2021-12-15, 07:56
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det var väl exakt det här vi alla såg komma?

Egot är större än förståndet.

Då blir det syntax error. Stackars Carola som behöver se eländet.
Citera
2021-12-15, 08:59
Medlem
mjukmjukares avatar
Höjden av förnedring är att AB avslöjar att Norrmannen hotat med en Mediabomb, i just AB ..!!
Taskig uppbackning av media där. Och slut på trovärdiga möjligheter till nya hot. Kanske läge att inse att Han är en helt vanlig simpel fånge som sitter i fängelse. Och som simpel tjuv & fånge får han sitta av sitt straff, precis som alla andra simpla tjuvar.

Citera
2021-12-15, 09:08
Avstängd
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Det var väl givet att rubbade Runar skulle få svårt att anpassa sig till ett liv på anstalt.... förlåt, den lilla lantgården. Han arbetsvägrar och har redan dragit på sig flera varningar. Och vad gör idioten? Jo han hotar en kriminalvårdare med att hänga ut denne i media och på sin blogg för att han inte får byta cell. Kanske vore det välbehövligt om Runar får lära sig att det inte är någon lekstuga han kommit till utan att det är ett straff för hans kriminella handlingar och att konsekvensen kan bli ett anstaltsbyte och eventuellt uppskjuten villkorlig frigivning

Enligt Runar ska han vara "i fara" och därför behöver byta cell. Det skulle vara kul att veta hur väl Runar smälter in bland övriga intagna? Någon som tror att vi kommer att få höra mer om Runars vistelse på anstalten? Jag tror det
Det finns två saker som särskiljer en psykopat.1. De ständiga konflikterna som vi nu ser exempel på med fångvården och 2. Det stora risktagandet skjuta rådjur genom fönstret, lögner och bedrägerier.

På andra sidan atlanten använder man ett 50 punktsprogram för att fastställa psykopati. Bland dessa 50 punkter finns tex. "sängvätare 1 poäng". Jag menar att det är ett fullständigt idiotiskt sätt bestämma specifika diagnoser på då sängvätning kan indikera en uppsjö av psykiska diagnoser och främst ADHD (om man inte vaknar när man är kissenödig måste man prata om uppmärksamhets-brister.)
Vi hade tidigare sådana här punkter för att diagnosera asperger, tex "nedsatt finmotorik 1 poäng" (vilket var idioti för det kan lika gärna indikera tex ADHD), men detta sätt att ställa diagnoser har nu övergetts.

Min poäng är att man måste fokusera på vad som särskiljer en individ. Man skall inte få en autism diagnos för att man har svårt att knyta skorna, utan för att man har svårt för intuition och empati. Och tittar man efter de två egenskaper som särskiljer en psykopat konflikterna och risktagandet så klockar Runar in till 100% på en riktig psykopat.
Tyvärr har populärkulturen skapat en bild av att psykopater är seriemördare.
Senast redigerad av kyrkstocken 2021-12-15 kl. 09:20.
Citera
2021-12-15, 09:36
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Det finns två saker som särskiljer en psykopat.1. De ständiga konflikterna som vi nu ser exempel på med fångvården och 2. Det stora risktagandet skjuta rådjur genom fönstret, lögner och bedrägerier.

På andra sidan atlanten använder man ett 50 punktsprogram för att fastställa psykopati. Bland dessa 50 punkter finns tex. "sängvätare 1 poäng". Jag menar att det är ett fullständigt idiotiskt sätt bestämma specifika diagnoser på då sängvätning kan indikera en uppsjö av psykiska diagnoser och främst ADHD (om man inte vaknar när man är kissenödig måste man prata om uppmärksamhets-brister.)
Vi hade tidigare sådana här punkter för att diagnosera asperger, tex "nedsatt finmotorik 1 poäng" (vilket var idioti för det kan lika gärna indikera tex ADHD), men detta sätt att ställa diagnoser har nu övergetts.

Min poäng är att man måste fokusera på vad som särskiljer en individ. Man skall inte få en autism diagnos för att man har svårt att knyta skorna, utan för att man har svårt för intuition och empati. Och tittar man efter de två egenskaper som särskiljer en psykopat konflikterna och risktagandet så klockar Runar in till 100% på en riktig psykopat.

