2023-07-28, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Då det är många som inte var med när det begav sig så citerar jag mig själv här från 2009 då jag gjorde en sammanfattning om Fulnars bravader.
Lite kul att se att jag tidigt spådde att Fulnar skulle göra slut på nya fruns pengar och återigen sparkas ut och hamna i klammeri med rättvisan, iofs inte så svår gissat.
Så här är en tillbakablick på Fulnars historik för alla er ungdomar som inte riktigt vet vad som hänt.

Du var verkligen rätt ute redan då. Bra sammanfattning. Att han åkt fast för fortkörning utan gilltigt svenskt körkort och med en blondin i bilen visste jag inte.
Citera
2023-07-28, 19:38
Medlem
Citat:
Då det är många som inte var med när det begav sig så citerar jag mig själv här från 2009 då jag gjorde en sammanfattning om Fulnars bravader.
Lite kul att se att jag tidigt spådde att Fulnar skulle göra slut på nya fruns pengar och återigen sparkas ut och hamna i klammeri med rättvisan, iofs inte så svår gissat.
Så här är en tillbakablick på Fulnars historik för alla er ungdomar som inte riktigt vet vad som hänt.
Han är väl rätt körd i Sverige dvs han lär inte få fatt i en kvinna som strösslar sina pengar över honom. Vad ska han göra?
Citera
2023-07-28, 19:54
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Han är väl rätt körd i Sverige dvs han lär inte få fatt i en kvinna som strösslar sina pengar över honom. Vad ska han göra?

Ja, va-faaan ska han göra.

Vem fan han än träffar kan ju bara slå in hans namn på närmsta internet-anslutna skärm… så är han körd.

Undras vad han kommer att ta sig till nu❓
Citera
2023-07-28, 20:44
Avslutad
Längre tillbaka i den här långa tråden så har någon listat alla inteckningar som gjordes på den fastighet som ägdes av Runars fd fru Jessica. Alltså, de belåningar som gjordes åren efter att de gift sig var helt bisarra. Det handlade om miljonbelopp varje år. När man i efterhand också vet att pengarna inte gick till någon hantverkare (eftersom ingen fick betalt) så inser man ju att det mesta gick till Runars påhittade USA-karriär och lyxiga leverne. Stackars kvinna som lät det gå så långt! De var väl gifta i 9-10 år?
Citera
2023-07-28, 21:18
Medlem
Alonens avatar
Från 2015 nån gång…

Citat:
Ursprungligen postat av thebabe
Hennes fastighet har ett taxeringsvärde motsvarande 6.923.000 kr.
Byggnadsvärdet motsvarar 2.618.000 kr.
Markvärdet motsvarar 4.305.000 kr.
12 inteckningar motsvarande 13.600.000 kr.
Under 2014: 1 000 000 kr.
2012: 1.821.500 kr.
2011: 600.000 kr. + ytterligare 400.000 kr. samma år.
2009: 2.700.000 kr. + 2.000.000 kr. + 1.500.000 kr. + 1.000.000 kr. samma år.
2008: 381.000 kr.
2003: 497.500 kr.
1999: 200.000 kr.
1998: 1.500.000 kr.
Hon har ägt fastigheten sen 2007.

Citat från idag 2023-07-28

Citat:
Ursprungligen postat av tittsmcgee
Längre tillbaka i den här långa tråden så har någon listat alla inteckningar som gjordes på den fastighet som ägdes av Runars fd fru Jessica. Alltså, de belåningar som gjordes åren efter att de gift sig var helt bisarra. Det handlade om miljonbelopp varje år. När man i efterhand också vet att pengarna inte gick till någon hantverkare (eftersom ingen fick betalt) så inser man ju att det mesta gick till Runars påhittade USA-karriär och lyxiga leverne. Stackars kvinna som lät det gå så långt! De var väl gifta i 9-10 år?

Herrejävlar‼️

Fulnar har fått Jessica att belåna sin kåk upp till taknocken‼️

Pengarna brände han väl på sin ”Hollywood-karriär”

Förstår plötsligt att hon sålde kåken…

Sicken jävla parasit han är‼️
Senast redigerad av Alonen 2023-07-28 kl. 21:28.
Citera
2023-07-28, 22:10
Medlem
På instagram idag berättar Runar om godis,barnen,båtfärd och gevär. Gevär? Med tanke på på hans enrumsbehandling(isolering) där krimvården inte visste om hans mentala hälsa var spelad eller verklig. Behöver inte betyda nånting. Men Runar är skicklig på att sprida lögner och förvirring . Blev inte han av med licensen?
Senast redigerad av Machines 2023-07-28 kl. 22:22.
Citera
2023-07-28, 22:59
Medlem
Han är en äkta sol- och vårare.

