2023-07-28, 01:01
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Antag att jag har flinkat ur, och svarar nej
Nej jag har inte flinkat ur, men du kanske är ett kristet Runar-fan?
All historisk information kommer ifrån magictrix
Det är lite gulligt av dig att du sammanställer allt jag skriver. Lite som en sekreterare. Men du behöver inte göra det efter alla mina inlägg. Jag har mycket mer på Rune, så chilla lite.
Citera
2023-07-28, 01:58
Medlem
Alonens avatar
FULNAR BODDE 6 ÅR I HOLLYWOOD…

Å hängde med Sting - som inte minns honom, trotts att de var så tighta, att ungarna lekte tillsammans… osv…

Vad gjorde Fulnar dessa 6 år i Hollywood❓Var bodde han, hur försörjde han sig❓

Lite pinsamt att Swebbtv låter Fulnar sitta å ljuga sig blå i dryga 1,5 timme…
Citera
2023-07-28, 05:42
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MercedesDeAcosta
Flashback-tråden om Runar S, som startade den 6/10 2005, inleds med:
"I torsdags sågs Runar komma ut från Grand Hotell och sätta sig i sin bil. 10 sek senare kliver paradise h sofia och vinkar lite leende till Runar."

Är det numera HKH Prinsessan Sofia som avses och som låtit sig imponeras och förföras av denne elegante och världsvane man? Har Runar - om så är fallet - känningar ända in i kungahuset, som kanske har möjlighet att stötta hennes ex nu när han har det svårt?...
Det var ju riktigt intressant. Och i så fall är det anledningen till att han inte offentligt pratat om den erövringen. Ännu, är väl bäst att tillägga. Bra att ha sådana hållhakar på en numera prinsessa.
Citera
2023-07-28, 10:56
Avslutad
Jag letade upp lite gamla artiklar om Runar om det där med Sting, Mischa Barton osv. Grejen är att det finns ju inga bilder som stöder någonting av det där. Mest foton där Runar står och hänger ensam framför en Beverly Hills-skylt iförd solglasögon. Vilket många turister där säkert gör..

I texten så står det ofta att "en vän till Runar bekräftar.." "Runar skall ha setts.." osv. Känslan är ju att det han själv som ringt upp Aftonbladet med alla de här uppgifterna och hittat på en massa. Verkar mest vara BS alltihop!
Citera
2023-07-28, 11:05
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tittsmcgee
Jag letade upp lite gamla artiklar om Runar om det där med Sting, Mischa Barton osv. Grejen är att det finns ju inga bilder som stöder någonting av det där. Mest foton där Runar står och hänger ensam framför en Beverly Hills-skylt iförd solglasögon. Vilket många turister där säkert gör..

I texten så står det ofta att "en vän till Runar bekräftar.." "Runar skall ha setts.." osv. Känslan är ju att det han själv som ringt upp Aftonbladet med alla de här uppgifterna och hittat på en massa. Verkar mest vara BS alltihop!
Att Runar inte agerade coach till Sting mfl.avslöjade Aftonbladet redan när det begav sig. AB-folk ringde artisternas pr-ansvarige och frågade om Runar, ingen visste något och förnekade all kontakt med Norges svar på Jesus.
Men som den narcissist och psykopat Runar är så ljuger han helt obehindrat och räknar med att ingen orkar kolla upp hans påståenden.
Han är iofs inte ensam om den taktiken i B-kändis världen, Linnea Claesson mfl kör samma taktik, det är gott om hittepå som halvkändisar berättar på twitter om saker som aldrig har hänt.
Men Runar står i en klass för sig och genom att slå klorna i Carola en gång i tiden så lyckas han hålla sig aktuell. Hade han istället slagit klorna i Angelique så hade Runar varit lika bortglömd som Don Bennechi.
Citera
2023-07-28, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
FULNAR BODDE 6 ÅR I HOLLYWOOD…

Å hängde med Sting - som inte minns honom, trotts att de var så tighta, att ungarna lekte tillsammans… osv…

Vad gjorde Fulnar dessa 6 år i Hollywood❓Var bodde han, hur försörjde han sig❓

Lite pinsamt att Swebbtv låter Fulnar sitta å ljuga sig blå i dryga 1,5 timme…

Är det någon som har en källa på vilka år det här skulle röra sig om?
Citera
2023-07-28, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Är det någon som har en källa på vilka år det här skulle röra sig om?

