2016-02-03, 16:42
Medlem
Draptrissors avatar
En flicka i Knislinge bytte efter att hon lst Koranen om till shorts. Det gillade inte hennes 31- riga bror trots att hon mnade att bara vara i hemmet. Efter att ha rfilat henne eskalerade vldet till att hon misshandlades med ett blte och fick en tand skadad. Nu dms brodern till sex mnaders fngelse men tydligen blir han tyvrr kvar i landet. r det bara toppen p ett isberg av hedersrelaterat vld och var "straffet" i proportion till det vidriga vldet mot en frsvarsls kvinna?
http://nsk.se/2016/02/03/misshandlad...m-hade-shorts/
Senast redigerad av Draptrissor 2016-02-03 kl. 16:48.
Citera
2016-02-03, 16:52
Medlem
Det var vl misshandel av normalgraden?
Citera
2016-02-03, 16:53
Medlem
Draptrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Ska inte hedersrelaterat vld bedmas hrdare juridiskt?
Citera
2016-02-03, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Ska inte hedersrelaterat vld bedmas hrdare juridiskt?
Har ingen koll p just den detaljen, men det ndrar hur som helst inte brottsrubriceringen.
Citera
2016-02-03, 17:02
Medlem
Citat:

r inte rfil misshandel av normalgraden? Finns ringa misshandel?

Snart fr vi ndra det dr. Nr vi fr sdana fall som i Indien dr de vldtar 4-ringar och skr upp deras magar s att de hittas med vissa av inlvorna utanfr kroppen. Vad ska vi kalla det? Grov misshandel, grov vldtkt, grov vllande till kroppsskada och ringa mnniskorov? 7 r med straffrabatt p grund av mnga samtida brott, ute efter 3 r fr att, ja bara fr att. Ny vldtkt men d gr det till uppdrag granskning dr de visar att det egentligen r frvarna som r offer.
Citera
2016-02-03, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakao73
r inte rfil misshandel av normalgraden? Finns ringa misshandel?
rfil r ofta ringa misshandel.

Citat:
Snart fr vi ndra det dr. Nr vi fr sdana fall som i Indien dr de vldtar 4-ringar och skr upp deras magar s att de hittas med vissa av inlvorna utanfr kroppen. Vad ska vi kalla det? Grov misshandel, grov vldtkt, grov vllande till kroppsskada och ringa mnniskorov? 7 r med straffrabatt p grund av mnga samtida brott, ute efter 3 r fr att, ja bara fr att. Ny vldtkt men d gr det till uppdrag granskning dr de visar att det egentligen r frvarna som r offer.
Synnerligen grov misshandel, mord, grov vldtkt mot barn och mnniskorov r de rubriceringar jag kan tnka mig dr. Skulle tro att det blir svrt att undvika livstid.
Citera
2016-02-03, 17:17
Medlem
Citat:
rfil r ofta ringa misshandel.

Synnerligen grov misshandel, mord, grov vldtkt mot barn och mnniskorov r de rubriceringar jag kan tnka mig dr. Skulle tro att det blir svrt att undvika livstid.

Grejen r att 4-ringen jag talar om faktiskt verlevde. Det var kanske inte meningen att det skulle bli s men hon verlevde mot frmodan.
Citera
2016-02-03, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakao73
Grejen r att 4-ringen jag talar om faktiskt verlevde. Det var kanske inte meningen att det skulle bli s men hon verlevde mot frmodan.
Mordfrsk med likgiltighetsuppst i s fall d.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in