Hoppas ingen ny kvinna med pengar fastnar för honom.
Citera
2023-07-29, 02:21
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
På instagram idag berättar Runar om godis,barnen,båtfärd och gevär. Gevär? Med tanke på på hans enrumsbehandling(isolering) där krimvården inte visste om hans mentala hälsa var spelad eller verklig. Behöver inte betyda nånting. Men Runar är skicklig på att sprida lögner och förvirring . Blev inte han av med licensen?
Kul anekdot. Runar blev av med både licens och gevär efter det välkända skottet från villan. Runar hävdar än idag att det var lagligt att skjuta på sin egen tomt. Det räknas som skadedjur om de äter på hans tomt. Och det är korrekt.
Det första problemet är att det skjutna rådjuret inte stod på hans tomt, utan på grannens tomt. Som dessutom hade småbarn. Därför blev han av med allt.
Rune är inte Rune som kan erkänna att han gjorde fel. Så han överklagade. Och fick ett nej. Många år senare sitter han i ett morgonradioprogram och ska förklara sig. Han blåljuger helt och säger att han hade rätt. Det var bara ett par veckor kvar innan jaktsäsongen på rådjur, det är ju ingen betydelse, men den svenska byråkratin ville inte gå med på det eftersom Rune alltid är Rune. Så han påstår där att ärendet gick vidare till EU-domstolen som gav honom rätt.
Det var nästa lögn. Eller lögner. Förutom att han sköt rådjuret på grannens tomt så är jaktsäsongen lagd så att kiden ska kunna klara sig utan sina föräldrar. Skjuter man en hona för tidigt klarar sig inte kidet utan att amma klart och svälter ihjäl. Alltså djurplågeri!
Nästa lögn är att EU-domstolen inte befattar sig med sådana saker. Sanningen var att om du levt i tio år utan anmärkning så får du tillbaka vapnen. Licensen vet jag inte, men den detaljen nämndes inte. Så Rune fick tillbaka bössorna när han skött sig och utan vapen är det svårt att tjuvjaga. Han är en patetisk nolla!
Citera
2023-07-29, 02:57
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Kul anekdot. Runar blev av med både licens och gevär efter det välkända skottet från villan. Runar hävdar än idag att det var lagligt att skjuta på sin egen tomt. Det räknas som skadedjur om de äter på hans tomt. Och det är korrekt.
Det första problemet är att det skjutna rådjuret inte stod på hans tomt, utan på grannens tomt. Som dessutom hade småbarn. Därför blev han av med allt.
Rune är inte Rune som kan erkänna att han gjorde fel. Så han överklagade. Och fick ett nej. Många år senare sitter han i ett morgonradioprogram och ska förklara sig. Han blåljuger helt och säger att han hade rätt. Det var bara ett par veckor kvar innan jaktsäsongen på rådjur, det är ju ingen betydelse, men den svenska byråkratin ville inte gå med på det eftersom Rune alltid är Rune. Så han påstår där att ärendet gick vidare till EU-domstolen som gav honom rätt.
Det var nästa lögn. Eller lögner. Förutom att han sköt rådjuret på grannens tomt så är jaktsäsongen lagd så att kiden ska kunna klara sig utan sina föräldrar. Skjuter man en hona för tidigt klarar sig inte kidet utan att amma klart och svälter ihjäl. Alltså djurplågeri!
Nästa lögn är att EU-domstolen inte befattar sig med sådana saker. Sanningen var att om du levt i tio år utan anmärkning så får du tillbaka vapnen. Licensen vet jag inte, men den detaljen nämndes inte. Så Rune fick tillbaka bössorna när han skött sig och utan vapen är det svårt att tjuvjaga. Han är en patetisk nolla!

Tack för detta‼️

FÄRDIGSKJUTET FÖR FULNAR

Ja, hade Fulnar haft vapnen så som han säger, så hade fogden tagit dom, eller så hade de rykt när han åkte in.

Men… det är ju precis som du säger, kolla Aftonblaskan…

Nu har regeringsrätten slagit den sista spiken i kistan. (2011)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/A23ab5/inget-mer-skjutande-for-runar

Men Expressen gick på hans lögn och hävdade att ”han fått tillbaka vapnen”. (Johan T Fisförnäm Lindwall 2003)

https://www.expressen.se/nyheter/runar-fick-tillbaka-gevaren/

Att han bara orkar ljuga så innihelvete hela tiden‼️

”Jag har jagat ifrån hästrygg i USA”
Senast redigerad av Alonen 2023-07-29 kl. 03:12.
Citera
2023-07-29, 08:57
Medlem
beckos avatar
Citat:
Perfekt, stort tack.
En fin början till en sammanfattning av Rånars brott i Norge, USA och Sverige. I Raffa-tråden samlades gamla FUP-ar, domar och anmälningar i en nedladdningsbar pdf som kunde ha blivit en bok eller film.
En bra sådan pdf skulle innehålla en tidslinje, med datum, domar, anmälningar och namn på kontaktpersoner.
Stämmer det att Rånar stod som modell för galaxhjälten Kenny Starfighter med uppdrag att rädda mänskligheten?
Om folk postar sina sök-ord så kan andra leta effektivt i tråden.
Citat:
Exakt så, med datum, domar, anmälningar och namn?
Senast redigerad av becko 2023-07-29 kl. 09:20.
Citera
2023-07-29, 12:07
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Perfekt, stort tack.
En fin början till en sammanfattning av Rånars brott i Norge, USA och Sverige. I Raffa-tråden samlades gamla FUP-ar, domar och anmälningar i en nedladdningsbar pdf som kunde ha blivit en bok eller film.
En bra sådan pdf skulle innehålla en tidslinje, med datum, domar, anmälningar och namn på kontaktpersoner.
Stämmer det att Rånar stod som modell för galaxhjälten Kenny Starfighter med uppdrag att rädda mänskligheten?
Om folk postar sina sök-ord så kan andra leta effektivt i tråden.

Exakt så, med datum, domar, anmälningar och namn?
Jag har sammanställt allt. Men det tar liksom aldrig slut. Funderar på att ge ut den på Hyssh.
Citera
2023-07-29, 13:37
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Jag har sammanställt allt. Men det tar liksom aldrig slut. Funderar på att ge ut den på Hyssh.
Men glöm inte hans kompanjonskap med Bert Karlsson. Vad skedde där egentligen?

Och en fråga, han blev ju dömd för Ekobrott, varifrån fick han inkomsterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in