Runar och Carola skillde sig år 2000. Runar gifte om sig med Jessica (då Karlsson) 24 augusti 2008. Enligt Runars bok träffade han henne några år tidigare, och lyckades så småningom övertala henne att gifta sig med honom. Så jag antar att det är några år mellan 2000-2008 han i så fall avser.
Men det är som andra redan påpekat lögn att han har bott i USA 6 år. Han reste fram och tillbaka mellan USA och Sverige för bl.a. kollektpengar från Karisma Center, för att försöka skapa sig "ett namn" som coach etc. i USA. Det enda han lyckades med var att dra på sig mera skulder samt stämningar där.
Citera
2023-07-28, 13:14
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tittsmcgee

Detta är vad som hände. Runar fyllde jämnt och hade arrangerat en stor fest på en herrgård i Skärgården. För att inte framstå som fattig hade han hyrt in Robert Wells som stod för underhållningen. För att inte framstå som vem som helst lät han Wells flyga dig med helikopter. Vem som betalade? Ingen aning. Festen blev en sådan succé att han fick på efterfesten fick hångla med Tilde de Paula. Rune blev så till sig att han kort därpå friade till henne. Hur det gick är lite oklart. Tilde vill inte längre kännas vid denna… incident.
Lite senare flög Rune till LA och hängde. Planerna på att göra Carola till filmstjärna hade kraschat ungefär samtidigt som äktenskapet. Den här gången hade han tagit rygg på Wells. Eftersom Rune hyrt in Wells (och faktiskt antagligen betalat hans gage?) kände väl Wells att han var tvungen att sätta Rune på gästlistan till sin spelning i LA. Rune försökte då inbilla lite halvkändisar i Hollywood att han skulle få göra ett religiöst tv-program som skulle heta Runes änglar. För att visa att han kunde backa upp det påståendet försökte han få med någon kändis till Wells spelning. Micha B var då tonåring och lättimponerad och följde med honom. Efter den spelningen försökte Rune få det till att de var ett par. Micha ville inte kännas vid honom. När Rune kom hem efter ett par veckor hade han blivit dumpad av alla kändistjejer. Inte ens Agneta Sjödin ville ha med honom att göra. Det var bara tandläkaren som pallade med honom.
Citera
2023-07-28, 14:48
Medlem
Alonens avatar
Han har ju erkänt nånstans (boken?) att Tilde dumpade honom. Avseende USA-vistelsen verkar det ju mer handla om 6 veckor än om 6 år.

Har oxå läst att han visst inte kan åka till USA igen, eftersom han har fordringsägare med stämningar som väntar på honom där. Skulle sannolikt bli nypt vid inresa.

Varken tandläkaren eller Tjock-Brolin dök ju upp på Caféet när han krängde sin gamla bok, med ett tillägg, öppet brev till Carola…

Den där Micha B, vem är det, inte hört…

Edit: Micha Barton!

Hittade nu efter lite Googlande… ”Fulnar inget för Micha”

Micha var på Wells spelning - men INTE med Fulnar - utan i sällskap med andra. Enligt Micha känner de knappt varandra…

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/oR38Qm/runar-inget-for-mischa
Senast redigerad av Alonen 2023-07-28 kl. 15:15.
Citera
2023-07-28, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Detta är vad som hände. Runar fyllde jämnt och hade arrangerat en stor fest på en herrgård i Skärgården. För att inte framstå som fattig hade han hyrt in Robert Wells som stod för underhållningen. För att inte framstå som vem som helst lät han Wells flyga dig med helikopter. Vem som betalade? Ingen aning. Festen blev en sådan succé att han fick på efterfesten fick hångla med Tilde de Paula. Rune blev så till sig att han kort därpå friade till henne. Hur det gick är lite oklart. Tilde vill inte längre kännas vid denna… incident.
Lite senare flög Rune till LA och hängde. Planerna på att göra Carola till filmstjärna hade kraschat ungefär samtidigt som äktenskapet. Den här gången hade han tagit rygg på Wells. Eftersom Rune hyrt in Wells (och faktiskt antagligen betalat hans gage?) kände väl Wells att han var tvungen att sätta Rune på gästlistan till sin spelning i LA. Rune försökte då inbilla lite halvkändisar i Hollywood att han skulle få göra ett religiöst tv-program som skulle heta Runes änglar. För att visa att han kunde backa upp det påståendet försökte han få med någon kändis till Wells spelning. Micha B var då tonåring och lättimponerad och följde med honom. Efter den spelningen försökte Rune få det till att de var ett par. Micha ville inte kännas vid honom. När Rune kom hem efter ett par veckor hade han blivit dumpad av alla kändistjejer. Inte ens Agneta Sjödin ville ha med honom att göra. Det var bara tandläkaren som pallade med honom.

