Citat:
Ursprungligen postat av
Thax21
Så var det alltså inte vilket jag och R.O.S.H precis har konstaterat efter att ha tittat om. Innan hon byter in i Östberg och Pärmäkoskis spår ligger hon i ett spår som INTE leder till mål.
Håller oavsett med om att jurybeslutet är riktigt, så det här är inget försvar men väl en förklaring till Stinas agerande vilket Mendes eftersökte.
edit: Kan väl lägga till att vad Stina borde ha gjort var att byta vänsterut fort som fan när hon kom in på upploppet, för då var hon ju faktiskt först.
Hmm, det är faktiskt svårt att se men kolla en gång till. Så här uppfattar jag slutfasen nu när jag kollat ytterligare några gånger. Spåret längst till vänster i åkriktningen kallar jag för spår 1.
I början av upploppet väljer Falla spår 2, Östberg och Pärmäkoski 3 och Stina 5. Sedan byter Stina till spår 4. Därefter kommer ett kort avsnitt utan spår och när spåren sedan börjar igen så har Falla bytt till spår 3, Östberg och Pärmäkoski till 4 och Stina till 5 igen (som inte leder till mål).
I detta läge så tränger sig Stina in i Östbergs och Pärmäkoskis spår, alltså spår 4.
Sedan byter Östberg till spår 3 och Falla till 2, som de håller in i mål. Pärmäkoski och Stina byter också igen på slutet och lägger sig bakom Falla respektive Östberg.
Avsnittet utan spår förvillar och det var där som Stina hamnade snett.