2016-02-03, 18:49
Medlem
Finns det något realistiskt hopp om att FK kommer att kunna kräva in några pengar? Thailändska Kronofogdemyndigheten?
Citera
2016-02-03, 19:07
Medlem
AmaiLius avatar
Zigenare åker inte till Thailand! Detta är WT.

Hur gör man rent praktiskt för att få bidrag, antar steg ett är att sluta jobba?
Citera
2016-02-03, 19:15
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hur mycket ni än ogillar romerna så är inne i helt fel spår här med era romspekulationer, särskilt om ni vill peka ut de finska romerna. Eller tror att en kvinna som följer den klädkoden flyttar till Thailand?
Jag trodde inte att det handlade om finska romer/zigenare (kaleh), utan snarare centraleuropeiska som nyligen hade kommit hit.
Citera
2016-02-03, 19:19
Medlem
Gubbkepsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kottedelakotte
Och varför skolan skickar inte information till polis att barnen är inte i skolan?

Det är inget brott för polisen att utreda att ett barn inte går i skolan. Det ansvaret ligger på kommunen.
Citera
2016-02-03, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokemaniac
Hur har de gjort med barnen egentligen? Har de gått i svenska skolan i Thailand så bör väl myndigheten kolla ifall deras unge är inskriven där för ytterligare bevis. Om ungen inte går i skola, hur tänker föräldrarna då? Snacka om att förstöra dess framtid.

Antagligen hel eller halv thai .. det finns skola där nere också ..
Citera
2016-02-03, 20:17
Medlem
HoganBens avatar
Det är ju inte klokt att det ska gå att göra så här.
Citera
2016-02-03, 20:38
Medlem
Utesluter att det skulle vara romer i den här storyn. Det finns varken ICA-butiker eller COOP i Thailand.
Citera
2016-02-03, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Jo, men detta förekommer bland zigenare/romer, att man inte vill ha sina barn i skolan.

Det finns väldigt många zigenare/romer i Malmö. Någon undersökning därifrån för ett antal år sedan visade att ca 60 % av dessa begått någon form av brott.

Ja, nog uppmuntrar vårt system till bidragsbrott, som Tystnad påpekar i sitt inlägg. När ska politikerna vakna?

Jag tror nog att alla har begått någon form av brott någon gång. Du kan ju inte bara slänga ur dig siffror och hänvisa till "någon undersökning för några år sen".
Citera
2016-02-03, 20:49
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondamorron
Jag tror nog att alla har begått någon form av brott någon gång. Du kan ju inte bara slänga ur dig siffror och hänvisa till "någon undersökning för några år sen".
Jag tog det ur minnet och letade inte vidare eftersom det inte tillhör topic, men det finns säkert någon här som kan fixa en länk åt dig.
Citera
2016-02-03, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Jag trodde inte att det handlade om finska romer/zigenare (kaleh), utan snarare centraleuropeiska som nyligen hade kommit hit.

Men det här handlar inte om barn som inte går i skolan på grund av att de är romer utan barn som inte går i skolan på grund av att de bor i Thailand!
Citera
2016-02-03, 20:54
Medlem
shrimpflavors avatar
Klart som fan att det inte är romer. Svenskar eller thailändare. 90% säker.
Citera
2016-02-03, 21:03
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men det här handlar inte om barn som inte går i skolan på grund av att de är romer utan barn som inte går i skolan på grund av att de bor i Thailand!
Det är det som vi inte vet ännu. Jag tyckte att tidningens formulering antydde att man vägrat skolplikt redan innan.
Men visst, det är bättre att skippa rom/zigenardiskussionen i denna tråd innan vi fått mer info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in