• 4
  • 5
2016-05-12, 17:05
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av cyber_zeke
Vi har förutom Handelsbanken även Coop och Ica. Vi handlar allt utom mat på våra Allkort, det blir runt 20-25k i månaden på allkortet. Varje gång vi sätter om vårt bolån, så har vi sagt till vår bankman att vi inte vill betala för våra Allkort, han tittar lite på våra konto transaktioner, och sen säger han att det slipper vi denna gången också. Varje gång hittills har han fått göra en manuell ändring, som sträckte sig till nästa gång vi träffades. Nu senast, så kryssade han i en ruta och sa att nu behöver vi inte tjata om det fler gånger eftersom det ligger permanent i systemet. Det har i och för sig även varit lite förhandling om att jag skall öka mitt sparande i banken varje gång också (något som jag också har gjort. Det är ju ett givande och tagande), det kan kanske ha spelat in.

Var inne på banken idag och frågade om priset på Allkortet är förhandlingsbart. Det sa bankmannen att det inte var och att han aldrig tagit bort det.
Sen en fråga... varför handlar ni inte med Allkortet på Ica, då skulle ni ju få bonus på de matinköpen också.
Citera
2016-05-13, 20:48
Medlem
cyber_zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Var inne på banken idag och frågade om priset på Allkortet är förhandlingsbart. Det sa bankmannen att det inte var och att han aldrig tagit bort det.
Sen en fråga... varför handlar ni inte med Allkortet på Ica, då skulle ni ju få bonus på de matinköpen också.

Det var ju tråkigt att det inte gick att förhandla... Själv har vi som sagt aldrig betalt för det. Kan kanske ha något att göra med nya regler eller beroende på vilket kontor eller bankman man har. Sen ligger det kanske lite i sakens natur att han inte vill ge dig den öppningen förrän du är en värdefull kund i andra sammanhang som hotar med att lämna banken om du inte får dina kort gratis.
Vi sätter in pengar i förväg till maten, och får därför ränta på Ica kortet, det är bättre än den dåliga bonusen man får på allkortet (trots att jag har kommit upp en nivå i bonus på allkortet)
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in