Citat:
Ursprungligen postat av
skyhok
or pushing any competitor with any part of the body or ski equipment.
Du måste lägga till ett "medvetet" (deliberately) innan, så frågan kvarstår: tycker du (man) att Weng gör det medvetet eller inte. Jag tycker inte det (den är lik Falksituationen, men Weng drabbas inte lika hårt som Falk och ramlar därför inte).
Jämför man den kortsiktiga konsekvensen av vad Bakken gör (som fick gult + RAL) med Stinas så är de jämbördiga. Finn Hågen Krogh (och Krista) får stanna upp, byta spår och starta om i sin skidåkning. Båda gör det dessutom på samma ställe, vilket gör att de situationerna är i alla fall ganska rättvisa att jämföra. Visst, när det gäller Bakken så är det mycket mer klart att han inte kan kliva in där, och det är betydligt mer kontakt. Krogh står dock på benen så kortsiktiga konsekvensen tycker jag är samma.
Så min slutsats är väl att gör man den bedömningen att Stina inte kan kliva in där så är straffet rätt utdömt när man ser vad konsekvenserna blev. Sen är det kanske som Grip säger gränsfall om det går eller inte, men jag tycker nog det är på fel sida gränsen.