Vilket inlägg.
Det var en … spännande … tes.
Men kopplingen t Runar?

Citera
2021-12-15, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Höjden av förnedring är att AB avslöjar att Norrmannen hotat med en Mediabomb, i just AB ..!!
Taskig uppbackning av media där. Och slut på trovärdiga möjligheter till nya hot. Kanske läge att inse att Han är en helt vanlig simpel fånge som sitter i fängelse. Och som simpel tjuv & fånge får han sitta av sitt straff, precis som alla andra simpla tjuvar.

Att Runar skulle vara en vanlig intern bland andra, kommer han aldrig att inse.

Däremot unnar jag plitarna det här lite kul på jobbet, när Runar började hota med "mediebomb".

Ännu bättre nu när Runar fick sin mediebomb.
Citera
2021-12-15, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Vilket inlägg.
Det var en … spännande … tes.
Men kopplingen t Runar?

Nej, Runar är inte psykopat. Däremot är han fullständig narsissist.

För närvarande är han skriven hos sonen, som har växt upp till en skötsam medborgare. Säkert har han har hjälp av mammas pengar, men har i varje fall inte slarvat bort dem.

Hur känner ska Runar sitta på kåken? Hur lång tid kommer det att ta innan Amadeus kastar ut farsan?

Kommer Runar att hinna sälja Amadeus bil innan dess? Hyra ut huset för inspelning sv en porrfilm? Starta en sekt i källaren? Sno sonens kreditkort? Sälja av lösöret i huset för att finansiera sin tillvaro?

Eller kommer Amadeus att förstå vad som kommer att hända? Att när pappa muckar ge honom en resväska med hans prylar, och byta alla lås hemma?
Citera
2021-12-15, 11:53
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Hoppas han tar sitt förnuft till fånga. Jag vill ha en säck ved signerad Runar.

Sen kan ha väl inte klaga, så han fick sin mediebomb. I Sveriges största dagstidning dessutom. Att det kanske inte blev det snyftrepotage ingen utom han trodde på, får han nog ta på omdömeskontot.

Annars tycker jag jag den där Svartsjöanstalten mest liknar ett kollo. Man är fånge utan murar, och det blir konsekvenser om man rymmer. Plitar for omkring och hittar på aktiviteter och ser till att man sköter sig.

Skillnaden mot ett kollo är väl mest avsaknad av internet och tjejer i puberteten. Så det är klart att Runar har lite anpassningssvårigheter.

De är som ett kollo där . Jag har varit där med i flera månader 🤣

Han anpassar sig inte efter andra men ja tror minst 30-35% av dem andra intagna stör sig på han ..

Att han vägrar jobba ... Ja såg flera som vägra göra det och bråka med plitnarna o de tog nån vecka sen var de borta . Men plitarna där har inte alla hästar hemma tyvärr .
Citera
2021-12-15, 12:06
Medlem
Med risk för att upprepa mig. Efter att Carola efter hans dom i Hovrätten inte kunde hålla sig. Utan lade ut texten .. " Att jag står upp idag är för mig ett under. För rättvisans och kärlekens skull till min son har jag kämpat. ( Även för min dotter, som R hotade mig att avstå.) Decennie nr 2 blev inte bättre för att han gifte om sig med ännu ett byte han kunde utnyttja, en vacker arvtagerska. Hon såg det inte då men går igenom idag exakt samma saker jag gjorde. Många trodde han skulle lugna ner sig i och med omgiftet. Men få förstår vad för slags man han är förrän de själva blir drabbade, bedragna el svikna. Hos honom finns bara makt, hämnd och hot."..... Säger en del av vad folk kunnat ana. Efter den salvan gick Runar i spinn. Nätet fylldes av hans pekorala bilder och aforismer. Hans Twittrande blev maniskt. Med all tydlighet ville han tala om hur svagbegåvade vi var som b.la inte förstod Trumps storhet. Tydligen har han tagit bort en del. I slutänden då han inser att han är torsk. Ger han sig även på åklagaren och domarna. Innan dess ringde han Expressen journalisten Leif Brännström. Och spelade in samtalet. Tydligen också borttaget. Ett samtal som inte var till Runars fördel. Hysterisk skrikande och avslutnings vis med ett fult angrepp. Det sa en del i vilken kondition han befann sig i. Och tydligen kör han med samma linje nu på kåken. Öppen anstalt klass tre brukar vara förbehållet kortare straff eller dom som gör sin sista tid på långt straff. I Runars fall tycks det vara tvärtom. Han jobbar på att degraderas till en klass två placering
Senast redigerad av Machines 2021-12-15 kl. 12:10.
Citera
2021-12-15, 12:29
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken

