2023-07-30, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Om det inte är foten det handlar om, utan själva benet, låter det märkligt. Kanske någon annan som slarvat med sitt vapen och övertalat offret - som inte verkar vara straffmyndigt - att ta på sig skulden.
På bilden Runar la ut på instagram var ingångshål i låret. Han säger själv att grabben ska opereras för att ta ut kulan. Luftvapen?? Hur som helst.Oansvarigt. Inte undra på att mamman tidigare har reagerat
Citera
2023-07-30, 00:48
Medlem
Det är inte jaktid för rådjur nu. Sådan far, sådan son. Synd att ha inte sköt farsgubben.
Citera
2023-07-30, 00:57
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Det är inte jaktid för rådjur nu. Sådan far, sådan son. Synd att ha inte sköt farsgubben.

Skulle inte förvåna alls om det är Runar som lyckats skjuta ungen och sedan övertalar honom att ta på sig skulden.

"Nu säger vi att det var en olycka så inte pappsen åker in i fängelse igen...det vill du väl inte? Seså seså nu ringer vi ambulans. Kom bara ihåg vad du skall säga nu, annars är det ditt fel att pappse Runar får lida i fängelset igen"

Den här jävla mannen alltså...

Förövrigt tycker jag det är jävligt ansvarslöst att låta barn skjuta mot djur (jaktsäsong eller ej)
Jag var ute och skjöt med farsan när jag var under 15 jag med, men då skjöt vi mot tavlor.
Skall man skjuta mot levande varelser vid jakt skall man banne mig vara utbildad och kunna intyga att man vet hur man skjuter så man undviker skadeskjutningar och lidande i onödan.
Senast redigerad av GROKNAK.Ankbonden 2023-07-30 kl. 01:27.
Citera
2023-07-30, 00:58
Medlem
Alonens avatar
BLUFF ALLTIHOP❓

Undras om inte alltihop är ett enda ljug ifrån Fulnar.

- Pojken har inte åldern inne.

- Det är inte jaktsäsong nu.

- Runar SAKNAR vapenlicens, spikat i regeringsrätten. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/A23ab5/inget-mer-skjutande-for-runar
Citera
2023-07-30, 00:59
Medlem
Han är verkligen en olämplig förälder.

Hoppas pojkarna slipper träffa honom framöver.
Citera
2023-07-30, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Skulle inte förvåna alls om det är Runar som lyckats skjuta ungen och sedan övertalar honom att ta på sig skulden.

"Nu säger vi att det var en olycka så inte pappsen åker in i fängelse igen...det vill du väl inte? Seså seså nu ringer vi ambulans. Kom bara ihåg vad du skall säga nu, annars är det ditt fel att pappse Runar får lida i fängelset igen"

Den här jävla mannen alltså...

Förövrigt tycker jag det är jävligt ansvarslöst att låta barn skjuta mot djur (jaktsäsong eller ej)
Jag var ute och skjöt med farsan när jag var under 15 jag med, men då skjöt vi mot tavlor.
Skall man skjuta mot levande varelser vid jakt skall man banne mig vara utbildad och kunna intyga att man vet hur man skjuter så man undviker skadeskjutningar och liknande i onödan.
Pappi i finkan igen.
Citera
2023-07-30, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Såg artikeln i Expressen. där Runar S. med sina bägge yngsta söner varit ute på en "jakttur" och 13-åringen råkat skjuta sig själv i benet.

Vem jagar i juli månad? Vad jagar man i Sverige under juli månad?Vem går ut beväpnad i skogen med en 10-åring och en 13-åring? Runar har ingen vapenlicens och han är inte jägare.

Rådjur säger han själv på instagram. Så det är rätt många jakt och vapenbrott han kommer upp i här, då han inte (enligt postare i tråden iallafall) har vapenlicens längre. Det kan nog mycket väl bli ett besök bakom lås och bom igen det här.
Citera
2023-07-30, 01:05
Medlem
Är han villkorligt frigiven?
Kommer han få inställa sig i fängelse igen?
Citera
2023-07-30, 01:19
Avslutad
Ligger narcissism nära följande diagnos?
https://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnchhausen_by_proxy
Att skada anhöriga för att få fokus på sig själv?
Runar är en mycket sjuk människa i vilket fall.
Citera
2023-07-30, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
BLUFF ALLTIHOP❓

Undras om inte alltihop är ett enda ljug ifrån Fulnar.

- Pojken har inte åldern inne.

- Det är inte jaktsäsong nu.

- Runar SAKNAR vapenlicens, spikat i regeringsrätten. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/A23ab5/inget-mer-skjutande-for-runar

Kan man återansöka efter en viss tid eller är ett sådant beslut permanent?
Den där artikeln är ju från 2011 så det är ju ett tag sedan, kan han ha fått återta licensen vid senare tillfälle. Kanske nyligen? (att återta vapenlicens direkt efter fängelsevistelse BORDE väl dock vara rätt svårt kan jag tycka, men vet ej hur regler ser ut)
Senast redigerad av GROKNAK.Ankbonden 2023-07-30 kl. 02:00.
Citera
2023-07-30, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Rådjur säger han själv på instagram. Så det är rätt många jakt och vapenbrott han kommer upp i här, då han inte (enligt postare i tråden iallafall) har vapenlicens längre. Det kan nog mycket väl bli ett besök bakom lås och bom igen det här.

Ja, då skulle han få mat och tak över huvudet. Nu har han väl ingetdera. Han kanske skulle gå ut och meta med pojkarna. Han kanske bara ljuger om det hela?
Citera
2023-07-30, 01:55
Avslutad
Jakt av rådjur är tillåtet från 1:a oktober:
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/jaktforordning-1987905_sfs-1987-905/
Inte för att galningen Runar bryr sig men jag tror att mycket runt situationen kommer visa sig vara lögn som mycket annat.
Vilket slags vapen har orsakat skadan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in