2016-02-03, 15:26
Medlem
kottedelakottes avatar
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...rsonal-i-sjobo

Citat:
Personal i Sjöbo kommun har vid ett 60-tal tillfällen rapporterat att de blivit utsatta för olika hot och våldstillbud.

Skånska Dagbladet rapporterar om personal som fått slag i ansiktet som framkallar näsblod och ”krasar till”, en anställd på en skola som får ”en gatsten kastad i huvudet”, en annan som blir ”dragen i håret och kallad hora” en vårdanställd som får ett slag på kinden så att det ”börjar blöda i tandköttet.”

Vet nån mer om det? Av vem är personalen hotat?
Citera
2016-02-03, 15:41
Medlem
cmbws avatar
Skulle tippa på någon utav alla placerade ungdomarna i krokarna. Centrala Skåne är ju ganska hårt belastat på den biten. Problematiska ynglingar från hela landet skickas titt som tätt dit.

Verkligen inget nytt om man känner till den världen.
Senast redigerad av cmbw 2016-02-03 kl. 15:44.
Citera
2016-02-03, 17:21
Medlem
kottedelakottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmbw
Skulle tippa på någon utav alla placerade ungdomarna i krokarna. Centrala Skåne är ju ganska hårt belastat på den biten. Problematiska ynglingar från hela landet skickas titt som tätt dit.

Verkligen inget nytt om man känner till den världen.

Men hur kan de leva så? Hela tiden vara rädd att gå till jobbet?! Och ingen gör ingenting? Om det skulle hända till mig då hade jag skrivit till tidningar osv. att e.t. polis ska hjälpa att fixa dessa problemer.
Citera
2016-02-03, 19:55
Medlem
cmbws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kottedelakotte
Men hur kan de leva så? Hela tiden vara rädd att gå till jobbet?! Och ingen gör ingenting? Om det skulle hända till mig då hade jag skrivit till tidningar osv. att e.t. polis ska hjälpa att fixa dessa problemer.

Det är normaliserat helt enkelt och har väl varit så under lång tid. I slutändan får vi tänka på att detta inte är Stockholm, utan den skånska landsbygden. Där finns en tillräckligt stor kulturskillnad i detta för att det ska finnas en påverkan.

Om inget annat har väl ambitionen att rädda dessa områden aldrig varit särskilt hög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in