra och vars inlägg inte är värda att läsa framöver

"Försöka" moralisk överlägsenhet är inte särskilt svårt med din historik boomer.
Citera
2023-09-22, 16:48
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Runar verkar inte längre arbeta på Svenska Morgonbladet, där han blev medarbetare i april i år och stoltserade med att vara "huvudkrönikör". Han finns inte längre med bland skribenterna:

https://svenskamorgonbladet.se/skribenter/

Det blev en kort sejour, inte ens ett halvår. Så nu vill det till att han kan försörja sig på sin nya exklusiva och "tongivande" plattform som han pratar vitt och brett om, att det strömmar till prenumeranter som är villiga att hosta upp slantar för att få ta del av hans skriverier och analyser. Och att annonsörerna står i kö för att få synas där.
Jag tror han fått en korkad norrman att stå som målvakt för ett nystartat bolag. Därmed kan han ta in pengarna den vägen. Sen skiter han som vanligt i skatt och avgifter tills han konkar igen. Han verkar längta tillbaka till kåken? Blir väl fyra år den här gången?
Det enda sättet att få ut sina pengar är väl att åka till Norge och låta målvakten ta ut pengarna i kontanter? Låter som en dyr avlöning?
Citera
2023-09-22, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Nu ska token lansera en egen ”plattform”.
Free speech. Han tänker att det finns människor som vill betala för att läsa om den förträffliga Trump. Ska tydligen lanseras på fredag. Ska vi anta att boken är färdig för tryck då? Hur många tror att plattformen kommer på plats på fredag?

....så är det fredag kväll. Någon som har sett något om storstilad lansering av Runes "tongivande plattform"?
Vill även påpeka att klappmongot inte kan påstå att hans plattform är- eller skall bli tongivande redan innan den ev. är lanserad.Tongivade kan den bara kallas om folk upplever att den är det - när den har funnits ett tag.
Citera
2023-09-22, 21:08
Medlem
Inga detaljer om Runars upplevelser som bajstorkare? kanske är ett yrke han ska satsa på? Då får han förstås vänja sig vid att krafsa runt mellan fullständigt främmande människors bajsiga skinkor men Gud har alltid en avsikt
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-09-22 kl. 21:10.
Citera
2023-09-24, 12:14
Medlem
Är det någon som har sett något till Fulnars nya "plattform" 'Free speach', som skulle laceras i fredags?
Gör han reklam för den på insta och Facebook?
Citera
2023-09-24, 13:38
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Jag tror han fått en korkad norrman att stå som målvakt för ett nystartat bolag. Därmed kan han ta in pengarna den vägen. Sen skiter han som vanligt i skatt och avgifter tills han konkar igen. Han verkar längta tillbaka till kåken? Blir väl fyra år den här gången?
Det enda sättet att få ut sina pengar är väl att åka till Norge och låta målvakten ta ut pengarna i kontanter? Låter som en dyr avlöning?

Finns inte mamman kvar som alternativ när pappan har lika mkt näringsförbud som Runar?
Citera
2023-09-24, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Är det någon som har sett något till Fulnars nya "plattform" 'Free speach', som skulle laceras i fredags?
Gör han reklam för den på insta och Facebook?
Jodå, han har skrivit om den på Facebook. Hans nya plattform är att han har öppnat ett konto på substack.

"TACK ATT SÅ MÅNGA VILL FÖLJA MED MIG ÖVER TILL SUBSTACK OCH PRENUMERERA PÅ MINA ARTIKLAR OCH ANALYSER! 🙏🏼❤️🙏🏼
https://runarsogaard.substack.com/subscribe
Jag har vässat mina pennor och vill inte riskera att bli avstängd här på Facebook..!
Minst 3 inlägg i veckan plus personliga veckobrev till alla betalande prenumeranter!
LÅT OSS TILLSAMMANS
FÖRÄNDRA SVERIGE! 🙏🏼👆"
Citera
2023-09-24, 15:46
Medlem
MercedesDeAcostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av besj
Jodå, han har skrivit om den på Facebook. Hans nya plattform är att han har öppnat ett konto på substack.

"TACK ATT SÅ MÅNGA VILL FÖLJA MED MIG ÖVER TILL SUBSTACK OCH PRENUMERERA PÅ MINA ARTIKLAR OCH ANALYSER! 🙏🏼❤️🙏🏼
https://runarsogaard.substack.com/subscribe
Jag har vässat mina pennor och vill inte riskera att bli avstängd här på Facebook..!
Minst 3 inlägg i veckan plus personliga veckobrev till alla betalande prenumeranter!
LÅT OSS TILLSAMMANS
FÖRÄNDRA SVERIGE! 🙏🏼👆"

Så här tjänar han pengar med substack:

Den som är intresserad kan bli prenumerant och välja att betala för detta. Skaffar du 800 prenumeranter och var och en betalar 50 kronor i månaden tjänar du cirka 360 000 kronor om året – när Substock har tagit sin avgift på cirka 10 procent.':

https://www.pcforalla.se/article/1706333/tjana-pengar-pa-ditt-nyhetsbrev.html

Alltså 30.000 kr/mån...Har Skatteverket och Kronofogden insyn?...
Citera
2023-09-24, 18:32
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:

Den som är intresserad kan bli prenumerant och välja att betala för detta. Skaffar du 800 prenumeranter och var och en betalar 50 kronor i månaden tjänar du cirka 360 000 kronor om året – när Substock har tagit sin avgift på cirka 10 procent.':

Rune tar 60 kronor per månad eller 595 kronor per år. Sedan kan man bli "founding member" för 1190 kronor per år och få tillgång till ett chatforum där Runar är med

Hoppas bara att Rune kommer ihåg att betala skatt för intäkterna
Citera
2023-09-24, 23:09
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Rune tar 60 kronor per månad eller 595 kronor per år. Sedan kan man bli "founding member" för 1190 kronor per år och få tillgång till ett chatforum där Runar är med

Hoppas bara att Rune kommer ihåg att betala skatt för intäkterna
Mitt tips är att han får ungefär 50 prenumeranter första månaden. Idel ja-sägare som redan håller med Runar. Där kan de oemotsagda komma fram till vilket tokeri som helst. Mest troligt är att det blir 30 månaden därpå. Och sedan kommer Tokstollen själv inse att han inte kan leva på det heller, så då ser han till att åka in i finkan igen. Där får han i alla fall mat och husrum gratis.
Citera
2023-09-25, 01:06
Medlem
Citat:

Faaaaanvad han ser läskig ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in