2023-05-12, 23:29
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Man får förundras av hur orättvist Rånar behandlas, alla borde ha samlat in till en releasefest för en så felfri bedragare som han.
När andra fasen i hans liv börjar med hemlöshet, då blir han åldersdiskriminerad, fast han är en outbildad hemlös gubbe.
Idiotiskt att cementera fötterna genom att berätta att han är hemlös, eller spelar han smart för att lura alla fordringsägare, kronofogdemyndigheten och smita undan sina båda fatwor?

Tja, något är ju allvarligt fel på mannen. En vandrande ekonomisk katastrof. Helt utan konsekvenstänk som lever i det blå. Nu vägrar han gå med på socialens krav på att söka jobb och att redovisa att han inte får swish från någon och kör all-in på tiggeri. Precis som Thorsten Flinck. Eller Regina Lund. Sedan har han säkert folk efter sig så han vill inte ha någon adress folk kan hitta honom på. Säkert skyldig många pengar han lånat. Så nu drar han snyftvalsen så han överlever. Bensin och käk. Problemet är ju bara att när han visar att han är så ostabil fortfarande vill ju inte folk göra affärer med honom. Han måste betala i förskott för allt. Svår sits. Han måste ha försökt allt och bränn alla broar vid det här laget. Dessutom börjar han bli lite äldre. Han är för gammal för att svamla runt. Tiden rinner ut. Han ber om ett mirakel. Inte säkert det kommer då han byggt upp massvis med dålig karma.

Men som sagt, någon diagnos måste han ju ha som har så dåligt konsekvenstänk. Han är ju ändå runt 55 år och har massor av erfarenhet. Gång på gång på gång torskar han för ekonomiska brott. Lär sig ingenting utan bara kör på och lever i nuet och skiter i morgondagen. Vilken vettig människa gör så? Han kanske har någon knepig adhd så han bara rycks med? Noll impulskontroll. Typ: jävlar jag måste ha cash så jag kan åka på fet semester med barnen. Vad göra? Aha, jag säljer firmans båt för en miljon. Firman skall ändå konka, ingen kommer kunna kolla att den är belånad. Jag kan alltid hävda att jag inte visste det utan det sköts av min revisor. Perfekt. Sätter ut annons på blocket...hans beteende påminner om någon 17-årig gangster från orten. Samma tänk. Shit, ett rådjur på tomten, var fan är bössan? Inte, vad händer om jag skjuter rådjuret på tomten? Är det olagligt? Kan jag straffas? Eller: fan vad frugans katt jamar, jag skjuter den! Perfekt!

