Citat:
Man får förundras av hur orättvist Rånar behandlas, alla borde ha samlat in till en releasefest för en så felfri bedragare som han.
När andra fasen i hans liv börjar med hemlöshet, då blir han åldersdiskriminerad, fast han är en outbildad hemlös gubbe.
Idiotiskt att cementera fötterna genom att berätta att han är hemlös, eller spelar han smart för att lura alla fordringsägare, kronofogdemyndigheten och smita undan sina båda fatwor?
När andra fasen i hans liv börjar med hemlöshet, då blir han åldersdiskriminerad, fast han är en outbildad hemlös gubbe.
Idiotiskt att cementera fötterna genom att berätta att han är hemlös, eller spelar han smart för att lura alla fordringsägare, kronofogdemyndigheten och smita undan sina båda fatwor?
Tja, något är ju allvarligt fel på mannen. En vandrande ekonomisk katastrof. Helt utan konsekvenstänk som lever i det blå. Nu vägrar han gå med på socialens krav på att söka jobb och att redovisa att han inte får swish från någon och kör all-in på tiggeri. Precis som Thorsten Flinck. Eller Regina Lund. Sedan har han säkert folk efter sig så han vill inte ha någon adress folk kan hitta honom på. Säkert skyldig många pengar han lånat. Så nu drar han snyftvalsen så han överlever. Bensin och käk. Problemet är ju bara att när han visar att han är så ostabil fortfarande vill ju inte folk göra affärer med honom. Han måste betala i förskott för allt. Svår sits. Han måste ha försökt allt och bränn alla broar vid det här laget. Dessutom börjar han bli lite äldre. Han är för gammal för att svamla runt. Tiden rinner ut. Han ber om ett mirakel. Inte säkert det kommer då han byggt upp massvis med dålig karma.
Men som sagt, någon diagnos måste han ju ha som har så dåligt konsekvenstänk. Han är ju ändå runt 55 år och har massor av erfarenhet. Gång på gång på gång torskar han för ekonomiska brott. Lär sig ingenting utan bara kör på och lever i nuet och skiter i morgondagen. Vilken vettig människa gör så? Han kanske har någon knepig adhd så han bara rycks med? Noll impulskontroll. Typ: jävlar jag måste ha cash så jag kan åka på fet semester med barnen. Vad göra? Aha, jag säljer firmans båt för en miljon. Firman skall ändå konka, ingen kommer kunna kolla att den är belånad. Jag kan alltid hävda att jag inte visste det utan det sköts av min revisor. Perfekt. Sätter ut annons på blocket...hans beteende påminner om någon 17-årig gangster från orten. Samma tänk. Shit, ett rådjur på tomten, var fan är bössan? Inte, vad händer om jag skjuter rådjuret på tomten? Är det olagligt? Kan jag straffas? Eller: fan vad frugans katt jamar, jag skjuter den! Perfekt!
Diagnos beteende för en 55-åring...han får mig att tänka lite på Clark Olofsson. Ingen jävel skall tala om för mig vad jag får och inte får göra! Jag gör vad fan jag vill. Jag är en fri man, tar inte order från RSV, kronkalle eller Polisen. Dessutom skall muslimerna på Kriminalvården bekämpas. Halleluja. Prisa Gud.
Senast redigerad av johnthedickholmes 2023-05-12 kl. 23:53.
Senast redigerad av johnthedickholmes 2023-05-12 kl. 23:53.
skatterna. Då sätter man två fångar i samma cell, vilket verkar bättre gentemot väljarna än att låta två mentalpatienter dela samma städskrubb.