Flashback bygger pepparkakshus!
2005-12-08, 05:45
Medlem
Saters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Willhelm
mms://qstream-wm.qbrick.com/00564/00564_2991_wis_all.wmv

Runar talar ut.

/CW

Jo, jag har sett det där, han är hal som en ål och stakar sej och talar i tungor hela tiden Lite intressant är att han hela tiden verkar medveten om att han sitter framför en kamera och därför inte säger rent ut att dom är hans kunder, när han sedan träffar journalister öga mot öga låter det säkert helt annorlunda. Han påstår i intervjun att media förvrider saker men uppenbarligen vill han att dom ska tolka saker på hans sätt när han fotar sej själv i solbrillor framför beverlyhills skylten.
Citera
2005-12-08, 05:50
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sater
Jo, jag har sett det där, han är hal som en ål och stakar sej och talar i tungor hela tiden Lite intressant är att han hela tiden verkar medveten om att han sitter framför en kamera och därför inte säger rent ut att dom är hans kunder, när han sedan träffar journalister öga mot öga låter det säkert helt annorlunda. Han påstår i intervjun att media förvrider saker men uppenbarligen vill han att dom ska tolka saker på hans sätt när han fotar sej själv i solbrillor framför beverlyhills skylten.

Jag tyckte det roligaste var att höra hur många gånger har lyckades klämma in ordet "företagsledare" i sina illa byggda meningar. Men det är klart, får man värdefull TV-tid på Dagens Industrin egna tv-kanal (??!!) så gäller det ju att ta vara på den och attrahera rätt målgrupp effektivt.

Annars är det väl inte särskilt nytt att killen är pinsam.

/CW
Citera
2005-12-08, 05:51
Medlem
Thomas_LAs avatar
Citat:
mms://qstream-wm.qbrick.com/00564/00564_2991_wis_all.wmv

Runar talar ut.

/CW

Ja, herrejesses. Jag kan inte sluta stirra på hans trista råttblonda fyra-centimeters utväxt i hårbotten. Han ser ju ut som en hemmafru från Sumpan i barret. Om han nu till varje pris vill vara blond som en ung Agnetha Fältskog, kan han inte kosta på sig att slinga håret lite oftare?

Eller har Carola dragit in underhållet?
Citera
2005-12-08, 06:44
Medlem
Pastor Sulas avatar
Citat:

Annars är det väl inte särskilt nytt att killen är pinsam.

/CW

Nej, det ska gud(arna) veta! Och det gör han nog också! Även den mest rabiat väckelsekristne torde väl kunna inse att Runar är en uppblåst bluff och en goldddigger av det mest motbjudande slaget?

Vem betalar fantasipriser för att bli "coachad" av en dylik?
Citera
2005-12-08, 08:33
Medlem
Butterss avatar
"Det där är bullshit"
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,743061,00.html
Citera
2005-12-08, 08:40
Medlem
Lyckholms avatar
Han är falsk som vatten. Och att det är vanligt i religiösa kretsar är väl inget nytt. Skenheliga människor. Hoppas han stämmer Aftonbladet. Gör han det inte råder det väl ingen tvekan om vilken part som har rätt.
Citera
2005-12-08, 08:45
Medlem
moneysisters avatar
Media har makt.

Tänk om inget är sant, att media vinklat och tagit ord ur sitt samanhang, har hänt förut....
Man ringer upp Runar och trycker delar som passar in i pressen av en bild man vill måla ut.
Lite obehagligt. Känns lite som en häxjakt.

Citat:
Ursprungligen postat av Butters
"Det där är bullshit"
Citera
2005-12-08, 08:46
Medlem
Heaven/Hells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butters
"Det där är bullshit"
Citat:
Men vad är det som är lögn då? När pressmänniskorna förnekar dig kan du väl inte beskylla oss för att ljuga?
-Du, tror du att offentliga personer, om de blir kontaktade av media och får frågor om deras klienter går hos psykolog eller terapeut, tror du då att de säger "javisst"?
Citat:
I det här fallet uppger två av dem att de inte vet vem du är medan en säger att du aldrig jobbat åt deras klient.
-Du vet lika väl som jag är att det där är bullshit.
Han kallar sig själv Motivationskonult i TV, men nu refererar han sig som Psykolog eller terapeut? Visste inte att han har utbildning för att kalla sig det, mer än Bibeln, & vad var det han sa i DI's TV? Jo, att han stått på scen i "trettifemtalet länder". Plus att i citat Nr.2 säger han igen att han jobbar åt dem?
Citera
2005-12-08, 09:21
Bannlyst
Dagens Industri har det senaste åren allt mera gått över från att vara en seriös affärstidning till att bli en reklamblaska som nu innehåller samma nyheter som metro och aftonbladet + att de har börskurser.

Nästan skickligt att förstöra en tidning på så kort tid.
Citera
2005-12-08, 10:17
Medlem
Saters avatar
Den där artikeln visar hur hal den mannen är, mellan raderna läser jag, "Dom är mina kunder men såklart vill dom inte säga det till er". Det här verkar urarta till en riktig såpa
Citera
2005-12-08, 11:39
Medlem
rubbadubbas avatar
Anagram

Runar Sögaard är et anagram för: gudarnas röra

..och det är väl vad denna historia är...
Citera
2005-12-08, 11:45
Medlem
Heaven/Hells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbadubba
Runar Sögaard är et anagram för: gudarnas röra

..och det är väl vad denna historia är...
Fyndigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in