Har populärkulturen verkligen skapat den bilden? Jag förstår ingenting av ditt inlägg. Du talar emot dig själv.
Citera
2021-12-15, 12:32
Avstängd
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Har populärkulturen verkligen skapat den bilden? Jag förstår ingenting av ditt inlägg. Du talar emot dig själv.
Ge exempel på när jag talar mot mig själv? Det är inte så att det ligger ovanför din nivå?
Citera
2021-12-15, 12:38
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
Med risk för att upprepa mig. Efter att Carola efter hans dom i Hovrätten inte kunde hålla sig. Utan lade ut texten .. " Att jag står upp idag är för mig ett under. För rättvisans och kärlekens skull till min son har jag kämpat. ( Även för min dotter, som R hotade mig att avstå.) Decennie nr 2 blev inte bättre för att han gifte om sig med ännu ett byte han kunde utnyttja, en vacker arvtagerska. Hon såg det inte då men går igenom idag exakt samma saker jag gjorde. Många trodde han skulle lugna ner sig i och med omgiftet. Men få förstår vad för slags man han är förrän de själva blir drabbade, bedragna el svikna. Hos honom finns bara makt, hämnd och hot."..... Säger en del av vad folk kunnat ana. Efter den salvan gick Runar i spinn. Nätet fylldes av hans pekorala bilder och aforismer. Hans Twittrande blev maniskt. Med all tydlighet ville han tala om hur svagbegåvade vi var som b.la inte förstod Trumps storhet. Tydligen har han tagit bort en del. I slutänden då han inser att han är torsk. Ger han sig även på åklagaren och domarna. Innan dess ringde han Expressen journalisten Leif Brännström. Och spelade in samtalet. Tydligen också borttaget. Ett samtal som inte var till Runars fördel. Hysterisk skrikande och avslutnings vis med ett fult angrepp. Det sa en del i vilken kondition han befann sig i. Och tydligen kör han med samma linje nu på kåken. Öppen anstalt klass tre brukar vara förbehållet kortare straff eller dom som gör sin sista tid på långt straff. I Runars fall tycks det vara tvärtom. Han jobbar på att degraderas till en klass två placering
Det är väldigt svårt och komplicerat att utreda någon som just psykopat. Däremot har rättsväsendet den lilla och den stora sinnesundersökningen. Där brotten har varit särskilt hänsynslösa eller bara udda brukar man i regel testa den dömde. Men för ekobrott gör man inte det. Att vara störig och en idiot är som sagt inte straffbart i sig. Runar utgör än så länge ingen fara för någon annan. Utom ekonomisk då. Därför är han inte testad ens i lilla sinnesundersökningen. Vilket är väldigt synd. Han skulle må så mycket bättre på en vårdinrättning resten av livet.

Tittar man på vad Machine radar upp så är det extremt typiskt för en psykopat. I kölvattnet ligger ruiner, finansiella katastrofer och kraschade förhållanden. Fängelse var en tidsfråga. Det är ett under att Amadeus verkar så balanserad och harmonisk.
Citera
2021-12-15, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
De är som ett kollo där . Jag har varit där med i flera månader 🤣

Han anpassar sig inte efter andra men ja tror minst 30-35% av dem andra intagna stör sig på han ..

Att han vägrar jobba ... Ja såg flera som vägra göra det och bråka med plitnarna o de tog nån vecka sen var de borta . Men plitarna där har inte alla hästar hemma tyvärr .

Berätta mer! Hur är en dag på tredje klassens kål ute i Mälaren? Hur är chefen för anstalten? Tvingas Runar dela cell? Hur äter de? Finns det tvål att tappa i duschen? Mycket av din verkligheter för är även Runars?
Senast redigerad av 25cm-slak 2021-12-15 kl. 12:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in