Du e' suverän!!
Enligt Fulnar förlovade han sig med Tilde i ett hotellrum i Oslo......men det är HÖGST troligt att de (bara) förlovade sig i Fulnars fantasi....
Citera
2023-07-28, 16:57
Medlem
TröttSvensks avatar
Då det är många som inte var med när det begav sig så citerar jag mig själv här från 2009 då jag gjorde en sammanfattning om Fulnars bravader.
Lite kul att se att jag tidigt spådde att Fulnar skulle göra slut på nya fruns pengar och återigen sparkas ut och hamna i klammeri med rättvisan, iofs inte så svår gissat.
Så här är en tillbakablick på Fulnars historik för alla er ungdomar som inte riktigt vet vad som hänt.

Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Runar är inte rik, Runar är en skithög.

Han och hans farsa drev en firma i Norge, ekofiffel och konkurs, farsan tog på sig skulden och Runar drog till Sverige.
Träffa Carola och levde livet i 10 år på hennes pengar, till slut insåg Carola att han inte bara tog hennes pengar, han var ute med andra unga damer också, då blev han utsparkad.
Därefter levde Runar snabbt upp de pengar han fick från skilsmässan, det var snabba bilar, snabba brudar och många champagnenätter både utomlands och vid Stureplan.
Runar grips vid ett tillfälle då han kör mot rött vid Stureplan med en ung blondin i bilen, typ 20 var hon.
Runar var då utan svenskt körkort då han fått det indraget för fortkörning.
Runar gapar och skriker på poliserna och kallar dem idioter, men han åkte ändå dit...

Nu börjar pengarna tryta för scharlatanen, han tar sina sista dollar och drar västerut, matar media med hur framgångsrik han blivit i Hollywood som livs coach åt flera stora stjärnor, han meddelar också att han nu är ihop med Mischa Barton.
Svenska tidningar skriver krigsrubriker om Runars framgångar, tills en ny reporter på Aftonbladet börjar ringa runt till kändisarna där i Hollywood, det visar sig då att de aldrig hört talas om Runar.
Robert Downing JR blir så förbannad så han stämmer Runar, Mischa Barton skickar ut ett pressmedelande om att hon aldrig ens träffat Runar, de har tydligen bara varit på samma gala fest en gång, måhända var Runar där som servitör...hehehe

Runar känner nu hur marken bränner under fötterna och drar snabbt hemmåt, tyvärr inte hem till Norge utan till Stockholm.
Här försöker han blåsa liv i Runar Dreams, hans firma, genom att erbjuda föreläsningar för typ 50 000 kr stycket, ni kan gissa hur det går.
Räkningarna hopar sig, den flotta vindsvåningen har dragit på sig flera månaders hyresskulder.
Runar hoppar mellan olika kända damer spm Agneta Sjödin och Tilde de Paula, men när han börjar vilja ha pengar av dem så dumpas han som den orm han är.

Runar ser nu ingen annan råd än att vända sig till Carola, men det blir kalla handen.
Han stämmer då henne för en påhittad skuld på två miljoner och tipsar samtidigt hela media Sverige om detta.
Krigsrubriker igen i tidningarna och Carola som inte vill ha detta skrivande går med på en förlikning, har hört att Runar fick en miljon...sant eller inte vet jag inte.

Runar kan nu på nytt leva upp och börja festa, träffar då sin nya fru som är god för många sköna miljoner och Runar slår till.

Thrillern om Runar är säkerligen inte slut än, ge det några år så åker han säkert ut igen och allt börjar om...

Citera
2023-07-28, 17:16
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Då det är många som inte var med när det begav sig så citerar jag mig själv här från 2009 då jag gjorde en sammanfattning om Fulnars bravader.
Lite kul att se att jag tidigt spådde att Fulnar skulle göra slut på nya fruns pengar och återigen sparkas ut och hamna i klammeri med rättvisan, iofs inte så svår gissat.
Så här är en tillbakablick på Fulnars historik för alla er ungdomar som inte riktigt vet vad som hänt.

TUSEN TACK‼️

…för din sammanfattning…

Undras vad Fulnar ska ta sig till nu, när allt verkar bränt…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in