Diagnos beteende för en 55-åring...han får mig att tänka lite på Clark Olofsson. Ingen jävel skall tala om för mig vad jag får och inte får göra! Jag gör vad fan jag vill. Jag är en fri man, tar inte order från RSV, kronkalle eller Polisen. Dessutom skall muslimerna på Kriminalvården bekämpas. Halleluja. Prisa Gud.
Senast redigerad av johnthedickholmes 2023-05-12 kl. 23:53.
Citera
2023-05-13, 00:45
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Tja, något är ju allvarligt fel på mannen. En vandrande ekonomisk katastrof. Helt utan konsekvenstänk som lever i det blå. Nu vägrar han gå med på socialens krav på att söka jobb och att redovisa att han inte får swish från någon och kör all-in på tiggeri. Precis som Thorsten Flinck. Eller Regina Lund. Sedan har han säkert folk efter sig så han vill inte ha någon adress folk kan hitta honom på. Säkert skyldig många pengar han lånat. Så nu drar han snyftvalsen så han överlever. Bensin och käk. Problemet är ju bara att när han visar att han är så ostabil fortfarande vill ju inte folk göra affärer med honom. Han måste betala i förskott för allt. Svår sits. Han måste ha försökt allt och bränn alla broar vid det här laget. Dessutom börjar han bli lite äldre. Han är för gammal för att svamla runt. Tiden rinner ut. Han ber om ett mirakel. Inte säkert det kommer då han byggt upp massvis med dålig karma.
Men som sagt, någon diagnos måste han ju ha som har så dåligt konsekvenstänk. Han är ju ändå runt 55 år och har massor av erfarenhet. Gång på gång på gång torskar han för ekonomiska brott. Lär sig ingenting utan bara kör på och lever i nuet och skiter i morgondagen. Vilken vettig människa gör så? Han kanske har någon knepig adhd så han bara rycks med? Noll impulskontroll. Typ: jävlar jag måste ha cash så jag kan åka på fet semester med barnen. Vad göra? Aha, jag säljer firmans båt för en miljon. Firman skall ändå konka, ingen kommer kunna kolla att den är belånad. Jag kan alltid hävda att jag inte visste det utan det sköts av min revisor. Perfekt. Sätter ut annons på blocket...hans beteende påminner om någon 17-årig gangster från orten. Samma tänk. Shit, ett rådjur på tomten, var fan är bössan? Inte, vad händer om jag skjuter rådjuret på tomten? Är det olagligt? Kan jag straffas? Eller: fan vad frugans katt jamar, jag skjuter den! Perfekt!
Diagnos beteende för en 55-åring...han får mig att tänka lite på Clark Olofsson. Ingen jävel skall tala om för mig vad jag får och inte får göra! Jag gör vad fan jag vill. Jag är en fri man, tar inte order från RSV, kronkalle eller Polisen. Dessutom skall muslimerna på Kriminalvården bekämpas. Halleluja. Prisa Gud
Diagnos kostar, vård kostar och då måste man öka skatterna. Då sätter man två fångar i samma cell, vilket verkar bättre gentemot väljarna än att låta två mentalpatienter dela samma städskrubb.
Antalet utskrivna från mentalsjukhusen ökade exakt i takt med antalet inskrivna på fängelserna.
Nu blir Rånar, Thorsten och Regina en frigående teater som vi andra kan peka på, se fel på och utnyttja för att lära känna oss själva och sätta i fängelse och må bättre. Den ledande fri-biskopen får samma funktion själv som han tror att andras "demoner" har.
Senast redigerad av becko 2023-05-13 kl. 01:10.
Citera
2023-05-13, 01:11
Medlem
Kan han ha sviktat i sin tro till Gud!?
Livets ord-sagan är väl att om man älskar Gud, så hjälper han dig. Handikappade och sjuka har inte älskat nog.
Tänk om han har lyssnat på hårdrock, eller dansat den förbjudna dansen Lambada.
Han har säkert sig själv att skylla, inte på något karmasätt, utan att han inte dyrkat Jahve tillräckligt. Vilket svin!
Citera
2023-05-13, 04:30
Medlem
darkaims avatar
Är det KGB/Wagner som står för hyrbilen och "investeringen" i bokförlaget och utrymmet i det där skumma mediaprojektet måntro, kanske i utbyte mot att Runar kommer med "scoopet" om de ukrainska prostituterade på anstalerna. I sådana fall så bör väl lite blåsningar, swish-tiggeri och kanske lite frilansande som påverkansagent emellanåt kanske hålla honom någotsånär flytande i det närmaeste nuet.
Citera
2023-05-13, 10:23
Medlem
Tagelapas avatar
Det känns som om den här pellejönsen har fått fatt på Anna Books gigantiska offerkofta och gnäller som ett bortskämt barn som vill bli fortsatt curlad.

Kanske bäst att han gör som alla andra som behöver få in pengar.
Han får väl klippa sig, tvätta sig och skaffa sig ett jobb.

Alternativ två är väl att han flyttar hem till Norge och kollar om det är lättare att gnälla sig till pengar där. Vilket jag inte tror.
Citera
2023-05-13, 14:02
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katjuscha
Är det någon som är på Café Opera och kan direktrapportera?

Har Doktor Alban dykt upp? Har han nämnt Carola än? Kastar sig kvinnorna på den hemlöse svindlaren?
Festfixare Car*en har lagt ut bilder på sitt Instagram. Runar var faktiskt där och signerade ett par böcker. Fick dock hålla till i foajén. Till ära för kvällen hade någon tryckt upp ett par vepor med hans fula nuna på. Samt en backdrop. Går väl på några tusen bara det. Den tryckaren lär inte få betalt. Dessutom var Amadeus där. Och miss Saigon. Den senare verkar lansera ett nytt bokförlag Hyssh publishing - not by the book. Antagligen ett förlag där författaren själv står för utgifterna och de tjänar pengar om boken säljer. Så frågan är om det är Miss Saigon som betalat för kalaset? Då är hon bra blåst. Eller så kanske boken säljer bra och så blåser hon Runar?
Annars var det fullsatt och festligt utan någon kändis. Bara vanligt folk. Det behövdes inga biljetter till Runsrs event eftersom eventet var Caféets sommarbar och Runar var bara en pseudohändelse. Även om kronofogden var där tror jag inte han sålde så många böcker att det var värt besväret. Kanske tänkte till en tunnbrödsrulle på vägen hem?
Citera
2023-05-13, 14:17
Medlem
Alonens avatar
Rånar har två Facebook-konton, ”Runar Sögaard” och ”Runar Sögaard privat”

Han skriver ungefär samma skit på bägge, floskler, snusförnuftigheter och diverse påhopp på Carola, GW och på politiker etc. (….det är 20 ÅR sedan skilsmässan ifrån Carola, ändå fortsätter han försöken med att mjölka poäng och pengar där…)

Men just nu det sista, har det varit knäpptyst på bägge, inte ett ord, inte en enda kommentar om ”release-festen på Café Opera”.

Lotteriet om två biljetter till nämnda fest verkar ha försvunnit.

Blev det ens nån fest? Någon som är uppdaterad på vad som hände?
Citera
2023-05-13, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Festfixare Car*en har lagt ut bilder på sitt Instagram. Runar var faktiskt där och signerade ett par böcker. Fick dock hålla till i foajén. Till ära för kvällen hade någon tryckt upp ett par vepor med hans fula nuna på. Samt en backdrop. Går väl på några tusen bara det. Den tryckaren lär inte få betalt. Dessutom var Amadeus där. Och miss Saigon. Den senare verkar lansera ett nytt bokförlag Hyssh publishing - not by the book. Antagligen ett förlag där författaren själv står för utgifterna och de tjänar pengar om boken säljer. Så frågan är om det är Miss Saigon som betalat för kalaset? Då är hon bra blåst. Eller så kanske boken säljer bra och så blåser hon Runar?
Annars var det fullsatt och festligt utan någon kändis. Bara vanligt folk. Det behövdes inga biljetter till Runsrs event eftersom eventet var Caféets sommarbar och Runar var bara en pseudohändelse. Även om kronofogden var där tror jag inte han sålde så många böcker att det var värt besväret. Kanske tänkte till en tunnbrödsrulle på vägen hem?

Tack för att du delade detta. Letade själv i natt men hittade inte mycket från sagda event. Helt klart är som du skriver att varken Hyssh publishing - not by the book, eller de som tryckt upp vepor och ev annat, kommer att se en sekin vad gäller det de har tagit fram för Runars räkning.
Citera
2023-05-13, 14:45
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix

Tack för din info, intressant läsning.
Citera
2023-05-13, 16:23
Medlem
Tycker faktiskt det är konstigt att Amadeus är där när ett av de nya kapitelt i Runars bok handlar nedlåtande om hans mamma.
Citera
2023-05-13, 16:33
Medlem
Fyfan vad fult namn han har, och nu ser han helt ful och rutten ut också efter fängelsvistelsen, har de inte tillgång till inga hudvårdprodukter där eller fattar inte grejen hur ful man kan bli?
Citera
2023-05-13, 16:42
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regsvr32
Fyfan vad fult namn han har, och nu ser han helt ful och rutten ut också efter fängelsvistelsen, har de inte tillgång till inga hudvårdprodukter där eller fattar inte grejen hur ful man kan bli?

Han kanske är rökare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in